16 August 2009

Vaffelhekling…

Jeg har en gammel heklebok hvor bl.annet denne teknikken blir vist. Men det var først da jeg så de kjempeflotte gryteklutene inne på Hobbyuglas hule jeg bestemte meg for at jeg måtte lage noe i denne flotte tenikken jeg også. Teknikken gjør at det man hekler blir veldig tett og kraftig…, jeg syns faktisk det ligner mye på strikking i utrykket.IMG_5419
Jeg vil ikke røpe hva jeg hekler ennå, det er noe selvkomponert noe…, det er ikke vaskeklut!!!
Jeg lager oppskrift underveis, og den skal jeg legge ut her på bloggen bare den blir ferdig.

IMG_5422
Som vanlig hekler jeg i Bomull Sport fra Gjestdal…, det er mitt favoritt bomullsgarn.

Som dere sikkert ser holder jeg på med litt omgjøring på bloggen min. Headeren er bare midlertidlig, gjorde den for å test ut hvordan jeg skal lage den. Jeg har også gjort bloggen bredere, øket HTML kodene. Jeg ønsker meg en spalte til på venstre side, har prøvd å få det til, men har alså ikke klart det ennå. Hvis det er noen som har en enkel oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det så hadde jeg blitt veldig takknemlig om vedkommende hadde delt sin kunskap med meg.
Jeg har også skiftet bakgrunnsfargen fra svart til blå, gikk litt lei den sorte etterhvert.

Nå skriver jeg blogginnleggene mine fra Windows Live writer. Litt enklere, også kan man bestemme størrelsen på bildet selv…jippi… Aberet er at det ikke kommer noe minibilde i bloggrolleren, men det kan jeg leve med…

Ønsker deg en strålende uke…

21 comments:

Turid Holm Flaa said...

Hei, så spennende det du hekler. Bloggen din blir kjempefin. Men en ting, oppdateringen din kommer ikke fram på blogglisten min.
På bloggen til moseplassen er det en oppskrift på å lage tre spalter. Har tenkt å forsøke en gang jeg også.
http://moseplassen.com/2008/07/tips-til-andre-bloggere-p-blogspot/

Mia said...

Dette var en fargerik blogg skal jeg si, den er til å bli glad av :) Vaffelstrikk ser så spennendes ut, det må jeg prøve !!

Jill said...

Kjempefine de grytelappene under her!!!
Vaffelhekling ser vanskelig ut, men veldig dekorativt.
Har noen "hekling for dummies-bøker" jeg kan prøve meg på, kanskje jeg har oppskriften selv..
Ha en riktig fin søndagskveld!

Ragna said...

Nam nam vafler :-) Det ble fint med lyseblå bakgrunn, lettere å lese og litt muntrere enn det svarte! Jeg ønsker meg mikrofibergarn for å hekle mikrofiberkluter. Men det finnes sikkert ikke...

Vibeche Bergqvist Ellingsen said...

Disse grytelappene var utrolig flotte, så flink du er.
Jeg er helt imponert over de flotte kreasjonene dine :)
Ha en herlig kveld.
Klem

anne -moseplassen said...

hm, jeg prokrastinerer og sove gitt, så da leser jeg kommentarfelt på blogger...
Ser du har hatt problemer med å få til trekolonneren jeg beskriver, det er mest sansynlig fordi du ikke har fikset koden rett, fordi jeg må lime inn koden på bloggposten med ( i stedet for <

Send meg en mail så skal jeg sende deg rett kode, også skal det gå i orden, tenker jeg, og om det ikke fikser biffen så finner jeg nok ut av det for deg.
moseplassen alfakrøll gmail.com

siddisisalou said...

Så flink du er - har også lyst til å gjøre noe nytt med bloggen min - men er ikke så modig som deg. Tror jeg må vente til å får besøk av en av de yngre i familien som kan assistere meg til rette - og vaffelhekling, ja det skulle jeg gjerne lœre meg. Du har jammen fått mange fine nye grytekluter i det siste!

Anita fra hjerterommet said...

Veldig fin effekt på den heklingen, trodde som deg at det var strikket, gleder meg til at du skal lære meg denne typen hekling hi hi.. du får skynde deg å bli ferdig:)

Hege said...

Så spennende - gleder meg til hemmeligheten blir avslørt!:) Og bloggen din ble enda finere med litt forandring, fresh og deilig, og den nye bakgrunnen var litt snillere mot øynene enn den sorte.

Ha en super dag!:)

LeKaQuilt said...

Morsom hekling, ingen tvil om det! Venter spendt på hva du skal lage :o)) Skulle gjerne hatt bredere bilde jeg også ..... Her er link til hvordan få tre kolloner og mye merer: http://tips-for-new-bloggers.blogspot.com/

Tino said...

Så fint det blir! Spennende med forskjellige teknikker.
Ha en fin uke :)

lise said...

Lovende! Gleder meg til å se hva det skal bli!

Timotei said...

Så mye fint du har heklet i det siste! Putene var bare knallstilige! Herlige farger! Vaffelhekling høres spennende ut. Jeg har et par grytekluter i vaffelhekling, men jeg har ikke heklet dem selv. Så flott at du skal legge ut mønster.
Spennende med forandringer på bloggen også. Det ser veldig bra ut! Jeg er en skikkelig pyse på sånt. Tør nesten ikke forandre på noe, er redd alt bare skal forsvinne...

Groskro said...

Hei Synnøve Olava,

så utrolig mye fint du har heklet i det siste. De tre putene dine i slagbenken var knallfine!! Og de gryteklutene var også utrolg fine. I tillegg er det jo så bra en oppskrift du har laget, tror jeg må prøve meg på den! :-)

Er spent på hva en vaffelheklingen skal bli, men som alt annet så blir det nok kjempefint! :-D

Bloglayouten din ble forøvrig kjempefin! :-)

Ønsker deg en fin kveld.

Gro :-)

Anne på Moseplassen said...

heisann, se der ja :D
Gratulerer med tredje kolonna!

Jeg får så mange forespørsler på den trekolonnerskoden at jeg hadde helt glemt at vi allerede hadde mailet på det, hehe, så derfor kommentaren her i går.

Monicas said...

du, den headinga syns jeg er sååå koselig atte...hva er det du lager mon tro..like spennede hver gang du har nytt innlegg..ha en vakker mandag

Elins Strikkeri said...

Så fint det vert,gleder meg til å sjå kva du lager!! Ha ei flott veke:)

MirreVirre said...

Vaffelhekling er kjempegøy, det blir så fint og solid!
Arwettagarnet er helt utrolig deilig og mykt! har bare strikka et par sokker av det før, men var helt solgt da, og bestemor bestilte de sokkene før de var ferdig =) Så jeg ville bare kjøpt om jeg var deg! Det er jo ikke så veldig dyrt heller med tanke på hvor godt og mykt det er!

Min stil said...

Hei. Flott blogg du har, med masse kreativt. Selv er jeg ikke flink til å hekle og strikke, men er alltid like fasinert over de som behersker det. Ha en fin kveld videre.
Klæm fra Susanne

Hannes hage said...

Slik vaffelhekling skal jeg prøve meg på også. Tett og fint blir det.
Flotte farger du har valgt på prosjektet ditt, og jeg liker også godt gjestal bommul sport.

Ingun said...

Ja, her inne var det mye fint. Lenker deg;-))
Hilsen hun som har en adoptivdatter fra Kina;-)