24 November 2010

Olavas Verden…, nå også i bokform… :O)

… men boken finnes kun i ett eksemplar… :O)

På forsiden er det bilde av meg og den ene pusen min, det var det aller første bildet på bloggen min… :O))

November 2010 219  
Jeg så det først inne på bloggen til Timotei. Hun hadde fått trykket opp flere bøker av bloggen sin, en bok for hvert år.
Jeg har valgt å samle mine innlegg fra april 2006(oppstart) og ut 2009 i min første bok. Den ble på 258 sider og er relativt tykk. Når 2010 er omme skal jeg trykke opp en egen bok for året i år.

Bøkene er trykket i Amerika, hos Blog 2 Print. Det er veldig enkelt, du laster ned bloggen din og ser et utkast på hvordan boken blir før du velger om du vil kjøpe den. Prisen avhenger av hvor mange sider den blir på. Jeg fikk boken etter 13 dager, mye tidligere enn jeg fikk beskjed om da jeg bestillte! Jeg betalte mellom 500 til 600(husker ikke helt beløpet), men nå er min bok på hele 258 sider. Du betaler for antall sider… ;O)

Da jeg startet å blogge var det for å vise frem layouter og kort jeg laget. Etterhvert har bloggen blitt så mye mer. Nå bruker jeg den til å vise frem alt jeg lager, uansett om det er hekling, strikking, søm, scrapbooking eller noe annet hobbyrelatert. I tilegg skriver jeg mer om ting som opptar meg, ting jeg opplever, sorg, gleder, interiør mm. Jeg ser også at jeg har blitt flinkere til å bruke flere bilder pr innlegg.

November 2010 225
I begynnelsen gikk det mest i scrapbooking på Olavas Verden…

November 2010 221
I fjor laget jeg disse englene til jul!(holder på strikke en ny variant nå… :O))

  November 2010 226
Julekort som ble laget til Julen 2008.

Beklager de litt dårlige bildene, de blir kornete og grå når de er tatt i lampelys.

22 comments:

LisBethLys... said...

Hvor er det da fantastisk! Hvad er mon prislejet? Bare sådan cirke...
Kh. LisBeth.

Monstermønster said...

Takk for link og påminnelse! Jeg har fablet om det lenge, lurer som LisBeth på prisen?

Unknown said...

Lisbet... :O)
Jeg husker ikke nøyaktig beløp, men det var mellom 500 til 600 kr.
Men nå er jo min bok ganske tykk, med mange sider.
Du betaler for antall sider.

STRIKKEMOR(O) said...

Boka di ser veldig fin ut! Eg har også bestilt meg ei bok av bloggen min, men har ikkje fått den enno. Gler meg, kjekt å ha som minne.

Anne N. said...

Så spennende:o)
Virkelig morsomt, og kjempeflott!
Klem, Anne:)

Snertne sneller og små nøster said...

Aller først må jeg si at det var koselig å se DEG :-) Du ser jo like trivelig ut som du virker :-D Jeg har også en plan om å lage meg ei bok for 2010 - mitt første innlegg er fra januar, så da blir det et helt år i boka. Takk for tips om hvor det er greit å bestille :-)

Nattaklem fra Siv

Heidi said...

Åh, nå vet jeg hva jeg ønsker meg til jul! :o)

maska said...

Så gøy da, samle innleggene sammen til ei bok. Et fint minne å ta med og den forteller en flott historie.
Klem :)

hanne said...

Så morro med egen bok av bloggen! Synes du fikk mange sider for pengene - gøy å BLADE i bloggen også. Fristende å prøve det når året er omme!

Elisabeth, innerst i veien said...

Når 2010 er omme har jeg også planer om å bestille en sånn bok. Det er underholdende å bla i gamle innlegg, særlig de første spede forsøk på innlegg. ☺

Yvonne said...

Wow! Så kult! Sånn vil jeg ha og! En utrolig god ide da, skal jammen meg inn og sjekke den nettsiden nå. Takk for tips!
Klem

Quiltefia said...

Hei! Jeg har sittet med den siden jeg også!! Skal gjøre det. Sist jul hadde mannen min samlet ca halvparten av innleggene mine, men han hadde gjort det selv. Det var faktisk ganske rørende å sitte med innleggene mine i hånda!! Nå tenker jeg å få printet det ut fordi det er gøy å ha, og hvis alt blir borte fra nett-da er det tapt. Mange timers hobby...... Fin blonde du har strikket!! Ha en fin torsdag!! AnneK:-)

Nina said...

Dette var helt nytt for meg ;). Bloggen blir jo på en måte en dagbok - noe det er hyggelig å bla tilbake i. Jeg bruker den slik - men at det kan komme i bokform - det må jeg si er jo virkelig noe å vurdere. Jeg også legger jo ut mye jeg lager - og sender fra meg - så det er hyggelig å ikke kvitte seg helt med de "kreative" barna. Nå går jeg litt inn i tenkeboksen kjenner jeg ;). Takk for at du deler!

Janne i Fagerlia said...

Så artig! Sikkert kjekt å mimre litt på denne måten.

siddisisalou said...

En god ide !
Sikkert kjempekjekt å ha i bokhyllen

Anonymous said...

Flott bok og fint minne - det er helt sikkert! Men kjære deg - du er så skapende og så oppfinnsom, det er en FRYD å se på alt du har laget i det siste. Albumet var jo superkoselig.
Og - ja, enig med deg i at det er lite med nyskapende ideér i bladene nå. Boka var et fint tips:-)
Kanskje jeg skal tipse bladene om deg??
Ha en fin fin torsdag!
Klem

Vibekes lille ullne said...

Så morsomt å ha en bok om bloggen! Takk for tips! :)

Anita Tørmoen said...

Dette har jeg aldri hørt om før - så morro å ha en slik årbok!

Hilde said...

Dette var en god ide!!
Sitter og laster inn mon blogg nå!

Noen peiling på hva det blir i toll på denne??

Hilde said...

Dette var en god ide!!
Sitter og laster inn mon blogg nå!

Noen peiling på hva det blir i toll på denne??

Hilde said...

Dette var en god ide!!
Sitter og laster inn mon blogg nå!

Noen peiling på hva det blir i toll på denne??

Hilde said...

Dette var en god ide!!
Sitter og laster inn mon blogg nå!

Noen peiling på hva det blir i toll på denne??