18 October 2009

Klar for vaskemaskinen…

I hele dag har jeg hatt hodet fullt av ENGLER.

IMG_5877 IMG_5878

Etterhvert som man pusler med de kommer ideene som perler på en snor… Vil ikke avsløre noe, men viser en engel som nå er er klar for toving. Den ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg, litt for IMG_5876barnslig i utrykket, derfor blir det ekstra spennede å se den etter at den er tovet. Har flere ferdigstrikede kropper, så hvis denne som nå er i maskinen blir helt håpløs, gjør jeg en helt annerledes engel av neste kropp.

Jeg har tatt utgangpunktet i engelen under(forrige innlegg), men strikket den mye lengere………, kommer tilbake med flere bilder når jeg har fått engelen ut av vaskemaskinen…


Ha en strålende søndag!

NB: Nå har jeg aktivert hyperkoblingen til der du kan bestille navnelapper. Beklager at det hadde blitt en feil… ;O)

Hei igjen!
Ja, nå har jeg fått engelen ut av vaskemaskinen, den ble desverre ikke sånn jeg hadde tenkt meg. Jeg er overhodet ikke fornøyd!

IMG_5880 IMG_5885

Men jeg er mange erfaringer rikere:

- ikke tove engler på 60 grader med mye vaskepulver.

- ikke sy på håret før toving

- ikke fyll hodet med ull før toving, for da blir hodet for tungt og vipper fremover.

- ikke sette på ståltråd før toving

Kjolen og vingene ble veldig bra, de var jeg godt fornøyd med.
Selv om jeg kommer til å lage de neste englene uten armer og bein, så var det faktisk ganske smart å lage kroppen på denne måten. Tror kanskje jeg kommer til å lage en julenissekropp på denne måten, men da skal jeg bruker noe som er litt stivere en piperensere. (armene og beina ble laget på den måten at jeg først laget skjelett i piperensere, som jeg så surret ull rundt før jeg igjen surret ulltråd rundt ulla og piperenseren)

Syns figurene lignet mest på “lure Luzi”, en barntv figur…

31 comments:

Inger said...

Like spennende hver gang noe skal i maskinen. Skal bli spennende å se hvordan englene dine blir - er sikker på at de blir kjempesøte.

Ha en flott søndag videre!

reSIRIkulert said...

Kor fine englar du lagar! Sjølv elskar eg englar - og hjarter - og med tida kjem eg nok til å fylla opp huset mitt med det :)
Ynskjar deg ein flott start på ny veke!
Klem, Siri

Anonymous said...

Englene var kjempefine, synes jeg. Det er alltid gøy når man kjenner de kreative ideene bobler opp :-) Ser at du har tovet en del. Jeg har ikke prøvd meg så mye på det, bare litt. Men har du en anbefaling på type garn som er best og bruke? Og tover du på 40 eller 60 grader? Det er ikke sikkert du kansvare på det, men jeg lurer også på sånn ca hvor mange prosent det minker i størrelse når det blir tovet. Kan du anslå noe?

Tino said...

Jeg er like spent hver gang jeg skal tove noe. Ofte skal det ikke mye til for at det blir forskjellig heller (Et plagg mindre i maskinen mer/mindre vaskepulver)
Englene ser kjempesøte ut.

God søndag :)

Monicas said...

så flotte engler...disse likte æ...ta vare på dæ sjøl og søndag

Hannes hage said...

Så spennende, jeg synes de er herlig søte allerede nå. Blir spennende å se hva som skjer med dem etter en runde eller to i vaskemaskinen.

Janne i Fagerlia said...

Gleder meg til å se det ferdige resultat. Lykke til!

Anonymous said...

Kjempe fine engeler. Jeg blir ikke sur hvis du legger ut oppskriften ;-) Gleder meg til å se engelene helt ferdige. Kos deg i kveld!

Turid Holm Flaa said...

Syns den ble litt kul, nesten som en litt furten og sint liten engel, når du har lagt armene i kors. Nesten en pippi-engel :-). Så flott at du skriver om erfaringer og tips til oss andre. Det hadde vært morsomt om vi kanskje laget en slag "julelek" om et eller annet vi skal lage. Men det kommer jo kanskje noe etterhvert, det er jo første jul jeg blogger og det blir gøy å se all julekreativitet.

Det er så hyggelig at du er innom bloggen min. Bildene er fra kirkeruinene. Veldig fint sted å fotografere, selv om det ikke var så lett å få fine bilder av selv ruinene.

Ønsker deg en riktig god kveld og uke som kommer. Håper det skulle i helga gikk bra ;-)

Solveig said...

Synes den var stilig etter toving - minner litt om en trassig jentunge, kanskje i familie med sinnataggen. Blir spennende å se hvordan de andre blir. Bra at du tipser oss andre om hva som ikke er lurt å gjøre før man tover.

lise said...

