26 August 2009

Noro stripete sjerf og Noa Noa vinterfrakk…

Helt siden jeg så Noro skjerf først gang har jeg hatt lyst til å strikke meg et sånt stripete skjerf. Så da jeg i sommer fikk kjøpt garnet tok det ikke lang tid før jeg hadde skjerfet på pinnene. Det har vært tv-strikketøyet mitt… Nå er det ferdig, i god tid før jeg trenger det(håper på en lang og fin høst)

IMG_5616

IMG_5622IMG_5619IMG_5617

Skjerfet er strikket i Noro Silk Garden 272 og 282, på pinner 4,5 mm. Jeg har brukt 2 nøster av hver farge. Skjerfet er ca . 2 m langt,

Mønsteret er gratis, jeg har fulgt denne oppskriften. (Ravelry)

Her, her og her kan du se andre fargekombinasjoner!.

Noa Noa frakken kjøpte jeg på salg for et par uker siden. Jeg siklet på den i hele fjor vinter, men syns den var litt for dyr (1700.-) Så da jeg plutselig oppdaget at det var 70% avslag på den var jeg ikke sen om å dra kortet.

IMG_5615 IMG_5626 IMG_5627

Ha en fin kveld!

27 comments:

Mia said...

Nydelig skjerf... og nydelig frakk. Tenk at man kan være så heldig å finne det man har ønsket seg på salg! Nydelige er de hekleputene dine i header´n også. Herlige farger, til å bli glad av, rett og slett!

Monicas said...

Steike førr en fin frakk.....å skjerfet....gjett om du er heldig dame...ha en vakker dag

LeKaQuilt said...

Ja det var en kul frakk! Tenk å være så heldig å få den på salg. Skjerfet ditt er nydelig - ser mykt og godt ut! Ha det fint :o)

Tovepia said...

Herlig når man finner et sånt kupp!! Kjempefin frakk! Og skjerfet var supert til frakken!
ha en flott kveld og morgendag!
Klem fra meg!

Hulda said...

Beundrer alltid det du lager, syns fargene er så friske og fine. Dette skjerfet er intet unntak. Virkelig flott, og passer utmerket til den fine jakken.

Hege said...

Så utrolig heldig du er som kom over kåpa du ønsket deg - med så mye avslag og i riktig størrelse. Visse ting er meant to be!:)

Hanne said...

Hadde jeg hatt så flott utstyr å møte vinteren i hadde jeg bare gledet meg til høsten gled over i en ny årstid..!

anneskreative said...

Så lekkert skjerf Olava,,,,,
Nydelige farger også,,,lurer bare på om du har strikket det på rundpinne,,,,,ellers ville det vel rullet seg innover i kantene,,,,,
anne

Rekkehuset said...

Å du, det var virkelig et nydelig skjerf! Flotte farger!
Og for et kupp med den frakken - skjønner godt at du er fornøyd med det:-) Da kan viteren bare komme til deg skjønner jeg! Hjertelig hilsen Hanne.

Josefine said...

Heisan igjen:)

Gratulerer med skjerfet, det ble flott! Og jakken...sukk...den var bare rålekker. Det kaller jeg et kupp! Klem

Lise said...

Å! Den frakken var skikkelig lekker! Så flott at du fant den på salg, da kan man liksom kjøpe med god samvittighet. Og skjerfet passet jo supert til!

Bluggi buggi blogg said...

Hei hei.
Mye fint her inne. Elsker håndarbeid selv spesielt hekling så bloggen din inspirerte meg. Håper det er ok at jeg har lagt meg til som følger.
Du er hjertelig velkommen til bloggen min om du ønsker.Ha en fin fin dag.
Hilsen fra Trude.

Anita said...

Veldig fint skjerf!

Marit said...

Så nydelig skjerf i flotte farger, og en kjempefin frakk.

Tino said...

For en flott frakk, og nydelig skjerf du har laget til. Det ser så mykt og varmt ut begge deler. Får håpe det drøyer litt før det blir så kaldt at du får bruk for det ;)
Ha en fin dag :)

Elins Strikkeri said...

Jøss kor flott, no kan du gå vinteren trygt i møte!! Sjalet ditt blei flott og frakken var heilt super:)

Solveig said...

Nydelige farger i skjerfet ditt, Passet fint sammen med frakken.

Lena said...

Nydelig skjerf!!!
Jeg er sååå glad for å ha funnet bloggen din! Hvorfor??? For jeg blir alltid så PEPPET med inspirasjon hver gang jeg er innom deg!!! Så takk for alt det fine du lager, en dag skal jeg bli nesten like flink...
:o)

Beate said...

Å for et lekkert skjerf! :)

Groskro said...

Det skjerfet var veldig fint og ser varmt og godt ut!! Og den vinterfrakk var veldig fin!! Skjønner at du slo til da den kom på salg :-) Skal sjekke ut de bøkene du skrev om på kommentaren i bloggen min. Takk for godt tips!!

Ha en fin kveld videre :-)

Anita said...

Sååå fint vennen! Du er bare sååå flink! Har lyst på sånne lange strømper som du har startet på jeg, men vet ikke om jeg kommer gjennom det! De hvite med flettene! Vi får se hva høsten bringer, hadde tenkt å skaffe meg ett strikketøy til lange bilturer :0) Er "alene" hjemme ikveld og alle barna har nå lagt seg så da ble det litt tid til blogging. Men kjenner at det blir tidlig kvelden har vært våken siden 5, er endel som jobber i hodet etter en informasjonsstappet skolestart. Blir godt med en uke uten reising og masse nytt nå!Håper dere to har det topp og koser dere i høsten! Masse klemmer fra Anita

Mia said...

Så fin skjerf,den likte jeg.Men du, for en kupp du gjort, 70 % avslag!! Så heldig du var :)

Mette Moen Baatvik said...

Kåpen er veldig fin. Jeg kjøpte jakken i samme serie i fjor. Gleder meg til å ta den i bruk igjen. Etter den Indian Summer-perioden jeg venter på. ;-)

Monicas said...

takk for besøk...skjelden jeg misunnunner mennesker..men den frakken din får jeg ikke ut av hodet...driver å ringer rundt til foretningene å hører om dem har flere igjen...e det muuuulig si æ....den var bare sååååå flott....go fredag

Hannes hage said...

Det var litt av et kåpekupp! Og sjalet passer så godt til kåpen. Ha en fin helg.

Janne i Fagerlia said...

Flott skjerf i vakre høstfarger. Ja skjerfsesongen nærmer seg med stormskritt.....

Og frakken var bære lækker.

Anonymous said...

Gratulerer med ny frakk! Den er kjempefin, og skjerfet var jo heilt perfekt til! :D