12 August 2009

Grytelapp man blir glad av...

Jeg har lekt meg med bomullgarn, heklekrok og en oppskrift fra det gamle heftet jeg var så heldig å få av mamma. Denne er kjempemorsom og ganske rask å hekle.

Men ettersom den skal være dobbel, må jeg hekle tre til for å få 2 komplette grytelapper....


Nå som jeg har "lært" med oppskrifen skal jeg leke meg litt mer med den, både når det gjelder farger og størrelse. Har lyst til å lage den litt større, kanskje prøve å lage en pute....

Ha en go'kveld...

29 comments:

reSIRIkulert said...

Heisan :)
Noko så stilig! Og så gild å sjå på! Lykkeleg er den kokk som får eiga nokre så flotte grytelappar ;)
Klem, Siri

ANNEPÅLANDET said...

Så fin!!! Og flotte farger!
Det er kjempegøy å hekle grytekluter - ikke fullt så gøy å hekle 4 like... Jeg har gått over til å bare lage én av hver farge, det er mye morsommere. Det MÅ jo ikke være par.

Tusen takk for oppskriftene! Nå får vi se hva jeg får til jeg også. Fiolgarnet som står i oppskriftene har jeg forresten sett i en garnbutikk, lurer på om det var hos Skedsmo Garn på Skedsmokorset.

Tilonino said...

Hei Olava
Ja, denne var til å bli glad av. Du er så flink. Du inspirerer så masse med alt det fine du lager.
Må innom hver gang jeg ser du har lagt ut noe nytt. Ha en fin kveld.
NB! Takk for opplysningene om knaggene/krokene.

Tovepia said...

Skikkelig flott gryteklut!! Artig å tenke over hvor mange forskjellige grytekluter man egentlig kan hekle;) Kjempefine farger! Klem

HildeP. said...

Heisan!
Kjempesøt gryteunderlag! Tøft mønster og tøffe farger! De pynter nok opp et hvilket som helst bord! : )

Ha en fin kveld!

Klem Hilde

Anita fra hjerterommet said...

Nydelige farger, tror det hadde blitt en veldig fin pute!! har du lyst å legge ut oppskrift her?

LeKaQuilt said...

ÅÅÅååå den var kjempe fin! Du er så flink :o))

Monicas said...

se her ja...:)...ser for meg denne som en pute ja..flotte farger

Rekkehuset said...

Den var kjempesøt! Og nydelige farger:-) Du er virkelig flink med farger:-) Blir sikkert lekker som pute også, hjertelig hilsen Hanne.

Ida said...

Dei der var skikkelig stilig. Skulle ønske eg hadde den oppskrifta der.

Ragna said...

De var skikkelig stilige! Blir kjempeglad av å se på dem :-)

Janne i Fagerlia said...

En ting å si: Bære lækkert! Flotte farger og artig mønster.

garnlykke said...

Ja det var en skikkelig gla' klut!
Og så har du gjort en liten oppussing med bakrunn og headeren, det ble fint;)

rosa:-) said...

Så HÆRLIGE grytekluter!!! Så glade og flotte. Håper inderlig du deler oppskriften med oss:-)
Håpefullklem fra meg

Elins Strikkeri said...

Kjempeflott gryteklut, enig med deg i at ein vert glad av og sjå på den!! Vert nok flott som pute og, du er virkelig flink med heklenåla:)

T:o)ve said...

Så stilig!
Jeg ønsker meg veeeldig gjerne mønster til denne ;)

Beate said...

De var skikkelig lekre! Jeg likte de altså :)

lise said...

Kjempesøt! Og fargevalget må jo være det ultimate - de kommer til å friske godt opp på kjøkkenet.

Hannes hage said...

Ja, det var vikelig en gla`grytelapp!

Anita said...

Supert igjen, vennen! Har kjøpt litt ekstra garn idag jeg også skal jeg hekle en pute i bølgehekling og en stor bestemorlapp. Såå insprirert av dine puter i det kjøkkeninnlegget! Kommer til å bli en veldig fin pute med den gryteklut mønsteret! Gleder meg til å få se! Idag på jobb skal jeg strikke ferdig en tøffel og en klut som jeg er nesten ferdig med, hvis forholdene tilater det :0p. God helg og kose dere!

Tino said...

Så fin, i herlige farger! Så flott headingen på bloggen din har blitt også, ønsker dere en super helg!

knitnetty said...

Virkelige glad-grytekluter! Jeg har heklet noe lignende men har ikke oppskriften,så det er nok noen små feil her og der.

Putene dine er også superlekre! Jeg kommer nok å herme etter dem en vakker dag...

Torill said...

Herlighet så kul den var! Kjempefin!!! Gleder meg til å se puta!

Josefine said...

Hei.. den ble man glad av ja! Herlig liten praktisk blomst på kjøkkenet:)
Grattis med ny logo også...den var fin...klem

Elin G P said...

Så flotte farger!! og koselig du har det =) hilsen ei som titter innom din blogg og ønsker å legge deg til i min bloggliste =)

Solveig said...

Fine og fargesprakende! Det er så fint med litt farger.

Ingun said...

Flotte grytelapper;-)

Judith said...

Disse var vakre.
Jeg har heklet noen som ligner, etter gamle grytekluter. Mønster har jeg ikke, men det er sikkert mulig å forstørre det! Vil bli flott som pute.

Jorun said...

Så nydelig!
Jeg har satt meg opp som følger av bloggen din, og har lagt deg til på blogglista mi. Mye inspirasjon å finne i bloggen din!