25 October 2009

Hils på ENGLEKORET mitt…

På tross av at jeg mistet litt av “spiriten” etter det mislykkede engleprosjektet(se forrige innlegg) så bestemte jeg meg for at det skulle bli 2 engler av de to “englekroppene” jeg hadde strikket…, det er jeg glad for. Ble godt fornøyd med disse. Nå har jeg faktisk et lite englekor.
Var litt itvil om jeg bare skulle dekorere de i hvitt/offwhite, men hadde lyst til å sette litt farger på dem. Så jeg har dekorert med bånd og knapper. Gullkrone på hodet har de alle tre.

IMG_5950

Håret er ull som er nålefiltet på holdet. Ull og nålefilting fungerer nesten som lim på tovede ting. Vingene er sydd fast til kroppen før toving, men jeg brukte litt ull for å nålefilte vingene fast til kroppen (nederst på vingene)

IMG_5959 IMG_5960

IMG_5962

Som du ser er ingen av engelen helt like, på de to lengste har jeg strikket flere omganger imellom hver gang jeg har strikket maskene sammen.

Jeg har brukt forskjellig¨garn på alle tre. Den grå er strikket i tykt garn fra HIFA. Den offwhite er strikket i Fritidsgarn og den hvite er strikket i garn fra Viking garn.

Tusen takk for de positive tilbakemeldingene på den “mislykkede” engelen. Uansett hvor godt dere liker den så er den for meg mislykket. Men den får lov til å henge i nøkkelen i sikringsskapet… :O)

Ikke så lett å skirve en nøyaktig oppskrift på denne, da den blir til underveis. Men hvis det er av interesse så kan jeg skrive litt om prosessen, maskeantall, hvordan jeg lager vingene etc…

Ha en strålende søndagskveld og en SUPER uke…

27 comments:

Tovepia said...

Nydelige!!! Så flott med slike engler nå i den kommende engletid, men egentlig kan de vel være framme hele året.
Ha en god søndag videre og klem fra meg;)

Lise said...

Å så flotte engler! Nydelig!

Monicas said...

heisann....åh.sjekk det englekoret da:) vakkersøte var dem...likte at du hadde pynta dem litt da....klem på en søndag fra meg

Linda said...

Utrolig fine! Kjekke å ha/ gi bort til jul! Veldig kjekt med en oppskrift, selv om det ikke er nøyaktige instrukser. Ha en fin søndagskveld!

Anonymous said...

Hei.Så fin englene ble.Så var det så koselig på bordet dær de sto.Koselig med levende lys.Virkelig fin ble dem.Ha en riktig fin Søndagskveld.Klem fra Bodil

Groskro said...

Det var kjempefine engler, alle sammen!! Er enig med Tovepia, de kan stå fremme hele året!! :-)

Og ja, jeg oppdaget Ravelry for noen uker siden, der er det mye fint...:-)

Ha en fin søndag :-)

Lena said...

Jeg syns de var helt vidunderlige !!!
Så flink du er altså.

Kjempefine engler :)

Hulda said...

Så søte de ble! Jeg likte aller best den mellomste engelen. Fint med et lite englekor til pynt når jula setter inn. :)

Abby and Stephanie said...

What a sweet table display. Cute angels to watch over you while sipping tea.

Inger said...

For et sjarmerende englekor!

Linda said...

Så nydelige engler du har laget!
Fine heklerier i headeren din!
Jeg har også bestilt meg logobånd til mine produkter, men venter og venter...

Ha en fin kveld!

Beate said...

Fantastiske engler!!! Jeg samler på engler med sjel, og disse englene dine har virkelig det. Jeg hadde ihvertfall blitt glad om du delte noen ord om hvordan de ble til med oss! :)

Marten said...

Digger englene dine, og ville satt stor pris på instrukser, om det så bare er noen løse notater... :) Ha en god uke!

Anonymous said...

Nydelige! Så fint at de er forskjellige. Nyt kvelden!

Janne i Fagerlia said...

Fantastisk flott! Og så artig at ingen av englene var like....

reSIRIkulert said...

Kor fine englar du har laga! Og eg måtte flire av den mislukka engelen din - er det du eller engelen som er så misnøgd...? Den er eit syn å sjå på iallefall!
Ynskjer deg ein fin start på veka som kjem!
Klem,Siri

Anonymous said...

Så flotte engler du har laget.
Fine med litt pynt på også.
Marit S

STRIKKEMOR(O) said...

Så fine englane blei med litt pynt på! Kjempesøte! Artig at vi har strikka nesten sammme sjal, gler meg til å sjå ditt. Ha ei fin veke!

Hennes said...

Veeeldig søte var de.
Jeg hadde utrolig sansen for den engelen som du ikke var fornøyd med også, den var en litt rampete engel, artig.

Klem Linda

ANNEPÅLANDET said...

For en festlig gjeng! Særlig den med sorte blonder - det har jeg aldri sett før. Her kan du bare fylle på etter hvert. Bare et ekstra pluss at de ikke er like.
Ha en god uke! Håper det går som det skal med hussalg-prosjektet!

siddisisalou said...

Skjønne engler - fikk lyst til å prøve meg med litt strikking og toving ....... kanskje noe til jul ?

Elins Strikkeri said...

Ååååå for eit flott englekor du har fått deg, vert veldig glad for nokre ord om korleis du har laga dei!! Nydelige var dei i allefall, flott veke til deg:))

Turid Holm Flaa said...

Søte og gode disse her :-) Ønsker deg en riktig god uke. Masse hilsen Turid

Kort og Søm said...

Kjempe koselige!!
Fredrikke :o)

LeKaQuilt said...

Å så søte engler, syns de er like fine alle sammen!

Anne (Moseplassen) said...

så fine engler du lager! Virkelig nydelige :D
Spesielt den laveste med blondekanten, skjønn :)

Miriam said...

Så søte engler,de fikk meg virkelig til å dra på smilebåndet:)