29 August 2009

Vintage pute…

Min eldste søster Karin eier og driver en kombinert interiør og garnbutikk i Trysil.

Jeg har spurt om jeg kan designe og produsere noe som hun kan selge i butikken sin, og det har hun vært positiv til. Så jeg har vært i tenkeboksen…, tenkt, tenkt og tenkt…. Jeg har ikke lyst til å masseprodusere noe, det må være noe som er likt, men samtidelig unikt. Det må også være noe jeg kan gjøre ganske raskt, ikke noe som tar år og dag å bli ferdig med. Også må det være noe jeg kan tjene litt på…, hvis ikke blir litt av hensikten borte.

Det første produktet jeg har kommet frem til er PUTER. Jeg har tenkt å sy både runde, kvadratiske og avlange.

Skal prøve å bygge opp putene slik jeg bygger opp en scrappeside, med mange forskjellige stoffer i en og samme pute, jeg skal bruke bånd, blonder, gamle gardiner, gammelt sengetøy, knapper, gamle bilder, heklede blomster, silkeblomster etc

I dag har jeg laget den første prøveputen. Størrelsen på denne puten er 50 x50.
Jeg har brukt stoffer fra et ganmelt dynetrekk og fra en kjøkkengardin. Begge to kjøpt på loppemarked. Det smalstripete stoffet er nytt.

IMG_5632

Man gjør seg noen erfaringer, bl.annet syns jeg bildet er litt langt til høyre. Det var ikke det når det lå flatt på arbeidsbordet. Men det er mulig det kommer noen elementer mellom bildet og hjertebåndet, det ble et litt tomt område.

IMG_5630

Bildet er overført til stoff via transferark.
Puten er ikke montert, den er bare lagt oppå en pute.

En liten spørreundersøkelse:

Ville du ha kjøpt en sånn pute?

Ogt hvor mye ville du eventuelt tenkt deg å gi for den?

Jeg hadde blitt veldig glad om du hadde tatt deg tid til å svare på denne lille uhøytidelige spørreundersøkelsen…

Ha en strålende lørdagskveld… :O)

27 comments:

LAPPEQURI said...

Flotte puter:- 350 tar jeg og ikke noe problem.
Tenker de som ikke orker betale det ike er verd å eie en slik unik pute;-))
Ha en fin og kreativ helg

Turid Holm Flaa said...

Kjempeflott pute som passer veldig godt inn i mye av interiørbildet nå! Kunne godt kjøpt ei slik pute. Ikke pris for lavt, det er noe med at det tar litt tid å lage ting! Har du laget en liten "logo" eller merkelapp på den? Syns det er stilig og sier noe om kvalitet og tanke bak. Tror heller ikke du skal være redd for å lage noen veldig enkle! Takk for hyggelig hilsen på bloggen min og kos deg med alle dine gode kreative prosjekter!

MirreVirre said...

Så utrolig søt pute! Synes priser er veldig vanskelig jeg, har drevet å solgt litt til butikk jeg også. Men jeg er enig i 350 kr, for det er tross alt noe unikt! du kunne sikkert fort tatt mer også!

Hulda said...

Jeg har tatt 320kr for puter som ligner denne. I samme stil. De jeg har sydd har variert litt i str. Fra 40x40 til 50x50. Er enig med deg i at motivet ikke burde være så langt ut i kanten, det går jo bort endel i sømrom. Puta er virkelig fin! Det kan også være fint med ulike lyse stoffer sydd oppå hverandre, elles sammensydd, og bildet midt på. Her finnes ingen begrensning!

Monicas said...

heisann.....(vet du,..jeg fikk tak i den vinterfrakken i bodø..o lykke. så takk for at du hadde lagt ut bildet av den)..putene var kjempefine....jeg har nok også ville betalt 300/350 for dem....tror heller ikke du vil få problem med å selge de flotte nydelige hekla putene dine..ha en flottings helg

Inger said...

Puta var kjempefin. Enig med deg at bildet kom litt langt til høyre. Prisen på kr. 350,- syns jeg er et minimum. Regner med at du da selger den med innmat, da kan den anvendes av kjøper med en gang. :-)

Hvis prisen nærmer seg 400 eller over, så tror jeg at kundegrunnlaget blir noe tynnere. Målet må jo være å få solgt noe samtidig som du skal tjene på dette.

Enkle puter var det også sagt noe om her, og det tror jeg kan være fornuftig. Litt rimeligere, og så er det ikke alle som liker samme stil. Flott ide å selge de heklaputene dine.

Ha ei riktig fin helg og lag deg merkelapp/navn/logo. :-)

Tino said...

Hei
Først må jeg si at det var en utrolig fin pute, og at jeg absolutt kunne tenke meg å kjøpe en slik. Enig med deg at motivet kom litt langt til høyre, men det så du jo selv. Tror 300-350 er riktig pris.
Ha en fortsatt fin kveld!

Groskro said...

For en kjempefin pute! Jeg tror jeg ville ha ligget på 350 som de andre her skriver. Veldig så kreativ du er - blir så imponert!!

Ha en fin lørdagskveld :-)

Anita said...

