20 August 2009

Tørkehåndkle i vaffelteknikk…

Det skulle bli et tørkehåndkle…., og nå er det ferdig…
IMG_5433

Det er så kjekt å ha sånne håndklær hengende på stekeovnshåndtaket, lett tilgjengelig når man skal tørke seg på fingrene under matlagingen…

IMG_5436

Jeg har ikke fått skrevet ned oppskriften ennå(bare kladd) men hvis det er ønskelig kan jeg legge den ut her på bloggen etterhvert.

I morgen reiser vi opp til Trysil. “Far” blir 80 år og dagen skal feires med festivitas på lørdag!

Ønsker alle en strålende weekend!

28 comments:

Groskro said...

Så smart!! Alltid greit å ha noe å tørke seg av med i ny og ne ja...:-) Og så fint det ble.

Ønsker deg en riktig god helg og feiring i Trysil!

Gro :-)

Lena said...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min:o) Så utrolig flott håndkle du har heklet, fargevalget ditt var skikkelig flott! Jeg har også et håndkle hengende på komfyren, strikket selv selvsagt; utrolig kjekt! Og wow for en lekker gryteklut du har lagt ut mønster på!! Flotte bilder og beskrivelser, det må prøves! Siden det er torsdag i dag så sier jeg god helg til deg:o)

Monicas said...

smart....du e te stooooor inspirasjon

Hulda said...

Dette var jo helt skjønt! Så smart også. Du er virkelig kreativ. :)

Anita fra hjerterommet said...

Trodde det skulle bli et skjerf jeg så feil kan man ta ;) Er vel litt for fint til å tørke fingre på vel..

Tino said...

Så fint det ble! Kjekt å ha det hengende lett tilgjengelig.
Ha en fin kveld videre:)

Linda said...

Den var flott! Alltid kjekt med oppskrift!

Bare Beppe said...

Så smart og fint handkle ;) Hadde vert gøy om du ville dele oppskriften din!
Klem Beppe

Hege said...

For et smart oppheng! jeg har også tørkehåndkleet hengende over komfyrhåndtaket - men det sklir jo selvfølgelig alltid av. Og håndkleet i seg selv var megasøtt, jeg bare elsker fargene du bruker!

God tur til Trysil, jeg skal til de dype skoger selv:) Ha en finfin helg!:)

Anita said...

Lur du ;0) Sååå fint det ble, og veldig praktisk med sånn ehåndkler. Hadde alltid det før jeg, men ikke nå lenger, kanskje det skal bli det neste prosjektet!! Kos dere i Trysil alle sammen! Klemmer fra Anita

Nina said...

Selvfølgelig skal jeg hjelpe deg ;). Akkurat kommet hjem fra Oslo her. Send meg mailadressen din på min mail - frk_pippilotta@yahoo.com

Janne i Fagerlia said...

Du leverer stadig vekk noe feiende flott og smart. Denne var bare rålekker. Håper på mønster ja.....

Ha en riktig fin augusthelg. Her oss oss er det nå 26 varmegrader kl. 23.00, så her blir det tropenatt.

Anonymous said...

Utrolig lekkert med vaffelhekling! kjempe fint hvis du legger ut oppskrift. ha en fin helg! Klem fra Igi

Tovepia said...

Kjempesmart og lekkert! Har alltid et håndkle der selv, men ikke hjemmelaget, og det burde jeg jo ha;) Ha ei riktig god helg!

Solveig said...

Skulle ønske komfyrhåndtaket mitt egnet seg til å henge noe på. Skikkelig flott håndkle.

Mia said...

Vet du, jeg syntes det var veldg flott og siden forrige innlegg har vi her i huset blitt en gryteklut rikere - i vaffalmønster. Det var ju bare så gøy å hekle så jeg regner med at det etter hvert sikkert blir et tørkehåndkle her og. Tusen takk for at du viste teknikken :)ante ikke den fantes.

STRIKKEMOR(O) said...

Så flink og smart du er!!
Ønsker deg ei kreativ og fin helg!

Vår lille hage said...

Hei ! Jeg kunne godt tenkt meg oppskriften....Så kjempefine ut disse!

Ugla said...

Så utrolig smart, skal notere meg festeanordningen din bak øret og se om det passer på mitt nye kjøkken. Ha en strålende helg :-)

reSIRIkulert said...

Eg er sjølv mest avhengig av handkledet eg plar ha hengjande på komfyren, og dette var jo skikkeleg dekorativt. Eit slik eit ville eg og gjerne ha ;)
Klem Siri

Jorun said...

Det ble virkelig nydelig!

Gry said...

Flott håndkle, du er så flink!
Håper dere hadde ei flott feiring for faren din, gratulerer!
Takk for de koselige kommentarene du alltid gir meg, de setter jeg stor pris på.
Jeg har hatt tre deilig ferieuker,men i morgen er det tilbake til virkeligheten.
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

home 4us said...

Åh, det ble utrolig flott. Har skrollet gjennom bloggen din og den gjør meg glad:)
Så mange flotte prosjekt i de vakreste farger:)
Ha ei fortryllende uke!

Lise said...

Hei hei, har akkurat oppdaget bloggen din, og her var det masse flott! Håper det er greit at jeg linker til deg. Ha en fin dag!

Josefine said...

Så stilig det ble...likte både mønsteret og fargen! Lurt med opphenget også...

Jeg har noen små hengende på kjøkkenet også. Veldig praktisk til hendene, så slipper en store hånduker.

Håper dere har hatt en flott feiring.
Klem

Elins Strikkeri said...

Så fint håndkle du har hekla, er så gode slike heimelaga ting!! Håper du har hatt ei fin helg i Trysil, ha ein fin kveld:)

Ann Hedvig said...

Stilig, hekler og selger du sånne også? :o)

Mette Moen Baatvik said...

Å, så fint håndkle! Et slikt fikk jeg lyst til å hekle. :-)

Har du lagt ut oppskriften?