28 February 2011

“Kjole til lillesøster” fra Tora Frøseth Design

Jeg liker så godt “kjole til lillesøster” fra Tora Frøseth Design.
Den jeg har strikket her er til ei lita jente på 3 mnd… :O))…, hørte jeg det var noen som sa “litt stor”?! Den er ikke bare litt stor, men veldig STOR.
Jeg strikket etter størrelse 6 mnd, med et litt tykkere garn og ditto pinner, var ikke klar over at størrelsen var stor i ungangspunktet. Kjolen jeg har strikket passer nok bedre til ei på 3 år en til ei på 3 mnd…, pytt! Kjolen ble gitt bort i helgen og jeg tror de som fikk den ble fornøyd!

Februar 2011 073 
Kjolen er strikket i Semilla fra danske BC garn. Et økologisk, drøyt og deilig garn. Jeg brukte ganske nøyaktig 150 gr.

Februar 2011 069 Februar 2011 070 Februar 2011 071

Bertine stiller villig opp som fremviser av kjolen…. :O)

20 comments:

Rekkehuset said...

He, he...fin ble den da:-) Jeg har strikket to stk og de har blitt mindre enn planlagt.

Elins Strikkeri said...

Nydelig kjole, bedre med for stort enn for lite:))

Tovepia said...

Denne har jeg selv strikket og det er en nydelig modell. Jeg kjøpte også garnet hos TF, men kjolen ble kjempestor, men kan brukes nå når jenta er 3 år, jeg srikket 2 år...

Hulda said...

Så koselig da, at Bertine viser fram den søte kjolen. :) Skjønner godt at den måtte bli godt mottatt. :)

Unknown said...

Ja, utrolig hva garntykkelse og pinner gjør. Så lenge den ble fin til noen så er det bra. :))

mymlen og my said...

Det var en veldig fin kjole. Har sett på den oppskriften lenge, men det har ikke blitt noe av strikkinga. Ha en fin uke til deg og Bertine. Søt som alltid er hun.
Hilsen Mymlen

Anonymous said...

Jeg har også strikket denne og er enig med deg i at dette er et herlig mønster. Tviler ikke på at mottaker ble glad, nei. Mønsteret finnes jo også i stor størrelse: Big sisters dress, så kanskje du skal strikke til Bertine?

STRIKKEMOR(O) said...

Fin kjole! Bra du fann ei å gi den til! Ser ut som framvisaren storkosar seg der ho står, herleg!

hanne said...

Der var du! ;) Nydelig kjole - likte mønsteret,det gjør ingenting om kjolen er for stor.... den passer i alle fall til slutt ;)Likte veldig godt fargen du har valgt her! Nydelig - ha en flott uke!

Anita Tørmoen said...

Kjempefin kjole, og da har hun jo noe og vokse i:)

Tonemor said...

Nydelig kjole. Bedre at den er for stor enn for liten. Kjekt å ha noe å vokse i.
Klem Tone

Quiltefia said...

Hei!! Den kjolen står på lista mi!! Det var fint å høre den erfaringen!! Kjolen ble kjempefin!! Så hvis du nå strikker en i str 1 år, så passer den til datteren din.....:-)Ha en fin dag!! anneKari:-)

`Hekla` said...

Så flott en kjole. Blid Jenta også:-)

`Hekla` said...

Så flott en kjole. Blid Jenta også:-)

Elisabeth, innerst i veien said...

Denne kjolen er bare SÅ fin. Enkel i form og mønster, men likevel superflott. Får lyst til å strikke den som vest/tunika til vår sjuåring.

Anonymous said...

Nydelig!
Klem

Janne i Fagerlia said...

Tror dette er en populær modell, har sett bilder av denne kjolen i forskjellige farger og størrelser. Lekker!

Anonymous said...

Hei.Kjempe nydelig moddel.Nydelig kjole.Nydelig farge.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Ugla said...

Det er bestandig greit å ha noe å vokse i :-)

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har strikket noen slike kjoler, de er jo så søte.

Ellen* said...

Veldig fin kjole da, om den ble litt stor... Hun vokser nok inn i den:o)
Og Semilla er yummi! Står på handlelista for Køben om noen uker!