Rett og slett stilig den puta der!

Anita said...

Nydelig pute! Også så gøy å kunne sy for butikk! Heldig du :0) KOmmer nyss fra seinvakt jeg og skal på dagvakt (7:30) i morgen, så nå er jeg på vei i seng! Skal skaffe meg ett nytt håndarbeid en av dagene men lurer veldig på hva! Ha en fortsatt flott helg vennen! Klemmer fra Anita

Quiltemarerittet said...

Ville absolutt kjøpt en sånn pute for 250-300 kroner. Jeg elsker sånne engelskblå porselensstoffer! Tror jeg ville hatt en blonde istedet for " bollfransen" rundt bildet.

Josefine said...

Hei på deg.. putene ble så fine:)

Prisen som blir nevnt her er ingenting å si på...litt må en jo ta for håndlagde ting.

Syr endel puter selv, men har ikke hatt dem for salg enda.

Ønsker deg en fortsatt fin helg, klem

Tino said...

Hei
Jeg har en utfordring til deg inne hos meg, om du har lyst..

Ha en fin søndag!

Anonymous said...

Nydelig pute - jeg ville helt sikkert kjøpt en slik! Lykke til videre med produksjonen!

STRIKKEMOR(O) said...

Det var ei fin pute du har sydd! Stoffa er nydelege!
Eg er einig i prisen som fleire har vore inne på her.
Artig at du strikkar Bellas mittens, og synest lua mi hadde passa til dei, for eg har tenkt akkurat samme tanken sjølv! Planen er å strikke vottane i julegåver til jentene i familien. Kva slags garn brukar du?

Hannes hage said...

Slike puter er bare så søte. Og det er en del jobb med den, siden du bruker flere forsjellige stoffer. Jeg har sett puter på denne størrelsen, men kun ett stoff, og et litt større bilde til 450 kroner. De putene er det jo mindre jobb med enn dine.
Jeg ville ha betalt glatt 400 kroner for en slik pute.

Marika på Odlingspyssel said...

Åh vad kudden är fin :)

Du har en kakburk i din header, den är jättefin, ser nästan ut som Törnrosa (sleeping beauty)- motiv på den :)

Anonymous said...

Hei.Tusen takk for en veldig hyggelig komentar på bloggen min.Veldig koselig.Virkelig nydelig pute.Jeg er på jakt efter litt store motiv , gammle motiv eks av barn.Kunne tenke meg å stryke på stoff og sy meg en stor deilig pute.Elsker gammle motiv.Ser att du er barnehageassistent jeg har jobbet i åtte år som barnehageassistent Stortrivdes.Har nå vært hjem i ett år skal søke som vikar snart.Ha en riktig fin Søndag vidre.Bodil

[morgrethe] said...

Hallo i stuen.

Nå har jeg endelig begynt å få mere oversikt i blogglandia. Har vært skikkelig på etterskudd, og jeg er jo livredd for å gå glipp av noe;o)

Mange fine kreative innlegg har du hatt iallefall, og oppskriften på gryteklutene kan det jo hende jeg også greier å følge...

Min kreativitet i dag er bacalao...olè!

Gry said...

Kjempesøt pute, tror også at 350,- 400,- er rett pris. Jeg har solgt lignende, men i størrelse 50x70 for 500,-. Lykke til, og ha ei super uke.
Klem Gry : )

Anonymous said...

Utruleg flott pute! Og ja, eg ville nok ha kjøpt den :D Alltid vanskelig å setje pris på det ein lagar, det synes i alle fall eg..

Ha ei fin veke!

Heidi said...

Nydelig pute! Synes du har fått gode råd ang pris.

Takk for koselig kommentar i bloggen min. Jeg kan dessverre ikke linke til oppskrift. Når vi melder oss som alongdeltakere, får vi oppskriften i en lukket gruppe. Forutsetningen er at vi ikke deler og kopierer oppskriften eller deler av den.

Drops har en moebiusoppskrift liggende ute. Litt enklere, og en annen måte å legge opp på. Men samme prinsippet.

MirreVirre said...

Jeg kan sikkert få scanna de til deg, det er ikke noe problem =)

Ragna said...

Hvis den var avlang kunne jeg gjerne kjøpt den. Da blir den litt moderne samtidig som den har vintagemotiver.

Noen hundrelapper er fint. Over 450-500 tror jeg ikke at jeg hadde gitt.

Unknown said...

kjempeflotte unike puter, litt missunelig på deg som er så krativ og flink.
hånkle du hadde på komfyren var og knall, hva med å starte bloggshopp???
ha en flott dag
klem

Lena said...

Åh så flott pute!!! Og ja, jeg hadde glatt kjøpt en slik en, det er jo en pute som gjør mye ut av seg; prikken over i'en:o) Hadde denne puta blitt solgt i min lokale interiørbutikk, så hadde de nok tatt ca 500-600; kr for den. Jeg syns 300 ++ er for lite, det er jo det de tar for vanlige, masseproduserte puter... Flott var den i alle fall!

Anonymous said...

alprazolam price xanax dosage equivalent to ativan - xanax overdose amount mg