03 February 2011

En litt mislykket lue ble til sminkepung og “supercat” kappe!

På listen min for januar hadde jeg en hvit lue som skulle strikkes, toves og dekoreres med broderi. Desverre ble ikke passformen på luen sånn som jeg hadde håpet på. Etter 3 tovinger var den fortsatt for vid, men for kort. Så da fikk jeg bruke mine små grå og finne et annent bruksområde for den.

Februar 2011 019

Det ble i stedet en liten pung, passe stor til å ha i vesken, kanskje med litt sminke i…
Sydd på en en navnelapp og en søt liten knapp fra Snella og Petronella!

Februar 2011 021
Det som da var igjen ble til en perfekt liten “supercat” kappe til “duttebassen” min.
Han syns det var helt greit, men mamma’n hans begynnte å knurre til han, hun likte tydligvis ikke den nye habitten! *latter*…

Februar 2011 018

Ha en en skikkelig go’gutt!

21 comments:

Groskro said...

Å så fin ei katte du har!!! Katter er favorittdyret mitt, i tillegg til sau :-)

Men den sminkepungen ble fin, smart måte å bruke noe en syntes var mislykket, du er flink til å finne nye bruksområder!!

Ha en fortsatt fin kveld :)

Klem - Gro

Kristin Kreativius said...

HA-HA:D Herlig katt! Ser pittelitt brydd ut kanskje???

Pungen ble kjempefin da:)

Anonymous said...

Sminkepungen ble griselekker!! Me like :-)

Tovepia said...

Katta så passelig fornøyd ut, men vakker:O)
Pungen ble direkte flott, så herlig at du finner andre bruksområder for de såkalt mislykkede prosjekter!
nyt helga, klem fra meg;)

G-Anette said...

Så lurt da, å bare lage noe helt annet underveis! Og den ble jo kjempefin. Og nydelig katt :)

Tonemor said...

Supre nye bruksområder lua di fikk.
Den pungen ble virkelig fin.
Klem Tone

Unknown said...

Hahaha, ting blir ikke alltid som planlagt;)
Men syns du henta deg godt inn jeg, pungen ble kjempesøt ♥ Og katten, hihi - sååå søt!

Klem Line

Unknown said...

Synes sminkepungen ble kjempesøt. Du har god fantasi. ;)

Anonymous said...

Hei.Hælle dussen for en nydelig pus.Samme fargene som på katta oss James.Kjempe fin ble den lille pungen og kappe til katten.Søt.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

tulipa said...

Det finnes noen utrolig kreative mennesker i verden, og du må absolutt være en av dem!:)

Judith said...

Smart!!

Elins Strikkeri said...

Stilig, så oppfinnsom du er:))

Pernilla said...

Du er oppfinnsom du, en pung, den blev kjempefin.
Pernilla

EllenSand said...

Så smart. Og for en Superkatt!
Ellen :)

Rekkehuset said...

Det var jammen oppfinnsomt! Pungen ble kjempefin:-) Og superpus ble kanskje mest søt:-) Klem og god helg!

Anne N. said...

Så morsomt :o)
Sminkepungen er jo en ENER!!
Katten er så søt!
Ha en finfin helg.
Klem, Anne:)

Ann Tove said...

"Aldri so gale at det ikkje er godt for noko" heiter det :) Det vart i allefall ein fin sminkepung. Og katten ser nesten ut som ein liten supermann :)
God helg til deg.

Gurimalla! said...

Den pungen ble bare så utrolig søt!

Tino said...

Så lurt, sminkepunken ble kjempefin!
Ser ut som pus er litt betenkt;)
Ønsker deg en fin helg!
Klem T

Snertne sneller og små nøster said...

Så bra at du fant et annet bruksområde da - pungen ble stilig :-)

Ha ei fin helg - klem Siv

Ann-Kristin said...

Hahaha, så morsomt med plagg på pusen! Vår katt er langhåra, men eg kan tenkje meg at ho hadde satt pris på litt klær no når det er vinter:)