05 July 2011

Spennende garn – Loopy creative.

Som jeg sikkert har nevnt tidligere så har søsteren min en garnbutikk iTrysil – Trysil Husflid. Da jeg var i Trysil i forrige uke kjøpte jeg et garn som heter Loopy creative fra Rico Design. Av det garnet kan man strikke seg en “boa”.  Flere fine farger å velge mellom, både ensfargede og melerte. Jeg endte opp med et lysegrått nøste.

 JULI 2011 158
Enkel oppskrift; man legger opp 7 masker på pinner nr. 7 og strikker kun disse maskene frem og tilbake til man har brukt opp hele nøstet. Et garnnøste gir en “boa” som er 180 lang og går tre runder rundt halsen. 

    JULI 2011 160 

Som du ser på bildet består båndgarnet av flere tråder, nesten som netting. Det er en løs kant og en fast kant, man strikker i den løse kanten, i hullene.

JULI 2011 162

Jeg har ikke kommet så langt. Det er raskt å strikke, men også litt klønete liksom, ikke akkurat noe man gjør mens man ser på tv… ;O)

Angående bestmorswap’en så venter jeg fortsatt på en forsendelse. Den ble sendt for snart to uker siden, jeg krysser fingrene for at den dukker opp en av de nærmeste dagene… ;O) Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves…, håper jeg!

12 comments:

Tovepia said...

Dette så jo direkte spennende ut! Blir godt å ha rundt halsen..flott også!
Kald morgen her, håper sola de har lovt kommer;)

Jorunns hobbyblogg said...

det garnet er veldig morsomt å strikke av, og de skjerfene er så fine vennindegaver. de har noe lignede på Årnes også forresten.

ha en fin dag!
Jorunn

Snuppesnella said...

Alltid like spennende å prøve nye garnsorter.
Med pinne nr. 7, blir det luftig og lett. Lekker gråfarge.

STRIKKEMOR(O) said...

Så artig garn. Blir nok ein fin boa i lysegrått!

Snertne sneller og små nøster said...

Så spennende og stilig! Må sjekke ut om dette garnet finnes her - så plutselig for meg den perfekte julegaven jeg :-)

Ha det fint - klem Siv

Anonymous said...

Så spennende garn! Blir artig å se det ferdige resultatet!
Klem

Turid said...

Oy, dette så virkelig spennende ut!
Flott også!

Sommerklem fra Turid;)

Anonymous said...

Kjempe fin,
spennende med nye garnsorter.
Hilsen Wenche

siddisisalou said...

Så gøy ! Jeg har sett det samme, men da ble det heklet og det ble også veldig fint ....

Jatte said...

Hei hei,
Så spennende garn! Så faktisk noe slik her for en ukes tid siden, hmm.. kanskje noe og prøve ut :)

Ha en fin Onsdag -
Klem jatte♥

Tonemor said...

Så stilig, den blir flott tror jeg.
Ønsker deg en super dag.
Klem Tone

SyLykke.com said...

Så spennende garn :0) Blir en leker boa! Inger Johanne