05 March 2011

Heia Norge – en lue i rødt, hvitt og blått!

Februar 2011 140

I disse VM tider har jeg latt meg inspirere av de norske fargene og strikket en Flagglue.
Luen er strikket i Merino Ekstra Fine fra Drops.

Jeg tenkte at pappa skulle få den!

I mine yngre dager syns jeg det var moro å se på langrenn, men så mistet jeg interessen og så ikke skirenn på maaaange år. Ikke før en hvis mann med navn Petter Northug Jr. klarte å fange interessen min igjen. Mannen de fleste har et forhold til, mannen som mange elsker å hate! Jeg må innrømme at jeg har et elsk/hat forhold til han jeg også… :O)…, for tiden mest elsk!

Men nå har han jo gjort det igjen…, tirret opp alle svenksene, at de er så dumme at de går på limpinnen hver gang er en annen sak…, og hver gang han kommer med sånn skyts mot svenskene høyner han sin egen markedsverdi enda ett hakk!

Man kan si mye rart om han, men at han har skaffet mange nye seere til en sport som var i ferd med å dø ut, seermessig, er det vel liten tvil om…. O:)

Heia Marit Bjørgen!!!
Vet ikke helt om jeg får sett 30 kilometeren i dag, men jeg heier på Bjørgen, Johaug og de andre norske jentene!

HURRA!!!

22 comments:

Anonymous said...

er så enig med deg :) kjempestilig lue :) god lørdag :))

Unknown said...

Jeg har strikket en del VM-luer i år. De er da norske nok. Ha en fin lørdag. :))

reSIRIkulert said...

Kjempekul hue! Eg er ikkje den ivrigaste VM-sjåaren, men hua kunne eg godt hatt ;)

Beate said...

Tøff lue! Vi er på oslotur denne helga, og det er kjekt å se masse hjemmelagede luer ute å gå. Så langt har det ikke blitt noe vm annet enn på tv, men vi satser på at det blir norske medaljer i dag også, så får vi kanskkje med oss en premieutdeling og litt vm stemning i oslo i dag.

hanne said...

Herlig flagglue! Absolutt et must med hjemmestrikket lue i disse dager!! Følger spent med på tv og VM sirkuset - vi r heldige og har hatt vinterferie hele uken.... liker Northug, jeg ;)
Ha en deilig helg!

Anonymous said...

Skikkelig stilig lue. Og garnet er jo kløfritt og passer kjempefint til lue.

Ha en fin helg!!

Tovepia said...

Herlige luer dette, og garnet er mitt beste luegarn, det klør ikke;)
Hurra for de norske utøverne idag!
Klem fra meg;)

Anonymous said...

Hei.Heia Norge.Nydelig lue.Koselig.Ønsker deg en riktig fin Lørdag.Klem fra Bodil.

Anita Tørmoen said...

Kjempeflott flagglue du har strikket:)

Quiltefia said...

Morsom lue!! Jeg synes det er stas at Nortug vinner, men jeg skjønner faktisk at svenskene blir sure.... Men det er greit at de blir sure..... Heia Norge!! Annek:-)

Quiltefia said...

Morsom lue!! Jeg synes det er stas at Nortug vinner, men jeg skjønner faktisk at svenskene blir sure.... Men det er greit at de blir sure..... Heia Norge!! Annek:-)

Tussilago said...

Nydelig lue, kjempeflott. tenker pappaen din blir glad. denne var det nesten litt nostalgisk stil over.
Jeg heklet en lue i nasjonale farger til min pappa i fjor. Han var konfransier ved skirennet i besteforeldrebygda mi sist påske, og ønsket seg en slik til da. Gjett om han gjorde suksess;)
Jeg fikk med meg innspurten på 3 mila i dag, kjempegøy!!!
Jeg syns Northug er flott jeg...fint at han greier å fremme nasjonalfølelse også hos svenskene;)

STRIKKEMOR(O) said...

Flott lue! Den er sikkert mjuk og god i Merino Ekstra fine, eit herleg garn! Eg er fornøgd med å sjå premieutdelinga og nokre av intervjua etterpå. Meir hekta før, ja! Han ein fin laurdagskveld!

Tonemor said...

Flotte luer.
Begge mine håpefulle har slike og det var også det allerførste jeg blogget om.
Fortsatt god helg
Klem Tone

Snertne sneller og små nøster said...

Selv jeg som ikke er sportsinteressert overhodet så innspurten på 5-mila i dag, så noe må han ha fått til :-D

Regner med at faren din ble glad for lua :-)

Ha en flott søndag - klem Siv

Ellen* said...

Kjempefin lue! Fikk lyst å strikke sånn, men vet ikke helt til hvem... Likte veldig godt den med 2 striper nederst også.

Unknown said...

Flott lue!

Groskro said...

Fin lue - og akkurat det en trengte under VM, da medaljene strømmet inn! :-)

Annette Thygesen said...

Jeg har lenge hatt lyst til å strikke en slik lue, men ingen av guttene mine vil gå med den... De er jo så fine!

banglamarie said...

*heia norge*
Fin lue :)

Anette said...

Knæsj lue

Anonymous said...

xanax no prescription buying xanax online illegal - xanax dosage equivalent to ativan