09 July 2011

New England inspirert pute… :O)

Måtte sy en matchende pute til sommerteppet mitt.

New England pute

Sydde den i den røffe stilen som jeg så begeistret skrev om i forrige innlegg…. :O)

JULI 2011 200 
Begynnte først med å sy fast 4 like store beige kvadrater til ubleket lerret. Skjærte så to blå og to røde med stjerner i litt mindre kvadrater. Forsatte på samme måten med et lag til. Stjernene har vlisofix bak, litt lettere å holde de på plass mens man syr de på da.
Bakstykket er også i ubleket lerret og lukningen er et stort glidelås som går fra kant til kant.

Puten er 50x50 cm.

 JULI 2011 191

Ønsker deg en finfin lørdagskveld… :O)

21 comments:

Unknown said...

Wow, den ble skikkelig fin :-)

Vibekes lille ullne said...

Stilige puter! Helt enig i at det litt rå uttrykket er veldig fint og sjarmerende! Nydelig teppe også, passer veldig godt til sommerbruk! :)

Unknown said...

Stilig, det er slik jeg liker det. Litt røft . :))

Snertne sneller og små nøster said...

De ble skikkelig tøffe, og så stilig som det ble med den teknikken :-)

Fortsatt god helg - klem Siv

jannes hobbykrok said...

Røff, tøff og kjempelekker!Får sååå lyst til å sy noe hver gang jeg titter innom bloggen din!Håper det er overskyet i morra!Da kan jeg sitte inne med bedre samvittighet!
Janne på landet!

Fru Langstrømpe said...

Kjempestilig...gøy med den litt røffe stilen!

Hilde said...

Åh! den var knallstilig!!

Quiltefia said...

Hei!! Er det ikke fint å bli inspirert!! Flott pute!! Det er så mange flinke bloggere der ute, og det er så hyggelig når de deler..... Ha en fin helg!! AnneK:-)

Quiltefia said...

Hei!! Er det ikke fint å bli inspirert!! Flott pute!! Det er så mange flinke bloggere der ute, og det er så hyggelig når de deler..... Ha en fin helg!! AnneK:-)

Fru Keilegavlen said...

Så artig! Gøy å prøve noko nytt. ;)

Silje said...

Knall fin pute!!!
God helg
Klem Tone

Silje said...

Knall fin pute!!!
God helg
Klem Tone

Tonemor said...

oisann, var visst logget inn som datteren.

Yvonne said...

Sååå stilig! Digger virkelig denne stilen, MÅ se å prøve meg snart jeg og. Det går altfor lang tid mellom hver gang jeg syr dessverre. Kanskje i morra..?
Ha en flott helg!
Klem

Tonje said...

Kjempefiiin pute, ME lika a lot!
Likte særs godt teknikken du har brukt, eg er litt for perfeksjonistisk når det kjem til å sjule saumar, men ser at det bør eg legge av meg for dette vart FINT! Helsing Tonje

Sisselshverdag said...

Knall tøff pute og teknikken er flott :D

Ha en trivelig helg :D

Unknown said...

Så morsomme puter du har laget, jeg liker også ofte denne røffe stilen som blir brukt..
Ønsker deg en fin kreativ søndag :-)

Anonymous said...

Så fn! Blir et veldig kult utrkk når du bruker den lag på lag eknikken.
Klem

Pauline said...

Kjempestilig pute!! Virkelig flott effekt med å bruke den teknikken! :-)

Mari said...

Så flott pute !
Ellers masse annet fint her inne.
God sommer !

STRIKKEMOR(O) said...

Veldig fine puter! Så flink du er!!