03 August 2009

Strieskjorte og havrelefse....

I dag var det første dag på jobb etter en lang flott sommerferie. Værmessig var det ikke så mye å skryte av, men vi har gjort mye sosialt sammen med familien og vi har forhåpentligvis fått ladet batteriene.

I helgen var vi på "Tørbergsdagene" i Trysil. Her var det moro fra morgen til kveld, både for liten og stor. Fiskekonkuranse, karneval, loppemarked, kviss(spørrekonkuranse)pub, dans, leting etter sjørøverskatten m.m.m.m


Her er de fem yngste i min familie. Det er Bertine, pluss barna til søstrene mine. De hadde pyntet jeg til sjørøver-skattejakten.... :O)

Hadde også med meg heklekroken og litt garn til Trysil, slik at jeg kunne heklet litt i mellom slagene. Nå mangler jeg kun 4 store ruter og 7 remser a`3 små ruter på 6 omganger. Ser frem til å begynne å montere teppet sammen.

Ønsker dere alle en riktig fin og kreativ uke...

16 comments:

Tovepia said...

Teppet ditt blir lekkert! Selv har jeg gått tom for garn!!! men har andre prosjekter, så jeg berger til jeg kommer hjem fra hytta;) Ha en god kveld!

reSIRIkulert said...

Det er ein kjempeidè å gjera noko moro saman med å vera kreativ :) Teppet blir knallbra!! ;)
God hekling frå Siri

STRIKKEMOR(O) said...

Så flink du er til å jobbe på teppe ditt. Det blir spanande å sjå korleis det blir når du får monteret det!

LeKaQuilt said...

åååå så flotte bestemorsruter - jeg digger dem. Det er aldri godt å begynne å jobbe igen, men du verden så godt å ha struktur på dagene - etter en stund :o)

Janne i Fagerlia said...

Ser ut til at du har hatt en trivelig helg. Alltid kjekt å oppleve noe nytt.
Det blir spennende å se det ferdige teppet. Det blir litt av en jobb å feste alle trådene, om du ikke gjør det etter hvert da. Selv har jeg en tendens til å gjøre dette til slutt, noe som ikke er så lurt..........

Josefine said...

Teppet ditt blir kjempefint ...et skikkelig glad teppe. Kjekt å se bilder av skjønne glade unger også:)
Klem

Elins Strikkeri said...

Skikkelig fine farger i teppet ditt, og det ser ut som at de har hatt det koselig i Trysil! Vert alltid litt ekstra interessert når eg hører folk som har vore i Trysil, for mammaen min var der i fra. Så vi var alltid på ferie der når eg var liten, ha ei god veke:)

Monicas said...

åh..dette teppe blir bare råfint du...glade farger...:)

Anonymous said...

Wow!! Gleder meg virkelig til å sjå teppet ferdig!! Blir nok heilt sikkert flott.. :D

For nokre fine sjørøverar du har! Ser ut som dei hadde ein flott dag ;)

Skal prøve å skvise inn litt strikking/hekling i tida framover, og kanskje bli litt flinkare å oppdatere bloggen min óg..

Ha ei fin veke!

h.espe said...

Så herlig bilde av barna - kan tenke meg de hadde det gøy som pirater og sjørøvere :o)

Lappeteppet ditt blir så flott - gleder meg til å se det montert... Tenk, jeg har bare 5 ruter igjen - jiiippiii!!! Da djenstår festing av tråder, montering og den siste heklede kanten rundt... Ser lysning nå, men ser også at det vil ta litt tid før jeg blir ferdig....

Ha en flott uke!

Klem fra Hildegunn

Anita said...

Heia! Nå ble jeg skremt her, leste at dere hadde vært på Tønsbergdagene! Også ikke kommet innom her :o) men leste feil da, så du er kjapt tilgitt :0) Teppet blir sikkert kjempefint, det første hekleteppet mitt, med lapper har lillemor klippet i stykker :p. Kan nok sikkert repareres, dvs, mange nye lapper må hekles og teppet må taes fra hverandre og remonteres. En kjempejobb, så vi får se hva det blir til.... Idag håper vi på litt bedre vær sånn at vi kan dra ut med båten!! Melder fint imorgen og til natten så.. Kos dere med lefser ;0) Klem fra Anita

Groskro said...

Gleder meg til å se teppet ditt bli ferdig!! :-)

Sv: Isprinsesse og de andre bøkene til Läckberg er fantastiske, gled deg til å lese de. Og koppene jeg har fått av mamma er jeg veldig glad i ja:-)

Holder på å regne ned i Oslo også...men nå skal jeg straks på ferie hjem til mamma faktisk.

Ha en fortsatt fin dag:-)

Chatrine said...

Må virkelig si du har mange fine farger i teppet! Det ligger to awarder til deg på bloggen min! Ha en fortsatt fin sommer! Klem fra Chatrine i Hekle Hulen

Gry said...

Så fittig du er, jeg har ikke tatt i en heklekrok siden i vår...har bare malt og hatt feriegjester.
Du lager så herlige farekombinasjoner, og du inspirerer, må vist ta med meg litt hekling når vi drar på ferie.
Ha ei flott uke!
Klem Gry : )

Unknown said...

For noen utrolig flotte bestemorsruter!!!!
Innrømmer at det er de kjekkeste håndarbeidet for tiden. Det er så enkel og greit, og så blir det så fint!!!

Margrethe said...

For et fargerikt og fint teppe du lager. Fargene ser ut til å stå bra i stil til hverandre også, det liker jeg!