18 May 2009

Heklet englekjole...


Har heklet en sommerlig englekjole til Bertine.

Bærestykket på kjolen er fra et oppskrifthefte fra Sandnes garn, men resten er fra mitt eget hode.


Jeg har heklet i Bomull Sport fra Gjestdal, og jeg har bruk krok nr. 3.

I en hullbord like under bærestykket har jeg tredd i 2 forskjellige bånd, i det ene båndet har jeg festet en liten metallengel, derav navnet "englekjole"

Har gjentatt tyllbåndet i kanten nede.

Bertine ble kjempefornøyd med den, hun lurte på om hun ikke kunne ha den på seg i barnehagen i morgen... lol.

Vi drar til Alcudia den 29. mai, så da skal hun få bruke den... :O)

Vi hadde en kjempeflott 17. mai. Gikk i tog, deltok i leker, spiste pølser, is og jordbær. Og vi sovent med et sil om munnen begge to...

20 comments:

Gry said...

Så søt kjole du har laget til din lille søte datter.
Ha en fin kveld.
Klem Gry : )

Anita said...

Halloen! Sååå fin kjole! Blir nok topp og bruke i varmen!! Hørtes veeeldig fristende ut:0) Så bra at dere hadde en flott dag igår, med perfekt vær! Spiste ikke is jeg, men det skal jeg nå:0) har Kroneis i frysen :0)))) Savner deg på FAcebook! KLemmer fra Anita

Hulda said...

Så flott kjole, den kledde Bertine veldig godt. :) Tenker hun blir å bruke den mye i sommer.

Anita said...

HIhihih! Må også vente litt med isen, for jeg liker IKKE iskald is;0) Vi snakkes! Klem!

Fatima said...

For en nydelig kjole. Hm, har jeg tålmodighet til krok 3 ?

LeKaQuilt said...

Nydelig liten pike i flott kjole. Mamma heklet kjoler til meg når jeg var på Bertines alder - det er gode minner :o)

Rekkehuset said...

For en nydelig kjole til din lille søte jente! Skjønner godt at hun ville ha den på seg med en gang:-) Er vel også meningen at man skal være sliten men fornøyd på 17.mai:0) Hjertelig hilsen Hanne.

banglamarie said...

wow for et hekleprosjekt! Lekker englekjole!!

Monicas said...

ja kjolen var fin....hekla kjoler er flotte:)

Elins Strikkeri said...

Nydelig kjole til ei nydelig jente, må få ynskja deke ein flott tur og kos deke masse:)

Hulda said...

Bare koselig at faren din har laget en kopi av skapet jeg har. :) Hadde vært artig å få se det etterhvert også.

Solveig said...

For en nydelig kjole. Den passet veldig godt. Håper på en god og varm sommer for dere - så den kan bli mye brukt.

garnlykke said...

Hvis jeg ser en søt liten jente i en nydelig heklakjole i ALcudia så skal jeg "rope ut"!
Vi skal også dit;) Reiser på lørdag. Nå skal jeg ut å shoppe sommerklær til jentene:D

Tino said...

Nydelig kjole, så søt hun er i den!

Wenche/chawo said...

Du verden så nydelig kjole du har laget.Datteren din var kjempefin i den.

STRIKKEMOR(O) said...

Nydeleg kjole! Den passa jo perfekt og blir nok fin å bruke i sommar!

Frk.Badegakk said...

Heisann! Søt kjole!!!!=D
Skulle bare si at nå ligger mønsteret på brosja ute! Gi et pip om du lager den, jeg vil gjerne se den, og høre om oppskriften duger...=P

ChatrinesLiving said...

Flott kjole!
Ja det skulle tatt seg ut om hun hadde den på i barnehagen... hadde ikke vært mye hvit da gitt;)

Misunner deg litt syden... skulle gjærne reist en tur selv:) Men... jeg må nok jobbe. Tror ikke det blir den aller største ferien dette året.

Ønsker deg en finfin dag!
Klem fra Chatrine:)

Hannes hage said...

Wow, så utrolig lekker! Hun er helt bedårende i den.

HildeP. said...

Hei på deg!
Fant bloggen din, så mye fint du lager!

Denne kjolen var kjempesøt, mønsteret var nydelig!

Moro å se alle produktene du tryller frem!

Ha en flott kveld!

Klem Hilde