31 October 2009

Uten tittel… en lørdagsformiddag!

Sitter her på lørdagsmorgenen, har akkurat spist frokost og nå planelegger jeg hva jeg skal gjøre i dag. Ettersom Bertine er hos pappa’n sin i helgen har jeg store planer om å bruke dagen helt på meg selv. Har ikke vært helt frisk de siste dagene så det får gå i det tempoet som passer formen. Har så smått begynnt å sy på noen puter, og de skal jeg fortsette med i dag. I dag har jeg KJEMPELYST til å sy!IMG_5975

 


Her er en liten sneak-peak på putene jeg holder på med…
Dere skal få se mer når jeg blir ferdig med dem. Forhåpentligvis senere i dag!


Men først et lite hjertesukk!

Jeg syns min egen blogg er så upersonlig og kjedelig…, så kald liksom. I faren for å bli for personlig er det sjelden jeg skriver om meg selv, ting som har hendt, ting som opptar meg. Egentlig har jeg lyst til å skrive mer, men som sagt er jeg redd for det. Det er så mange flotte blogger der ute i blogglandia, blogger som er utrolig flotte og inspirerende å se på, blogger som er utrolig morsomme og givende å lese. Blogger som inspirerer og blogger til ettertanke. Etterhvert føler jeg også at jeg har blitt forholdsvis godt kjent med mange. Mange av dere gir av dere selv. Mens jeg føler kanskje at jeg har vært for tilbakeholden. Derfor spør jeg dere om dere syns dere kjenner meg, eller om jeg er en cyberperson uten substans?

Nå er det nøyaktig ett år siden jeg ble alene med Bertine. På denne tiden ifjor hadde jeg det utrolig vondt. Et samlivsbrudd er vondt, det vet alle som har vært gjennom det samme. Jeg murte meg inne, var kun på jobb. Den eneste kontakten jeg hadde med omverdenen, utenom jobben, var faktisk dere i blogglandia. Alle de positive kommentarene var som medisin for meg. Derfor har jeg fulgt diskusjonen i media om at blogging er veldig sunt for psyken, og jeg støtter det fullt ut. Må samtidig si at jeg har det mye bedre nå, begynner å få form på den plattformen som skal være min og Bertines fremover. Må få noen praktiske ting på plass, sånn som salg av bolig og finne et nytt sted å bo i nærheten(som jeg har råd til å kjøpe)

Men nå har jeg lyst til å ta min blogg et skritt vidre, har lyst til å skrive mer, ikke bare blogge om  ting jeg har strikket, heklet eller sydd. Nå har jeg lyst til å blogge om hverdagsting, om interiør, matoppskrifter, ting som opptar meg, ting som gjør meg glad, ting som gjør meg trist. Jeg skal bli mer personlig…, ja, jeg skal skrive om alt jeg måtte ha på hjertet… Jeg skal ta bilder, maaaange bilder!

Fremfor alt har jeg lyst til å bli mer kjent med dere…, ikke bare i cyberspace men også i virkeligheten. Har lyst til å arrangere et lite “minitreff”,/invitere dere hjem til meg, kanskje fra fredag til lørdag. Da kan vi spise god mat, strikke/hekle, og ikke minst skravle, skravle, skravle.
Men ettersom jeg er i den situasjonen at jeg prøver å selge huset og finne meg noe nytt, er det litt vanskelig men den invitasjonen akkurat nå…, men bare vent til etter jul….

Men jeg tar gjerne en kaffekopp med dere når det måtte passe!
Ikke alle på en gang selvfølgelig! Gi meg et vink …… :O) :O) :O)

 

Ønsker alle, og da mener jeg ALLE, en strålende lørdag!

23 comments:

Bluggi buggi blogg said...

God Morgen :)
Først må jeg si jeg ble overrasket når jeg så det du har laget. Jeg holder på med et sengeteppe(ligger på vent nå når jeg skal ha eksamen) og det er helt make til lappene dine på bildet, morsomt :)
Tenker absolutt ikke på din blogg som kald. Jeg har ikke skrevet mye om mitt liv her inne og er litt redd for det som deg. Det at du skriver om det du lager gjør at jeg ikke ser noe kulde i det hele tatt. For meg er det varme.
Jeg har ikke lest om at blogging er sundt, men det føles helt riktig. Jeg mistet min far for et år siden. Det var veldig hardt for meg. Selv om jeg ikke har sagt noe om det her inne så føler jeg at det har vært en stor hjelp å komme inn i denne verden med så mye varme. I tillegg er jeg alene med min datter(13)og har vært det i noen år. Det kan være veldig ensomt til tider og her føler jeg også at bloggingen har vært til stor hjelp. Så jeg er helt enig med deg :)Synes det er kjekt å følge bloggen din jeg :)
Siden jeg prøver å sanke følger bruker jeg anledningen til å invitere deg til å bli følger av min blogg, men føl det ikke som et press for all del :)
Du må ha riktig god bedring og en koselig sydag.
Klem fra Trude :)

Hennes said...

