07 July 2011

Inspirert… :O)

Når man surfer rundt på nettet etter inspirasjon oppdager man gjerne nye og flotte blogger(e). I gårsdagens lunsjpause fant jeg en blogg som gjorde det veldig vanskelig å løsrive seg når pausen var over. Hadde aller mest lyst til å dra hjem for å sy!!!
Bloggen jeg snakker om heter “the pink coush” og det er en dame med navn Tara Anderson som er damen bak den. Hun er en kunstner, både med papir og stoff… :O). Jeg syns alt hun lager er kjempefint, men det er hennes utrolig flott quilt jeg ble vilt beigestret for. Den kan du se og lese mer om HER.

Likte så veldig godt det “rå” utrykket i form av sårkanter på stoffene som ikke blir sydd og vrengt over på baksiden, men som får være som de er på forsiden av det man syr. Man legger mange lag med stoff oppå hverandre og syr to til tre omganger rundt hvert stoff, slik at det ikke skal rakne så lett.

Ble SÅÅ imponert…. :O), så da jeg endelig kom meg hjem måtte jeg sporenstraks sette meg til symaskinen… , måtte prøve å få ut litt av den inspirasjonen som hadde kommet over meg tidligere på dagen. Dette er mitt første spede forsøk.

JULI 2011 188 
Jeg har seks lag med stoff oppå hverandre, innkludert rosen på toppen. Dette er bare en prøvelapp, skal ikke brukes til noe spesielt…., men jeg er kanskje enda mer inspirert til å lage noe i denne teknikken… :O) :O) :O)

JULI 2011 189

Fikk også prøvd ut “knapphullsting” på symaskinen. Kjekk funksjon, men den egner seg nok best til enkle ting og former!

16 comments:

Groskro said...

Hei, jeg har fått mange fine "bestemeødre" i posten i dag. Skal blogge de senere i uka/helgen. Blir glad av å se på fargekombinasjonene - de var så fine :-)

Snertne sneller og små nøster said...

Det der så spennende ut - jeg må sjekke bloggen hennes :-) Du inspirerte meg til å strikke en boa ;-)

Ha det godt - klem Siv

Yvonne said...

Så stilig dette så ut da! Og for ikke å snakke om hvor mye jobb en sparer med å sy på denne måten :) Tøfft med den litt røffe stilen syns jeg.
Ha en fortsatt herlig sommer!
Klem

jannes hobbykrok said...

Spennende!Har vært innom denne bloggen,og ble i likhet med deg mektig imponert!Digger også den røffe stilen som blir av disse lappene!Har masse lapper liggende,med planer om teppe....akk, om man bare gadd siste finish....
Janne

Pauline said...

Så stilig "prøveklut"!! Må nok sjekke bloggen du nevner... :-)

Anonymous said...

Du er kreativ så det holder. Ser noe , får så å gå igang selv det er jo bare utrolig.
Det gir inspirason å være innom bloggen din.
Ha en fin sommer.
Hilsen Wenche

lirosa said...

Spennende og inspirerende, og så ser man noe, og så må man bare prøve, ikke sant? Og så kommer det nye idèer som også må testes ut og slik går det slag i slag. Ønsker deg fine sysommerkvelder....
-som kan inspirere oss andre-

bentetove said...

Så fin quilt!
Takk for tipset, jeg må sjekke den bloggen.
Alltid kjekt å få ny inspirasjon, blir kjekt å se hva du lager videre:))

Tonemor said...

Så stilig det ble.
I går kom alle rutene frem til meg. Tusen takk.
Ta en titt innom så får du se hva de skal brukes til.
God helg
Klem Tone

SyLykke.com said...

Så kuult det ble, jeg må innom å sjekke denne bloggen! Likte det røffe locken på lappen . Inger Johanne

Unknown said...

Nydelig, nydelig. :))

Snertne sneller og små nøster said...

Hei igjen :-) Nei, jeg har ikke juksa ;-) Hi hi hi... har t.o.m strikka boaen med 2 nøster - går fort unna når jeg for en gangs skyld setter meg ned foran TV'n :-))

Venter spent på bestemødre i posten - så det var noen som hadde fått i går, men det har ikke kommet noe hit enda...

Riktig god helg - klem Siv

Fru Keilegavlen said...

Så artig!! Nydeleg!!

Lindas hobbyhjørne said...

Den er jo virkelig nydelig !
Må ta meg en titt på bloggen hennes!
Ha en fin dag :)

Pernilla said...

Jeg skal gå inn å se på denne bloggen. Det du har laga er kjempefint å jeg syns det kan minne på måten man lager kort, lag på lag med slitte kanter. Kjempefin rute du har laga de kan det bli mye fint av, på en pute kanskje.
Ha en fortsatt fin helg!
Pernilla

AnnetteK said...

Så spennende.
Skulle ønske at jeg og symaskina hadde ett bedre forhold... ;)