05 August 2009

Bella Mittens

Jaaaaaaa..., nok en UFO er ferdig... :O) :O) :O)

Endelig er mine Bella Mittens ferdig. De er desverre litt store..., sjekket ikke strikkefastheten før jeg begynnte. Har nå lært at det lønner seg, så nå strikker jeg nesten alltid prøvelapp før jeg går igang med selve prosjektet. De går helt opp til albuen, og sitter også litt løst på hånden.
De er strikket i "Misti" fra DU STORE ALPAKKA..., lurer på om det går an å tove de litt lett for hånd??


Oppskriften er gratis, og den finner du her

Dette gamle hekleheftet fra Solberg garn fikk jeg av mamma i helgen. Jeg ble kjempeglad..., nå skal jeg hekle noen "gammeldagse" retro grytekluter, spesielt har jeg lyst til å lage de grønne i øverste høyre hjørne og de gule i midten.

Go' kvell...

21 comments:

reSIRIkulert said...

Jammen er du effektiv, og lagar mykje flott :)
Og i tillegg set eg verkeleg pris på alle tips og oppskrifter du kjem med.
Siri

Vibeche Bergqvist Ellingsen said...

De ble utrolig flotte da, får håpe du kan tove de lett slik at de passer deg :)

Ha en herlig kveld,
klem

Hulda said...

Så flotte votter. :) Blir gode å ha til høsten de.

LeKaQuilt said...

Det var kjempefine votter! Du er så utrolig flittig :o)

Hege said...

Ååååå så mange fine grytekluter! Skjønner du ble glad ja. Jeg sliter litt med å hekle noen helt vanlige, runde til Bestefarhuset - men nå har jeg funnet en rett-fram oppskrift, så da satser jeg på at det går veien.

Og vottene var kjempefine, tror jeg hadde satset på å prøve tove dem litt forsiktig jeg...

Sissel said...

Å, disse var virkelig fine :-)
Har tova av dette garnet, det tover lett så å tov de litt forsiktig så blir de sikker passe.
Ha en fin kveld.
Sissel

Monicas said...

du er så flink atte...flott farge du har på dem:)

STRIKKEMOR(O) said...

Fine vottar, synd dei blei litt store! Eg sat faktisk og såg på det mønsteret i dag saman med to tenåringsjenter eg er tante til. Tenkte på å strikke vottane i julegåve til dei. Det er litt vanskeleg å finne norsk garn som passar til dei engelske/amerikanske mønstrene av og til. Heftet som du fekk med gryteklutar, var ikkje dumt. Skulle gjerne ha hekla dei øvst til høgre eg og. Dei er flotte!

ANNEPÅLANDET said...

Sånne har jeg også lagd - jeg lagde bl l dem i Free Style fra Dale, og da ble de faktisk litt små igjen. Kjempefine votter!
Åh, jeg kjenner at jeg er litt misunnelig på det gryteklutheftet ditt. Heldig du! Syns de gule gryteklutene så morsomme ut også jeg!

Tovepia said...

Vottene ble flotte, men håper det er lenge til du får bruk for dem;) Litt håndvask (hardt) vil nok tøve dem, men de var jo så lange og gode i "skaftet". God natt herfra;)

Kristin Langnes said...

Disse var utrolig dine. Desverre kan jeg ikke strikke, men jeg får alltid lyst til å lære når jeg ser hvor mye fint man kan lage!

Janne i Fagerlia said...

Artige votter, og kjekt at de var så lange. Brukes de utenpå en tykk ullgenser kan det bli kjempetøft.

Jeg har også vært heldig og fått en del gamle hekloppskrifter. Har syslet med tanken på å prøve meg på samme teknikken som deg. Tror ikke det er så vanskelig som det ser ut til. Husker min farmor hadde sofapute i denne teknikken.

Josefine said...

Å det er såå inspirerende og komme innom deg...kjempefine votter!!
Gurimalla så flink du er:)
Ha en fin dag, stor klem

Anonymous said...

Så heldig du er som har arvet det gamle oppskriftshefte! Mange lekre grytekluter, gleder meg til å se hva Olavas egen heklete grytekluter!

AnitaK said...

Så fine votter, de blir sikkert passe etter en liten toverunde, skal du se. Ha en fin dag

banglamarie said...

kjempestilige votter!!
Tøffe grytekluter! Har snust litt på noen sånne hos min tante. Snudd og vendt på dem for å se hvordan de er laget, men det har ikke blitt noen grytekluter på meg enda, men tøffe er de!!!

banglamarie said...

gjerne sende oppskrift på gryteklutene også om du har en liggende til overs ;)
Tusen takk!! Du er super :)

Elins Strikkeri said...

Flotte votter, kansje noko å prøve seg på! Trur eg veit nokonlunde kor Tørberget er,min mamma var fra Skogsrud som var navnet på "gården" nærmaste tettsted er Jordet. Er av og til i Trysil, i fjor var eg faktisk tre turer, siste gang i oktober. Men i år har eg desverre ikkje komen meg dit. Eg har ei søster som har bygd seg hytte i trysilknuts fjellverden, og då er eg så heldig at eg kan reise dit:) Ha ein fin kveld!

Anonymous said...

Flotte vottar! Og heftet med gryteklutar er jo skikkeleg herleg :D Gleder meg til å sjå kva du tryller fram (her er det jo virkeleg sjanse til å leike seg med fargekombinasjonar!!)

Ha ei fortsatt fin veke!

h.espe said...

Iler en rask tur innom deg for å ønske deg en supergod helg - kos deg masse!!

Nå skal jeg UT i sola!!!!

Klem fra Hildegunn

Solveig said...

Fine votter - men jammen har du vært heldig med det gryteklutheftet. Der var det mye flott. Tror de grønne gryteklutene ligner på noen jeg heklet i vår. Men jeg fant ikke noen oppskrift, heklet dem ved å se på noen gamle. Blir spennende å se hva du får ut av det.