Hei.
Jeg synest bloggen din er helt topp.
Ikke kald, men varm og koselig med masse farger.
Det kan være greit å ha et liksomliv gjennom bloggen.
Jeg har gjerne dager som ikke er helt topp, men her inne er jeg alltid i godt humør.
Så det er nok noe i det om blogging og helse.
Jeg har også valgt å holde litt tilbake på personlige ting.
Men ønsker jeg å dele noe morsomt eller annet som kan få humøret opp så gjør jeg gjerne det.
Bare stå på. Jeg ønsker deg lykke til med ny bolig og ellers ting som står for døren.

Og putene dine er helt fantastisk. Jeg har boken og ble veldig klar for å lage de jeg også.
Men jeg vil jo lage alt jeg ser.. hi hi..

Kos deg i helgen.

Bloggeklem Linda.

Unknown said...

Jeg har nylig lagt meg til som følger på bloggen din fordi den var fin og av og til må man utvide litt, få litt ny inspirasjon. Det er bare fint å holde litt tilbake i starten når man begynner å blogge. Ettersom du blir tryggere kan du dele mer. Du er tydeligvis kommet så langt at du vil dele mer med bloggerene. Jeg tror man velger selv hvor nær man vil være. Ha en fin helg og nyt tilværelsen og uten unge. :-))

Åshild said...

Jeg har sagt det før og mener det like mye nå: Jeg koser meg her inne hos deg, Synnøve :) Blir glad av det du lager, det du skriver og det du deler. Del det du kjenner er riktig for deg - mye eller lite, stort eller smått. Det er jo som ute i den virkelige verden, det. Noen ting føles greit å dele, andre ikke - og uansett er det viktig å kjenne seg trygg.

Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med deg, jeg - både her inne og kanskje på 'årntli' også, det har vi jo snakket om et par ganger :)

Ha en god helg, Synnøve. Ta godt vare på deg selv.
Klem

Anonymous said...

Hei.Jeg har ikke vært så lenge vært inn hær hoss deg.Men jeg gleder meg vær gang å se hva du har laget.For du er kjempe flink.Så liker jeg veldig gått det som du lager.Forstår deg gått hvordan du har det.Har en del venninnder som er alene å det kan være veldig tøft..Fårstår deg gått.Men som jeg har sakt før att du har ei kjempe nydelig jente å det regner jeg med lyser opp dagen din.Håper det går i ården snart med salg..Gleder meg å se når du er ferdig med syingen det ser hvirkelig fint ut.Ha en riktig fin Lørdagskveld.Klem fra Bodil...

Groskro said...

Heisann,

bloggen din er IKKE kald og upersonlig, den er trivelig med en fin blanding av personlige ting og det du lager.

Jeg synes selv at bloggen min er for upersonlig, og vil egentlig være mer personlig, men det er en vanskelig balansegang der.

Et bloggetreff "in real life" hadde vært trivelig, det er jo så mange flinke mennesker der ute, og en av dem er deg.

Ha en fin lørdagskveld - Gro :-)

Gry said...

Jeg synes bloggen din er så fargerik, kreativ og fin, koser meg alltid her. Jeg er like spent hver gang på hva du har laget. Husker godt at du hadde det vanskelig,for et år siden(....er det virkelig et helt år siden... )
Jeg skulle gjerne drukket kaffe og pratet med deg, men bor nok litt langt unna...
vi får holde kontakt her i bloggriket. Og hvem vet kanskje vi møtes en gang..
Ha ei fin helg!
Stor klem : )

Rigmor said...

hei :)
Jeg har fulgt bloggen din en liten stund nå, og jeg synes slettes ikke at den er kald eller upersonlig. Jeg får masse inspirasjon og stor trives inne hos deg. Hva og hvor mye du vil legge ut er opp til deg, men den er veldig fin nå også :) :)
Håper du har hatt en flott dag helt for deg selv :D Og at du får en super helg!

Anonymous said...

God lørdagskveld! Jeg synes at du har en veldig fin blogg. Blir veldig inspirert av alt det fine du lager. Føler også at jeg blir kjent med deg som person gjennom bloggen din. Kjenner meg igjen i de tankene du beskriver rundt det å legge ut mer personlige bilder osv. Jeg følger med deg videre uansett hva du velger å gjøre med bloggen din. Klem Igi

STRIKKEMOR(O) said...

