09 January 2009

Lapper blir til teppe!

Fredag er min favorittdag!
En av grunnene til det er at den dagen har jeg fri, og kan fylle den med det jeg måtte ønske...*kremt*..., en sanhet med modifikasjoner.... Men i dag tok jeg ihvertfall frem symaskinen, med det for å øye å sy ferdig noen ufo'er. Ble ferdig med en "topp" til et teppe som ble påbegynt for et par år siden. Mønstret er hentet fra Norsk Quiltblad, husker ikke hvilket nummer.

I morgen skal jeg kjøpe ullfilt til bakteppet. Før brukte jeg både vatt og bomull som bakstykke, men nå bruker jeg bare ullfilt, jeg syns det er enklere samtidlig som teppene blir gode og varme med ull på baksiden.

Om jeg får quiltet teppet på maskinen er en annen sak, for den syr så utrolig dårlig. Det er noe som er feil i trådspenningen. Noen ganger går det bra, mens andre ganger lager den lange løkker på baksiden, noe som er kjempekjedelig. Har hatt den på servise uten at det har hjulpet noe særlig.
Nei, for å være helt ærlig så ønsker jeg meg en ny symaskin.

11 comments:

STRIKKEMOR(O) said...

Dette var verkeleg eit flott teppe!! Kjekt å få gjort ting ferdig, så du har starta året godt! Ønsker deg ei kreativ og fin helg!

Karilla sin hobbyblogg said...

Hei.
Det ligger en Award til deg på bloggen min.
God helg!

Pauline said...

Ååhh, så glad jeg ble av å se på dette teppet!! Love it!!!
Jeg har også noen ufo-er rundt omkring... men var likegodt på Ikea og kjøpte litt mere stoffer jeg da.. :lol:
Håper det nye året blir like kreativt for deg som du har starta! :-)

Timotei said...

Høres herlig ut med fredagsfri! Teppet er flott! Lurt å bruke ullfilt bak. Det tipset skal jeg ta med meg! Jeg bruker som regel vatt og bakstykke,men jeg har også brukt fleece.
Får håpe det ordner seg med symaskinen. Kjedelig når den fusker sånn.
Ha ei fortsatt fin helg!

Tussilago said...

Fantastisk teppe! Jeg beundrer deg stort fo rå gjreie å gjøre det ferdig...så mye arbeid!
Så flott å ha en fredag som sin egen dag en gang i uken. det fortjener du sikkert...nyt dem!

h.espe said...

Heisann...
Tusen takk for koselig kommentar på innlegget mitt :o)

Nå er det virkelig blit lenge siden jeg har vært innom deg, så nå har jeg kose meg gjennom en hel rekke fantastiske innlegg fra deg. Så utrolig kreativ og flink du har vært!! Nydelig teppe, og kortene du lager er bare sååå fantastiske - du er flink altså...!!!

Ønsker deg en flott og krativ søndag!

Stor klem :o)

Unknown said...

Takk for en koslig melding på bloggen min.

Teppet ditt er nydelig og det er kjempelurt og bruke ullfilt som bakstykke da, det har jeg ikke engang tenkt på jeg...
Men det skal jeg sandelig prøve neste gang.

Skjerfet ditt var flott, og pusen smeltet mitt hjerte :-)

Ha en flott søndag.

toja said...

For et nydelig teppe! Fargene får meg til å tenke på sommeren. Smart å bruke ullfilt på baksiden.

Marit said...
This comment has been removed by the author.
Marit said...

Oi, så godt å bli ferdig med et stort prosjekt. Bra jobba!

Hilsen Marit

Merete said...

Teppet ditt er nydelig, flotte farger sammen. Lykke til med quiltingen!