14 March 2011

Frem med skjærekniven… :O)

I mange år var jeg “stoff” avhengig, noe som resulterte i noen (les: mange) meter med stoff i ymse farger og mønstre. Nå er det meste av stoffet pakket pent ned i oppbevaringsesker og satt på boden. Men nå har jeg lyst til å sy tepper av dem. Enkle mønstre, ikke noe innviklet som tar lang tid.

Ettersom jeg er litt Indiska inspirert, sånn fargemessig, har jeg bestemt at første teppe skal være fargesterkt.

 Mars 2011 050

I dag har jeg skjært opp rektangler på 5 x 7 inch. Tror nok jeg har litt for mange…, jeg skjærte først opp de stoffene jeg kunne tenkte meg, etterpå regnet jeg ut hvor mange jeg trengte for å få et teppe på 120 x 180. Så jeg tror jeg har litt i overkant av de 143 rektanglene jeg trenger til teppet.

Mars 2011 036

Nå skal de sys sammen på langs!

Fortsettelse følger…..

21 comments:

Frk.Eplegrøt said...

Åh, det blir sikkert kjempe fint!
Herlige stoffer - i ekte Indiska stil ja;)
Artig med rektangulære firkanter også da!

Ellen* said...

Hmm - spennende! Flotte farger - digger indiske farger. Gleder meg til fortsettelsen:o)

STRIKKEMOR(O) said...

Dette blir nok eit fint teppe! Synest fargane liknar på fargane i Dominoteppet ditt. Blir spanande å følgje dett prosjektet!

Unknown said...

Flotte sterke farger. Du gjør det systematisk. Teppet vil nok bli nydelig og jeg gleder meg til å se det ferdig. :))

Pauline said...

Så mange herlige stoffer!!
Dette MÅ jo bli bærre lækkert!

Jeg kjenner til dette med å ha et liite stofflager... jeg klarer ikke alltid å la være å kjøpe nå heller! ;-)

ANNEPÅLANDET said...

Flotte farger - dette blir fint! Det er helt utrolig så produktiv du har vært i år!!
Ha en fortsatt fin uke!

mymlen og my said...

Det blir spennende og flott teppe, med så mange fine farver. Ha en flott uke, du er jo kjempeproduktiv.
Klem fra Mymlen

Quiltefia said...

Hei!! Så bra at du har tatt frem stoffene dine igjen!! Enkle former blir veldig fint!! Annekari:-)

Anonymous said...

lekkre farger, ja en blir rett og slett glad av slike fin skarpe farger.
Håper vi får en titt når det er ferdig. =0)
Hilsen Wenche

Tovepia said...

Lekre farger!!
Dette har jeg selv så lyst til å prøve, men må velskaffe meg noe skjærehjelp og div først, tror jeg..
Nyt dagen, gleder meg til fortsettelsen;)

Vilma said...

Uha , blev helt bange da jeg så indlægstilten : Frem med skærekniven... Det er flotte farver :-)

God uge

Rekkehuset said...

Det blir nok kjempefint! Jeg synes det er vanskelig å blande sterke farger, finner liksom ikke helt ut av det, så jeg er veldig imponert når du gyver løs på et sånt prosjekt:-) Gleder meg til å se resultatet! Klem fra Hanne.

siddisisalou said...

Åhh dette kommer til å bli så fint.
For noen farger - blir du ikke i godt humør av dette så vet ikke jeg.
Venter spent på resultatet

Lindas hobbyhjørne said...

Ser ut til å ble et fargerik og herlig teppe! Gleder meg til å se det ferdig :)
Har ikke tørt meg på et så stort prosjekt ennå :)
Ha en fin dag, klem.

Anonymous said...

Herlige stoffer! Det kommer til å bli kjempe fint.
Klem

Snertne sneller og små nøster said...

Det kommer til å bli kjempefint! Trenger ikke være så avansert bestandig for at det skal bli fint :-)

Ha en fin kveld - klem Siv

Mie said...

Gleder meg til å se resultatet!

hanne said...

Moro å gjøre litt forskjellig! Gleder meg til å se hva du tryller fram! :)
Klem!

Kristin Kreativius said...

OI! Som jeg gleder meg til fortsettelsen! Det kommer til å bli et herlig teppe tror jeg!

anneskreative said...

Dette teppet blir sikkert vårlig og fint med så mange knalle og freske farger,,,,lykke til,
Anne

Tonemor said...

wow så flink du er. Gleder meg virkelig til å se resultatet.
Klem Tone