Eg synest bloggen din er alt anna enn kald og kjedelig! Du skriv meir om personlege ting enn kva eg gjer, så eg har ikkje tenkt på at du "deler" for lite. Sjølv ligg eg vel veldig lavt i terrenget når det gjeld å utlevere meg sjølv. Trur det kjem litt av at eg bur i ei lita bygd.... Synest i alle fall det alltid er koseleg og inspirerande å besøke bloggen din!!

Turid Holm Flaa said...

Så flott innlegg. Aller først må jeg si at jeg syns du er en av dem som gir mye av seg selv både på bloggen og i kommentarene du skriver, uten at det blir for personlig. Du skriver om de tingene du lager på en personlig måte og med egne meninger og kommentarer. Men det er spennende å utvikle en blogg og finne en egen "stemme". Er helt sikker på at du vil beholde alle leserne og også få nye ved å også skrive om andre ting. Har jo selv en blogg som begynte med håndarbeid, men ser at jeg selv ønsker å skrive om andre ting. Tenker at det er fint å finne sin egen identitet i bloggland, tenke hva en selv ønsker å formidle, og ikke hva en tror andre forventer. Det er bare å følge dine instinkter på hva du føler er det rette for deg.

Og når det gjelder møteplassen her, så setter jeg også stor pris på den. Er et innemenneske, og det blir ikke til at jeg kommer meg så mye ut. Er også en del syk for tiden, så da er det godt å ha bloggland.

Vil gjerne at vi skal treffes. Vi får prøve å få til det. Ønsker deg en riktig god lørdagskveld.

Janne i Fagerlia said...

Synes bloggen din er kjempefin jeg. Hvis ikke har jeg ikke funnet veien tilbake hit gang på gang. Du har ingenting å være misfornøyd over.

Kjekt å høre at du føler deg bedre og bedre, og at energien bare bobler.

Så kjekt at du tenker på bloggtreff.

Beate said...

Må si meg enig med flere av de andre her. Bloggen din er ikke kald. Syns du skriver veldig flott, og har mange flotte bilder, men når det er sagt blir jeg gjerne bedre kjent med dama bak bloggen også. Jeg kommer ihvertfall til å fortsette å følge bloggen din med stor glede :)

ANNEPÅLANDET said...

Jeg syns egentlig bloggen din er helt flott som den er jeg - det er jo derfor jeg stikker innom gang på gang! Det er et stort utvalg av blogger der ute - men man fester seg ved noen. Kanskje det er litt som med kjemi i det virkelige liv? Syns slett ikke du er upersonlig - men holder en fin linje med hensyn til hva du skriver om. Dette er sikkert noe du kjenner på selv også, og det kan jo variere over tid hva man har lyst til å dele. Det er jo noe av det som er fint med bloggeland - man velger selv hvor mye man vil vise av seg selv.

I tillegg til den hyggelige tonen her inne, er jeg også imponert over hvor kreativ og produktiv du er, det er massevis av inspirasjon og øyenslyst. Det er alltid vel verdt besøket.

Et bloggtreff hadde vært hyggelig. Hva med et Romerikstreff?? Jeg bor ikke så langt unna, og møtes gjerne for en kopp kaffe også jeg. Kunne vært veldig hyggelig - ingen av mine venner ellers deler mine hobbyinteresser så det kunne vært morsomt å treffe noen andre som strikker og syr i RL.

Håper du føler deg piggere etter en hvilehelg - det hjelper ofte godt på formen!

Tino said...

God morgen :)
Jeg opplever bloggen din som fargerik varm og koselig!
Men synes selv det blir vanskelig å bli for personlig på egen blogg. Jeg vet jo ikke hvem som er innom og leser, og er litt redd for å utlevere meg selv.
Men når det er mange som er innom og legger igjen hyggelige kommentarer er det jo iallefall noen som trives der. Og det setter jeg veldig pris på.
Ønsker deg god bedring, og en fin søndag.
Klem Tino :)

Monicas said...

Heisann du. Kjente du at du fikk en klem fra nord på kinnet ditt? Flott!! her hos deg e det godt æ være..har aldri tenkt på at bloggen din va hverken kald eller nå...æ la mæ te dæ, førr æ likte mæ her inne..du lager såå mye fint.og gleda mæ te hvert nye innlegg..om du skal åpne dæ meir, bi jo koselig..å særlig om du legger ut litt mat oppskrifter osv...bor nok for langt unna til bloggtreff, men du ska vite at det hadde vært innnnmari koselig å deltatt hos deg...nei; bloggen din e ikke kald. Tvert imot...den e din, og du forma den te akkurat sånn som du vil...koselig å ha blitt "kjent" mæ dæ.Klem Monica

Vibekes lille ullne said...

