10 November 2010

Lue + votter + hals = holde seg varm på kalde vinterdager

Luen og vottene er strikket etter en oppskrift i Sandnes sitt hefte; 1010 barn/voksen kashmir alpakka. Egentlig er den beregnet for det nye kasmirgarnet deres, men jeg har strikket settet i Nepal fra Drops Design, det er også et ganske nytt garn. Jeg liker dette garnet godt, det er mykt og godt, 65% ull og 35% alpaca. I tilegg er det et forholdsvis rimlig garn. Jeg betalte 24 pr nøste (50 gr)

Til luen og vottene brukte jeg i underkant av 4 nøster. Ett nøste hver på vottene og to nøster på luen.

Halsen er strikket i Fairytale, fra Du store Alpakka. Halsen er kjapp og enkel å strikke.
Man legger opp 56 masker med dobbel tråd på pinne 15. Strikk 2 rett/2 vrang til garnet er brukt opp, eller til den lengden du ønsker.

Halsen er stor nok til å snurres 2 ganger rundt hodet, eller man kan bare ha den hengende rundt halsen slik som Bertine har den her på bildet. Har brukt Bertine som modell(som vanlig), men dette settet er i voksenstørrelse.

November 2010 034

November 2010 041

Det er god passform både på vottene og luen, de er veldig gode å ha på seg!

November 2010 042

Jeg er “SYK”…, jeg har fått et snev av “bloggevegring”!
Jeg håper det går fort over, at jeg blir uten varig mèn og at det ikke er smittsomt. Heldigvis kan jeg strikke mens jeg lider!

25 comments:

Pernilla said...

Dette var et kjempefint sett!
Det er ju så lurt og strikke noe som passer ilag. Jeg liker så godt fletter som mønster. Håper at bloggvegringen gir seg snart. Enda bra at strikkevegrinen ikke slog til samtidlig.

Ønsker deg en fortsatt fin uke!

Pernilla

Elins Strikkeri said...

Ja det var eit kjempeflott sett, ser så varmt og godt ut!! Og modellen er like søt som ho pleier, håper blogglysten kjem snart tilbake!!

fredagsmasker said...

Det så ut som et deilig sett! Og modellen er det absolutt ikke noe å si på ;) Må forsøke det nepalgarnet snart - må bare bli ferdig med alle "må før jul"-prosjekter først...

Elisabeth, innerst i veien said...

Kjempefint, likte spesielt godt lua. Og dette kan komme godt med nå som snø og kulde er på besøk.

reSIRIkulert said...

Flott sett! Liker fargen godt fordi den er såpass nøytral at den passar til det meste ;o)
Og modellen din er berre supersøt!
Ynskjer deg god bedring ;o)

Anonymous said...

Kjempe fint sett,på en flott
modell =0)
God bedring !
Hilsen Wenche

Hønehuset said...

Kjempeflott sett! OG det er vel lov å være litt "syk" innimellom. :-)

Lindas hobbyhjørne said...

Det var utrolig lekkert. Varmer godt på kalde dager som nå.
Ha en fin dag, klem.

siddisisalou said...

Nydelig sett og en herlig model !
God bedring - jeg føler også innimellom at jeg har snev av samme sykdom ......

siddisisalou said...

Nydelig sett og en herlig model !
God bedring - jeg føler også innimellom at jeg har snev av samme sykdom ......

Rekkehuset said...

Kjempefint sett!Og Bertine er jo søt da:-) God bedring!

Jorunn said...

Kjempefint sett, ser veldig varmt og godt ut :) Håper bloggevegringen gir seg fort, jeg hadde gledet meg til å se førjuls-prosjektene dine ;)

Vilma said...

Århhh , det er fint og flot Synnøve :-))

Har osse selv en snert at 'bloglede', men jeg håber at det er noget forbigående :-)

Klem Vilma

Anonymous said...

Nydelige håndarbeider. :)
Selvgjort er velgjort.
Ønsker deg en herlig dag.
Klem Mette.

Snertne sneller og små nøster said...

Settet ble veldig fint - det er stilig med flettemønster :-) Håper du snart blir 'frisk' igjen. Enda godt det ikke var flere sykdommer som slo ut på en gang da :-D

God bedring og klem fra Siv

Quiltefia said...

Hei!! Fin, fin strikk!! Du er kjempeflink!!:-) Det er så vanskelig å fa tatt bilder pga lyset. Det gjør at jeg ikke blogger så mye for tiden...... God bedring til deg!! AnneK.-)

anneskreative said...

Koselig og stikke innom hos deg,,,,får lyst til å prøve på det du har laget.
har just nå nye hjertegrytekluter på gang,,,,
Lekker lue.,,,,og skjønn jente.
Ha en fin november videre.
Anne

cille said...

Nydelig sett du har laget, det gjør seg så absolutt i kulda her som vi har om dagen! Hi..hi..her er det omvendt...bloggingen er på topp, men håndarbeidet går trått! Du skal se det snur snart, godt at pinnene går da!

Tonemor said...

Nydelige ting du har strikket.
God bedring, håper det går fort over.
God kveld
Klem Tone

Groskro said...

Så fine votter, lue og hals du har strikket! halsen så veldig god og myk ut.

Jeg håper bloggevegringen går fort over :-)

Ha en fin kveld - Gro :-)

Anonymous said...

Et nydelig sett! Ser ut som det er veldig behagelig å ha på.
Klem Igi

Pafrika Og Belkini said...

Flink er du, fy søren! Og jammen bruker du bloggevegringstiden din til noe matnyttig, i det minste! ;)

STRIKKEMOR(O) said...

Kjempefint sett!! Herleg modell også!

Anita Tørmoen said...

Kjempeflott sett:) Det er ok med bloggepauser også - noen ganger er det annet som er viktigere:)

Ellen* said...

Knallfine! Fletter er fint:o) Og Nepal-garnet er definitivt på lista over garn jeg vil prøve. Har sett flere som skryter av det.
Det ligger en award til deg i bloggen min forresten: http://ellenskreativekrok.blogspot.com/2010/11/harmodell-og-awardo.html