20 November 2010

Redesign – julekuler “ala Olava”…

Det var ganske mange av dere som gjettet at det skulle bli julekuler…*applaus*… :O)) 
Jeg som trodde jeg hadde gjort det litt vanskelig!

Etter at jeg hadde klipt ut de tøfflene det var plass til på OL genseren(ja, det var ikke WM genser, men derimot var det den offisielle OL genseren laget til OL på Lillehammer)var det fortsatt mye igjen av genseren som jeg mente det måtte gå an å lage noe annet av.

Funderte en stund hva jeg kunne lage, “luktet” på flere forskjellige ideer, før jeg bestemt meg for å lage julekuler inspirert av Arne Og Carlos. Men ettersom disse er redesignet fra en gammel genser, kaller jeg de julekuler “ala Olava”

Størrelsemessig er de nok ganske like Arne og Carlos sine.

November 2010 201 
Jeg trekker vinneren i morgen…, en julekule “ala Olava” vil bli sendt til vedkommende!

November 2010 210

Jeg har 6 julekuler jeg ønsker å selge, hvis du er intersert i å kjøpe en av dem,  legg igjen en kommentar under dette innlegget, eller send meg en mail.

De koster 115.- pr stk, innkl. porto

November 2010 212 

Ønsker alle en strålende helg!

19 comments:

Snertne sneller og små nøster said...

Så tøffe de ble :-) Du skulle nesten fått en premie for den redesignen der, for den var virkelig orginal :-D

God helg og klem fra Siv

Elisabeth, innerst i veien said...

For en super re-design, virkelig verdt en designerpris. ☺

Quiltefia said...

Jeg gjettet ikke at det kulle bli julekuler!! Morsomt!! Du er kreativ!! Ha en fin helg!! AnnekARI:-)

LisBethLys... said...

Hvor blev de fine! Jeg gik og tænkte på, om det var en julestjerne, du havde planer om at sy. God week-end!
-LisBeth.

Elin said...

Kor utruleg smart du har vore her!! Eg kjøper gjerne ei kule, helst den med merke Lillehammer på!

Hulda said...

Å, så fine de var! Ordentlig skjønne, og så mange du har laga. De var fine i den kassa. :)

Eli said...

Skikkelig fine ble de :) Gøy å se hva du lager ut fra gamle gensere; her er det jo bare å la seg inspirere!

siddisisalou said...

Skikkelig flotte julekuler - og en kjempegod idé !!
Ha en superduper helg ....

siddisisalou said...
This comment has been removed by the author.
Hilde said...

FANTASTISK!
Du er jo helt rå!
Tenk å få så mye flott ut av den stygge ol genseren.
PS! Det hadde vært skikkelig gøy å se Mariusgensere bli behandlet av deg :-)

Anonymous said...

Disse ble knallfine, og definitivt original ide fra deg :-)

banglamarie said...

Stilig!!

Elins Strikkeri said...

Kjempestilig og veldig lurt:))

Groskro said...

Så god og kul idè! Ha en fin helg :)

Unknown said...

Super julekule :-)

Anita Tørmoen said...

Se her ja! Dette ble utrolig flott - bra gjenbruk må jeg si:)

Vilma said...

Synnøve , ville du være interesseret i en Marius genser ?

Klem Vilma

Unknown said...

Til Hilde!
Jeg spurte etter Marius genser på Fretex, men de hadde ingen inne. Men jeg skalvære på utkikk!

Fikk tak i noen andre strikkegensere!

Anonymous said...

Kjempefine. Skulle gjerne hatt de i juletreet.
Lillehammer genseren er jo kongen av gensere. Nesten litt synd å klippe den i stykker.