26 October 2009

Gaia shoulder hug…, et nydelig sjal!:O)

Har strikket Gaia shoulder hug, genial men samtidig enkel oppskrift på et sjal jeg syns er veldig fint. Passer til alle garn med litt lengre fargeskift. Oppskriften er hentet fra Ravelry, og den finner du HER.
Du finner den på både på engelsk og svensk. Personlig syns jeg det var lettere å følge den engelske oppskriften, har etterhvert lært meg de vanligste engelske strikkeutrykkene.

 IMG_5907 IMG_5897 IMG_5923 IMG_5920
Mitt skjerf er strikket i Noro Silk garden, et herlig garn, jeg har brukt nøyaktig 3 nøster. I oppskriften anbefaler de Noro Kureyon. Da får du et STORT skjerf av ett 100 grams nøste.

Mitt er ikke så stort som du får av et kureyon nøste, men stort nok… :O)

Jeg har allerede startet på ett til i samme mønster, men nå strikker jeg det i Mini Palett fra Sandnes Garn. Det garnet minner meg litt om Noro Kureyon.

Ha en fin kveld!

29 comments:

sylvia said...

å det var herlig .sååå flink du er da,aldri vært hos deg før men sett du kommenterer hos andre jeg besøker så nå ville jeg besøke deg.ble et koselig besøk må jeg si.
ha en herlig kveld.
klem fra sylvia

Anita said...

Sååå fine engler du har laget!! Skjønner at du ikke er fornøyd med de andre da, så fine som de ble, men råsøt den første også da, på sin måte!! Kjempefint sjal også! Hvordan går det med hussalg???
Har dere sett Knerten?? Hvis ikke må du ta med deg Bertine, den er bare sååå skjønn :0) En vakker liten film !! Nei nå skal jeg sjekk vaskemaksinen, har tovet to sitteunderlag! Ha en flott ukestart! Klem fra Anita

Unknown said...

Et nydelig sjali fine farger. :-)

Tovepia said...

Det var nydelig!! Og så flott farge for oss som elsker blått! Skal inn å se på oppskrift, takk for den;)
god kveld videre og klem fra meg;)

Groskro said...

Det var et fint sjal, ser veldig varmt ut også :-)

Ha en fin mandagskveld! :-)

reSIRIkulert said...

Kjempeflott sjal! Eg er sikker på at det vil følast som ein god og varm klem rundt skuldrene :) Eg har tenkt ei stund på om eg skal strikka meg eit sjal sjølv, men så langt har eg byrja på altslags andre prosjekt :p
Lukka til med det nye sjalet, og ha ei fin¨veke :)
Klem, Siri

Hulda said...

Virkelig et herlig sjal du har laget. Så fine blåfarger. :) Flott måte du har tatt bildene på også, på treet, utenfor. :)

Linda said...

Det sjalet var råfint!
Herlige blånyanser!

Ha en fin kveld!
Klem Linda

Gry said...

Det ser både flott og varmt ut.
Blått er yndlingsfargen min.
Ha ei fin uke!
Klem : )

agnes said...

wow,das Tuch ist
wunderschön,
liebe Grüße
agnes

STRIKKEMOR(O) said...

Veldig flott, herlege fargar!!
Har "fava" mønsteret og fekk lyst til å begynne med ein gong.......

ANNEPÅLANDET said...

Er det Noro Kureyon SOCK du mener? Noro Kureyon og Noro Silk Garden er jo omtrent like tykke. Sjalet ble uansett kjempefint!! Og sjalsnålen også - hvor har du fått tak i den?

Elins Strikkeri said...

Flott sjal som ser varmt og godt ut og i fine farger!!

Anonymous said...

Hei.Virkelig nydelig sjal.Så fint ett mønster og fine farger.Ha en riktig fin Tirsdag.Bodil...

LeKaQuilt said...

Det ser deilig ut ! Og flott presentert :o)

Monicas said...

takk for koselig hilsen fra deg:) du er altså sååååå flink...dette var kjempefint...flotte farger i garnet....gleder meg til å se det neste...

Lise said...

Så flott sjal du har strikket! Pussig, for jeg holder akkurat på med et nesten likens i Mini Palett, men jeg har ikke den fine hullraden du har lagt inn mellom fargeskiftene. Det var skikkelig lekkert! Første gang jeg prøver Mini Palett, og jeg liker det godt. Synd jeg ikke så dette mønsteret før jeg begynte.

Turid Holm Flaa said...

Det så veldig morsomt ut å strikke. Og så pent da, passer jo til så mye et slikt sjal. Kos deg, kanskje får vi litt fint høstvær igjen snart. Vi får håpe på det :-)

Vibekes lille ullne said...

Nydelig sjal! Har det allerede som favoritt på Ravelry, men har lastet ned den svenske utgaven, får kanskje revurdere hvis det blir aktuelt å strikke det. Ha en fin dag! :)

Hannes hage said...

Lekket, lekkert, lekkert!

Janne i Fagerlia said...

Lekkert sjal i vakre farger.

Bluggi buggi blogg said...

Hei hei.
Herlig sjal som blir godt på kalde dager. Flotte farger.
De englene dine ble helt skjønne :)
Trude :)

Solveig said...

Nydelig - sjal er morsomme å strikke. Og disse fargene var jo virkelig flotte.

Lise said...

Hei, takk for tips om sjal. Jeg har brukt p nr 3 jeg da *ugh*, og skjønner at det kanskje ikke var det smarteste. Ha en fin dag!

Margrethe said...

Lekkert sjal! Må si jeg ble litt "skremt" da jeg kom inn på bloggen din og så bildene du hadde tatt. Ei venninne og jeg var ute på fototur mandag, og tok bla. bilder av to strikka sjal. Vi syntes vi var veldig kreative da vi kom på å knytte sjalene rundt trær. Noe sånt hadde vi ikke sett før. men så kommer jeg inn på bloggen din og hva er det jeg ser; sjal knyttet rundt et tre! Måtte le litt. Artig at vi har gjort det samme uten å ha den minste anelse om hverandre. Det var jo en god idé da :) jeg kommer til å legge bilder på bloggen min etterhvert av sjalene, så da kan du se våres variant av sjal knyttet rundt et tre.
Og du, det er selvfølgelig greit hvis du vil lage en tilsvarende krans som den på bloggen min. Det er derfor jeg har bloggen, for å gi inspirasjon. Så sett i gang og lag krans :)
Ha en fin dag!

Tino said...

Så flott sjal. Har faktisk aldri strikket sjal, bare heklet i englemasker.
Så nydelige englene dine ble!

Ønsker deg en fin kommende helg, klem :)

Beate said...

Kjempe flott sjal, og kreative bilder! Takk for at du er så flink til å legge igjen kommentarer inne hos meg, det setter jeg kjempepris på :)

Groskro said...

Takk for hyggelig kommentar i bloggen min :-) Men jeg tror ikke jeg skal på kino før til uka, og da kommer det en bloggpost :-) Eller har du noen anbefalninger?

Ha en fin torsdagskveld :-)

Jorun said...

Åh..., så nydelig det var!