04 January 2009

Nedpakking av julen...


I dag har vi ryddet bort julen...., og disse Tilda pepperkakemennene må ned i esken sin, der de skal ligge i dvale frem til neste jul... :O)

Disse laget jeg for et par år siden, har også en pepperkake-girlander i samme stilen!

Vanligvis bruker jeg å pakke bort julen 1. nyttårsdag, men i år ble det 4. januar. Jeg liker å ta vare på og føre videre tradisjoner som jeg selv har vokst opp med. Men den tradisjonen med at juletre og andre juleting ikke skal pakkes bort før 20. dag jul, den er virklig ikke noe for meg. Når julen er over, da er den over, og da vil jeg ha den ut fortest mulig.
Det eneste jeg har latt få stå litt til er adventstakene i vinduet, de lyser opp så fint!


Denne julenissen fikk Bertine av "mor" og "far" til julen i fjor(2007) Min mamma hadde strikket den til henne. Bertine er veldig glad i den, og syns det er leit at vi må pakke den bort. Hun skulle gjerne hatt den fremme året rundt!




Men jeg har pakket opp noe i dag også...., dette roseserviset har jeg fått av min eks-svigermor. Nå fant jeg ut at det var på tide å pakke det opp og få det inn i kjøkkenskapet.

NB: Sliter med å finne på titler på innleggene.


7 comments:

Bjørkely said...

Hei hei!

kjenner meg så igjen i det du skriver. Når juler er over så er det over. Her pakkes alt vekk 1 nyttårsdag hehe... untatt adventstaken. Den får stå litt til siden det er så fint lys i den!

Godt nytt år!

Anita said...

Husker selv jeg, at jeg syns det var litt trist å pakke ned endel jule ting, nå er det bare skjønt da! Sånne snømenner har jeg også sydd, før! Koselige! God uke!

STRIKKEMOR(O) said...

Hei, og takk for hyggelege kommentarar på bloggen min! Julenissen er berre herleg. Sikkert litt av ein jobb å strikke og montere den! "Pepperkakemennene" er også veldig fine. Har lyst å lage slike eg og.....Vi har ikkje rydda vekk jula enno, men det er like før!

Laila L S said...

Jeg er nok av den "gammeldagse" sorten; jeg pynter ikke til jul før 22.-24. desember, men beholder den gjerne til 20.-dagen. Det er da så koselig å ha det fremme en stund når man først har brukt tid på å rydde, vaske og pynte! For meg haster det uansett ikke med vår-pynten ennå. Her på hedemarken er det vinter leeeeenge ennå.

Lena said...

Jula forvsant på søndag her også, da var det nok. Har i dag tørket støv og nå er jeg klar for å gå mot lysere tider! Søte pepperkakemenn du hadde, og den nissen var flott!! Blir nok stas å ta den fram igjen til neste jul:o) Ang hånduken du kommenterte på bloggen min; jeg starter nederst
(90 m) og feller til jeg har 8 m igjen!

Anonymous said...

Det er godt det ikkje er berre eg som sliter med overskriftene.. hehe.. Pakka ned jula før nyttår i år. Bruker å ting framme lengst mulig, men i år var det plutselig nok.. :)

Anonymous said...

Hei! THK er ein tverrkirkelig hjelpeorganisasjon som sender egne lastebiler med klær og anna hjelp til Tjernobylområdet.. Dei reiser fleire gonger i året, og besøker både barneheimar og mor/born-senter (og sikkert ein del anna óg)

Eg veit egentlig lite anna enn det eg har lese på nettet, men når huene kjem fram til dei som treng dei mest på ein ok måte, så helde det i grunn for meg :)

Ha ei flott veke!!