03 January 2009

Lilla jakke i Fritidsgarn




I dag hadde jeg ment å komme ordentlig i gang med Pomatomusstrømpene mine, men jeg bestemte meg for at jeg først skulle strikke ferdig jakken til Bertine. Begynnte på den like før Jul og strikket den ganske raskt, helt til jeg hadde igjen en halv arm, da sa det plutselig stopp..., og siden har den ligget i en bærepose. Men i dag fant jeg den frem igjen og nå gir jeg meg ikke før den er ferdig.


Når jeg nå har fått strikket kragen, er det kun montering av ermer og isying av knapper som mangler...

8 comments:

Hulda said...

Så fin den jakken blir. Skulle gjerne kunnet strikke, men kan verken det eller hekling, dessverre. Men, går jo an å lære. :)

Kristine said...

For en skjönn jakke det blir :)

oheidia said...

Så nydelig jakke! Denne kommer Bettina til å bli flott i! Hun kler så godt farger og jammen er hun heldig som har en mamma som strikker, scrapper og syr!

Håper du har det bra! Takk for kommentarer på bloggen min!

Klem Heidi :=)

Anita said...

Såååå fin jakke! Utrolig flink og effektiv til å strikke du! Så koselig det hørtes ut som dere har hatt det i julen! Godt når ting faller litt på plass! Nå skal jeg quilte litt på teppet mitt, også skal vi bake boller! Kommer forresten ett innlegg med tøflene mine senere idag! Kos dere i hverdagen, så snakkes vi snart igjen! Klemmer fra Anita!

Hilde C. said...

Jeg håper du får ferdig jakken - den ser så flott ut. Jeg ønsker deg et godt nytt år :-)

Blåbærtua said...

Stå på, så får jenta seg en flott jakke! Nydelig!

Beate said...

Kjempe flott jakke! Og de sokkene du har planer om å begynne på var jo bare kjempe lekre!

Ønsker deg et godt og kreativt nytt år!

Hobbygåsa said...

Det var en flott jakke du holder på med, og så nydelig farge!