13 March 2011

Teppe i dominostrikk – langtidsprosjekt… ;O)

Jeg har begynnt på et teppe i dominostrikking. Rutene blir strikket i diverse superwash ull og strømpegarn som passer til pinne 4. Jeg strikker i rester av PT5 og noe sokkergarn. I det sistnevnte har jeg ikke så mye rester, men jeg har da noen nye nøster… ;O)

Hver rute er på 3,5 inch (ca. 6,5 cm)

Mars 2011 022

Et skikkelig langtidsprosjekt… :O) Har sånn løslig regnet ut at jeg trenger mellom 500 til 600 små dominoruter, så dette er helt klart et teppe jeg vil bruke lang tid på.

 Mars 2011 025

Har også strikket et par sokker til Bertine.
Jeg er ingen racer på sokker, så jeg er alltid veldig fornøyd med meg selv når jeg får mannet meg opp til å strikke ett par.

Mars 2011 004 

I dag har vi gått oss en søndags-skitur, jeg er kjempestolt av Bertine, hun har blitt veldig flink på ski. 

Mars 2011 017

Ønsker alle en strålende uke… :O)

24 comments:

hanne said...

For en jobb! Men så blir det fint også, da! (Kanskje et passende prosjekt for ei som har masse rester...tør ikke tenke på hvor mye..) har aldri sett slike dominoruter før - ser moro ut!

Tror vi deler samme tanke rundt sokkestrikking! Så flink du har vært og så fine de er!

Kose deg på søndagskvelden!
Klem.

Mia said...

Det blir fint ditt teppe. Jag har faktiskt stickat ett också. Efter en stund går det fortare när man verkligen fått in tekniken och inte måste tänka på att dom kommer åt rätt håll. Fint sätt att bli av med restgarner :)

Tovepia said...

Det blir rålekkert!! ..men klart et lengre prosjekt, for man vil jo gjøre annet innimellom også;)
Flott med slik dominostrikk!
Nyt ei ny uke, klem fra meg;)

Hulda said...

Stilig teppe du er i gang med, som alltid velger du friske, herlige farger. :)) Jeg likte sokkene også. Flott og fresh lue i rødt, hvitt og blått!!

Anonymous said...

Det kommer til å bli et veldig flott teppe!
Klem fra Igi

Snertne sneller og små nøster said...

Det blir kjempefint da :-) Det som skjedde da jeg holdt på med restegarnteppet mitt, var at jeg nesten bare strikka ting i samme garn slik at det ble enda flere rester ;-)

Ha en flott søndag - klem Siv

Elins Strikkeri said...

Wow for ein jobb du har starta på men det vert nok kjempeflott!! Fine sokker til Bertine, ingenting som er så godt som heimestrikka sokker!

Tonemor said...

wow for en jobb du har startet på, men det blir pent da.
Deler din oppfatning med sokkestrikkingen, ikke spesielt glad i det nei.
Fortsatt god kveld
Klem Tone

Kristin Kreativius said...

Se på henne da:) Ser ut som hun koser seg på skitur ja:D Du, for et stilig teppe du lager! Og litt av et tålmodighetsprosjekt! Herlig med så mange fine farger:) Lykke til med det:) God ny uke til deg og:) klæm:)

Groskro said...

Det blir et fint og fargerikt teppe!! Og så er det godt å ha et prosjekt en ikke har noen tidsfrist på også.

Fine sokker du har strikket også - du har fått dreisen på dette nå!! :-)

Jeg sliter med leggvarmere, derfor er det lite håndarbeid på bloggen min om dagen, men nå er jeg halveis i leggvarmer nr 2, så da kan jeg straks blogge et prosjekt igjen.

Ha en fin uke - Gro :-)

Lindas hobbyhjørne said...

Ja, det var litt av jobb du har tatt på deg der!
Jeg er heller ikke glad i å strikke sokker og er som deg... veldig fornøyet når jeg har fått strikket et par :)
Ha en fin kveld, klem.

tulipa said...

Oj, det der er et prosjekt som krever utholdenhet;) Men det blir kjempestilig ferdig tenker jeg! Gleder meg til å se det ferdige resultatet!!
:)

Quiltefia said...

Hei!! Det er fint å ha noen prosjekter som kan ta litt tid også!! Bare ikke de blir altfor lange og aldri blir ferdige..... Det er fint med hjemmestrikkede sokker men jeg synes det erlitt kjedelig å lage dem..... Ha en fin uke selv!! AnneK:-)

Gry said...

Så spennende teppeprosjekt medmange lapper..
Fint skibilde av din søte datter!
Ønsker deg ei flott uke!
Klem : )

STRIKKEMOR(O) said...

Så kjekt det ser ut å strikke teppe i dominostrikk! Sikkert ein fin måte å bruke opp restegarn på. Eg har aldri prøvd denne teknikken, men har ei bok om den. Fint sokkepar også!

Anne N. said...

Så nydelige farger, som alt du strikker ser dette herlig vakkert ut :o)
Og skituren, jeg ser at den er vellykket og at den nytes!
Klem, Anne:)

Bluggi buggi blogg said...

Litt av et prosjekt du ha begynt på. Masse herlige farger :)
Det ser ut som du ikke har noe å kvie deg for når det gjelder sokker. De ble jo veldig fine.
Så flink Berine er som går på ski :)
Ha en fin uke
Trude :)

Anonymous said...

Det blir heilt sikkert eit lekkert teppe!! Og sokkane ser varme og gode ut (lekker fargekombinasjon!)

Kokosbollerina said...

Det så ut som et stort prosjekt, men fint var det! Blir glad av alle de nydelige fargene. :)

`Hekla` said...

Så flink du er, at du ser deg rå for og starte med ett slikt prosjekt. Domino er jo litt krevende. Men så blir det jo ett flott resultat da. Likte farge valgene godt.

Anita Tørmoen said...

Ditt dominoprosjekt blir sikkert flott. Fine sokker:)

Fru Langstrømpe said...

Superdeilige farger det teppe ditt får.....er bare livende redd for at neste blogginnlegg ikke kommer før det er ferdig. Nydelig jente du har....du må være stolt stolt stolt!

BeritS said...

Dominoteppet kommer til å bli knallfint når det blir ferdig! Fargerikt og flott. Jeg liker så godt å følge med på den fargerike bloggen din! :)
Samtidig vil jeg takke for at du deler oppskriften på Tørkehåndkleet, en oppskrift som jeg har hatt glede av. Jeg har blogget om håndkleet jeg har strikket etter din oppskrift, i dag.
(Kommer helt sikkert til å prøve meg på grytekluten også etterhvert)

Annette Thygesen said...

Frister å prøve på et sånt teppe. Artig strikk!