25 November 2010

REDESIGN – pulsvarmere med strikket blonde…

November 2010 237

Jeg kjøpte noen “gamle” gensere på fretex for et par uker siden. Den ene genseren var en brun herre lammeullsgenser fra H&M. Etter en omgang i vaskemaskinen tovet den seg sånn passe lett. Øverst på ermenen klipte jeg ut ett par tøffler, nederste delen av ermene ble til ett par lange og varme pulsvarmere.

November 2010 239 November 2010 236 
Jeg sydde på en strikket blonde, den finner du oppskrift på HER. I tilegg har jeg pyntet med et smalt fløyelsbånd. Var egentlig på utkikk etter et smalt rosa, som matchet blonden, men jeg fant ikke den riktige nyansen. Da ble det brunt istedet, noe jeg er glad for, for jeg syns det gjorde seg veldig godt med brunt.
 November 2010 233
Pus snek seg med på bildet… lol

Nederst på pulsvarmerne, eller kanskje jeg skal si øverst har jeg kun sydd en omgang med sikksakk, slik at ikke de skal finne på å rakne. Tror ikke de ville gjordt det uansett, men ettersom de bare er tovet seg sånn passe tar jeg ingen sjanser.

Var også inne på tanken på å hekle en blomst, men jeg fant ut at pulsvarmerne er fine sånn de er nå, tror det kunne blitt litt “for mye” med heklet blomst i tilegg.

November 2010 240 November 2010 241

Disse er akkurat passe lange, de går nesten opp til albuen hvis man ikke “krøller” de rundt håndleddet…. :O)

22 comments:

Lindas hobbyhjørne said...

Kjempelurt og så nydelige de ble da... Søt pus også "lol"
Gjenbruk er jo fint også... Hehe... mener ikke pusen da " LER"
Ha en fin dag :)

Hilsen Bodil F.T. said...

Herlig!!!

hanne said...

Kjente at jeg ble glad da jeg så du hadde postet dette innlegget for jeg var så nysgjerrig!
Pulsvantene ble utrolig flotte! Lekkert med fløyelsbåndet! Brunt var veldig pent. Lurt med gjenbruk ;-)

Skjønne pusen,da!

LisBethLys... said...

Hvor er de altså bare blevet superfine! Tak for inspirationen!
-LisBeth.

bentetove said...

Så smart å lage pulsvanter sånn ! de så varme og fine ut på samme tid. Og pusen passet godt inni bildet:)

Janne i Fagerlia said...

Råstilig! Er enig med deg i å ikke pynte dem mer. Stilrent og lekkert.

Smått og Stort said...

Wow- kjempelekre! Tusen takk for at du deler oppskriften på den søte blonden!
klem

Snertne sneller og små nøster said...

De ble knallfine! Enig med deg i at det gjorde seg med brunt bånd, og at det ikke var behov for blomst. Bare så lekkert med den blonden da :-D Jeg holder på å strikke meg et sjal, og da skal jeg kante med blonden du delte oppskrift på nettopp :-)

Ha en fin kveld og klem fra Siv

Pernilla said...

Dette blev kjempefint!
Liker godt de fargene ilag.
For en herlig bok du har fått laga. Jeg har tenkt tanken selv men ikke kommen lenger en som så.
Ha en fortsatt fin dag!

Pernilla

Tovepia said...

Direkte nydelig!!..og kjempefint med rosa og grått, delikat og røft!! Takk for inspirasjon;)
Klem fra meg;)

Ellen* said...

De ble kjempefine! *applaus* for god gjenbruk!:o)

fredagsmasker said...

Skikkelig tøff redesign. Og det pusebildet var bare helt herlig :)

Unknown said...

Så flotte pulsvanter. Den strikkede blonden er lekker.

STRIKKEMOR(O) said...

Så fine dei blei!! Artig med pusen på det eine bildet!

Anonymous said...

Røffe pulsvarmere nydelig myket opp med delikat blonde,skjønt. :)
Klem fra Mette.

ANNEPÅLANDET said...

Dette var en utrolig god ide!!! Fikk lyst til å lage sånne av yndlingsgenseren som dessverre krympet i vask. Kunne egentlig tenke meg å gjøre litt mer redesign, men har ikke hatt tid foreløpig. Har ikke funnet noe særlig på nettet heller, men kanskje du har sett noe?

Anne N. said...

Jøss noe så kjempesmart :o)
Lurt!!
Klem, Anne:)

Judith said...

Herlig! Resirkuleringstips kan vi like:-)

Ruth said...

De ble kjempefine. Jeg har gjort noe lignende med ullsokker som kympet i vask, de ble fine de også :)

Nå skal jeg jammen meg holde utkikk i bruktbutikker jeg også. Sånn gjenbruk er gøy.

Ha en super helg.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Snuppesnella said...

Råstilig !!! Du er jammen kreativ og flink !!!

Liv said...

Så pene:-) og for en nydelig blonde...