Kjempekul engel, den oser av sjarme! Lykke til med å styre prosessen neste gang..

Anita said...

Syns den ble sååååååååååååå fin jeg, send den hit så skal den få hedersplassen i stuen :0) Spennende meg toving da, tover ett sitteunderlag jeg, akkurat nå. Det ene ble såå fint og det andre ble mindre tovet og måtte en tur til i maskinen. Toving er en kunst! Sliter så fælt med å komme meg inn hit tildeg jeg, vet ikke hva det er med bloggen din?? Sliter med å få kommentert OG det er så og si umulig å komme seg hjem igjen etterpå også. Men sliter med deg og etter en del forsøk går det jo! Må jo innom!! Håper dere har hatt en flott helg og at dere får en topp ny uke! Hvordan gikk visningen i går?? Følger spent med og krysser fingrene for mange intresenter!! Klemmer fra Anita!

Micha said...

Åååååh. Jeg syns den ble helt perfekt jeg. En rampete furte-engel, som til og med har sinte roser i kinnene!
Helt glimrende : )

Anita fra hjerterommet said...

Den ble faktisk kul, du er sikkert missfornøyd fordi du hadde et annet bilde i hode :) Den ligner på pippi som er sur fordi hun må kle seg ut som en engel he he.. syne den var kjempe sjarmerende jeg.

Når jeg tover bruker jeg 1 ss grønnsåpe i stedet for vanlig vaske pulver, synes vaske puklveret sliter sånn på garnet.

Gleder meg til å se flere engeler!!

Ha en fin uke:)

h.espe said...

Hi, hi - jeg synest englene ble skikkelig kule jeg... ;o)

Ha en herlig dag!

Klemklem

Hønehuset said...

Det ble jo noen skikkelige personligheter!!

Anonymous said...

Hei.Så trist att det ble ett dårlig resultat.Så mye arbeid som ligger bak.Du får prøve på igjen.Trur det kan være lurt å prøve 40 grader først så vask opp igjen på 40 til passe størrelse.Bare ett forslag som jeg gjør når jeg tover ting.Ha en riktig fin Mandag.Klem fra Bodil...

Bluggi buggi blogg said...

Hei hei.
Den ble jo litt morsom i utrykket da. Synes du skal være stolt av den også jeg. Lykke til videre med nye engler.
Trude :)

Beate said...

Kjolen og vingene ble kjempe fine. Her har du et godt utgangspunkt for mange fine engler :)

Timotei said...

Men den ble jo kjempefin! Toving er jo en spennende prosess, en vet jo aldri helt sikkert hva som kommer ut av maskina...Jeg følger spent med videre på engleproduksjonen din!

Hannes hage said...

Gode erfaringer, og takk for at du deler dem. Men nå det er sagt;så synes jeg englene dine er KJEMPESØTE! Litt pippi aktig i uttrykket, masse sjarm og personlighet.

STRIKKEMOR(O) said...

Spanande prosjekt du har her. Blir kjekt å sjå englane dine når dei er ferdig tova. Håper du får dei andre til slik du vil.

oheidia said...

De englene var supersøte før toving og ble litt anderledes etterpå. Men, det er vel det som kalles prøving og feiling. Den andre engelen du har tovet litt lengre ned i bloggen din ble jo veldig mye bedre! Kan du lære meg å lage en slik engel en gang? Eller kanskje hekle en blomst. Det er noe jeg alltid har hatt lyst til å prøve men jeg lærte aldri dette på skolen.

Håper du har det bra!

Klem fra meg

AkH said...

Men oj, så fina och ovanliga änglar! Härligt att se! Ha en bra helg! Anna-Karin
livetharochnu-akh

Katrine_tm said...

Syns de ble KULE jeg! :D

Moia said...

Hei, blir spennende å se resultatet etter toving, blir sikkert bra. Det som er så morro med egne prosjekter er at man lærer så mye underveis. Lykke til. Klemz og god helg.

Inger Anne said...

Englene ble fine de. spesielt den med armene i kors, den var helt super og traff meg midt i hjertet.

sol said...

Det er alltid spennende å tove noe for første gang - resultatet er ganske uforutsigbart.

God helg!

Gry said...

Så spennende, synes engelen ble flott. Den ser litt rampete ut...
Ha en vidundelig søndag.
Klem Gry : )

Nina said...

Haha - det tovede håret ble kjempemorsomt da ;). Vi snakker pippi-engel de luxe. Liker prosjektet ditt ;). Kanskje du deler oppskriften din også - når du har forsket ferdig ;). Jeg har også en type tovede engler jeg lager. Tror ikke jeg har vist de på bloggen? Det skal jeg når jeg pakker opp julepynten min.

Anonymous said...

Jeg synes de ble flotte, jeg. :))