Jeg er også en av dem som liker bloggen din. Synes du lager mye fint og liker utseendet på bloggen din også. Kald har jeg ikke tenkt på at den er hvertfall. Jeg har ikke blogget så lenge og kjenner på dette om hvor personlig man skal være. Jeg vil nok fortsatt ligge litt lavt ny som jeg er, du klarer sikkert å kjenne på hva som er rett for deg framover. Du kommer sikkert ikke til å få færre lesere hvis du deler mer hvertfall. Lykket til! :)

Hannes hage said...

Aller først, det ser ut til å bli en helt aldeles nydelig pute du syr. Jeg ser frem til å se den ferdig,. Du er virkelig kreativ med alle dine lekre, og forskjellige putetrekk! Og jeg ser det ligger mye arbeid bak dem.
Jeg kjenner meg igjen i dine taker om blogging, hvor personlig man skal være, hvor mye vi skal "gi" av seg selv. Jeg har gått mange runder med meg selv, for jeg har også lyst til å bli mer personlig i min blogg, uten at jeg utleverer for mye om bara mine, og mannen min. Bare å skulle skrive at jeg var hjemmeværende på grunn av me på bloggprofilen min tok meg over et halvt år før jeg klarte å bestemme meg for å gjøre det. Etter jeg hadde gjort det ,føltes det godt. For meg er blogging blitt rene terapien, og mitt sosiale nettverk har jeg her, sosiale sammenkomster er for krevende for meg slik jeg har det nå.
Jeg merker jeg blir veldig glad når jeg får se bilder av den som eier/skriver bloggen, og innimellom lese om tanker og hverdagsopplevelser. Det gjør at jeg føler at jeg "kjenner" litt den som blogger. Jeg ønsker selv å bli flinkere til det, men har nok et langt stykke igjen.
En riktig god søndag til deg.

Timotei said...

Jeg synes IKKE bloggen din er upersonlig og kald! Tvert imot. Jeg synes det er veldig koselig å være her inne hos deg. Du inspirerer med flotte bilder av ting du har laget og bilder fra hjemmet ditt. Det er ikke alltid så lett å vite hvor mye en kan "gi" av seg selv. Selv er jeg nok forsiktig og lite personlig på bloggen min. Jeg vet det er mange kjente som leser bloggen min, venner, familien min, syklubben...Hadde jeg vært helt anonym ville nok bloggen sett litt anerledes ut.
Jeg skulle gjerne kommet på kaffebesøk til deg! Bare så synd at jeg bor så langt unna...
Ser at du har hatt en kreativ sydag! Putene ble flotte!!!

Lena said...

Jeg syns bloggen din er super jeg, og alt du lager er så innmari flott! Sist nå de flotte putene (innlegget over dette), det var veldig fine:o) Den boka du har hentet inspirasjon fra har jeg selv, masse flott i den. Og du, det er ikke så koselig med samlivsbrudd osv, men vi er mange i samme båt. Man går litt (mye...)i koma den første tiden, til ting etterhvert går over og livet på sitt eget vis går videre. Er alene selv med 2 sønner, og det har jeg vært i 12 år! Tøffe tak og ingen dans på roser, men man må snu litt på flisa og fokusere på de fine tingene, og huske på å kose seg/ta vare på seg selv så mye og ofte man klarer. Og takk og pris for blogglandia og hobbyene våre:o) Ha en super uke videre- klem til deg

Jorun said...

Du har en herlig blogg! Og er et herlig menneske!
Klem fra meg til deg....

LeKaQuilt said...

Heia, Jeg syns du har en insprerende og koselig blogg - er ikke alltid jeg rekker å legge igjen en kommentar, men jeg prøver. Syns jeg er blitt litt kjent med deg både gjennom bloggen din og gjennom våre mailer utenom.... Også liker jeg å se alt det flotte du lager, både hekling og søm :o)

Svalen said...

Hei.
Så bra du tok opp dette temaet!
Synes bloggen din er flott som den er!, mange fine og fargerike bilder.
Og derfor titter jeg ofte innom:)
Selv har jeg den formening at å utlevere seg selv for mye i dette forumet ikke er så heldig siden bloggene er åpen for alle. Dessverre finnes det mange rare mennesker der ute. Har man behov for å lette "sitt hjerte", er det tryggest å gjøre det i skjermet omgivelse. Kanskje meningene mine er litt gammeldags, men fremdeles synes jeg føre var prinsippet er bra.
Ha en super helg!
Svalen