17 January 2009

Genial strikkehals i Eskimo.


Nok en gang har jeg hermet. Inne på Bente B sin blogg ble jeg inspirert til å strikke denne halsen.
Den er så genial enkel, samtidlig så utrolig flott og ikke minst god og varm.
Den er strikket i Eskimo Print, 2 nøster.

Jeg la opp 25 masker på pinne nr. 8 og strikket rillestrikk. Det hele var gjort på et par timer en fredagskveld! Jeg monterte den ved å sy den skjevt sammen, se her, i motsening til Bente B har jeg montert begge flikene med knapper.

Ettersom jeg har enda mer Eskimo garn liggende skal du ikke se bort ifra at det blir enda flere halser i løpet av helgen!
Bertine med en god og varm "hals"....
Den er strikket til en voksen, og vil da sitte tettere rundt halsen en man ser på bildet, men jeg er ikke så glad i bilder av meg selv, så da bruker jeg min faste(nesten) modell!

God helg!

16 comments:

h.espe said...

Heisann...
Åh, så utrolig flott!!! Takk for at du deler oppskriften med oss - denne vil jeg nemlig strikke selv :o)

Herlig herlg til deg!

Klem

Tove said...

Ååå, så utrolig mye lekkert du lager!! Jeg kjenner det kribler i strikkefingrene mine nå. Har et par halvferdige prosjekter, og nå ble jeg virkelig inspirert til å fullføre dem!
Takk!

Tino said...

Så fin hals! Det enkle er ofte det beste som det sies. Søt modell du har også da!
Ha en fin lørdag!

Trude her said...

Denne så god og varm ut. fin farge på thermisen din. Den likte jeg godt.-)

Wims

Beate said...

Så fin hals du har strikka! Den likte jeg. :)

banglamarie said...

Den så god og varm ut!
Og fresh og fin i fargene.
God helg :)

STRIKKEMOR(O) said...

Flott hals, og smart med to knappar! Eg har ei helsing til deg på bloggen min. Ha ei fin helg!

Anita said...

Enda en ting ferdig!! Effektive du! Har bare stor ting i prosjekt jeg nå, skulle starte på ett par tovede votter tidligere idag, men kom plutselig på at jeg jo trengte 5 pinner for å strikke de:0} Litt treg kanskje, men.... Skal stitche litt nå, og kanskje skære noen lapper imorgen til ett annet teppe! Håper du er bedre og at dere koesr dere masse! Kanskje du har "fri" helg?? Klemmer fra Anita!

Hannesol said...

Så flott halsen ble i flerfarget garn! Søt modell du har :)

medina said...

den halsen var lekker!!

Stubbetufsa said...

Hei, Synnøve Olava! Denne halsen var da utrolig enkel, og flott ble den også med disse knappene! Jeg kommer nok igjen til deg, syns du har en fin blogg!

Gurimalla! said...

Fin hals! Og fin farge på garnet.

Angella said...

Hei snille deg:)
Jeg har en award til deg!
Angella

nesinom said...

Kjempeflott hals og lekker farge :)

Jorun said...

Tusen takk for hyggelig hilsen! Tror ikke jeg har besøkt deg før, men det skal jeg jammen gjøre igjen. For her var det mye fint!
Ha en fin dag!

Anonymous said...

buying xanax norco xanax high - where can i buy xanax online