10 May 2009

Hybrid bestemor- 2, 3 og 4























Nå er jeg ferdig med de fire første rutene i "En bestemor om dagen", og jeg har heklet de sammen så de danner en større rute. Jeg sammenhekler rutene når jeg hekler siste omgangen på selve ruten.
Desverre så måtte jeg hekle om igjen den første ruten, da den ikke ble helt bra.
Liker godt det mønsteret som danner seg når rutene blir heklet sammen.







Hadde egentlig ikke ikke tenkt å begynne på enda ett nytt teppe, men fristelsen ble for stor, samtidig som jeg ikke hadde lyst til å binde meg til en lapp om dagen på det andre teppet jeg holder på med. I denne alongen skal man nemlig bare hekle en rute om dagen, eller syv i uken.
Men saken er den at jeg ikke har heklet en maske på det andre teppet... *blush*
God kveld!
NB: Beklager at innlegget ser litt rart, "blogger" vil nemlig ikke samarbeide med meg i dag!

26 comments:

Camilla said...

Så fine farger.. :) jeg bare må få lært meg å hekle...

Torill said...

Så utrolig kult mønster!!!
Jeg driver med bare sånne småe jeg. Blir nok ferdig en gang i sommer, kanskje??? ja ja!
Dette var iallefall knall!!

Margrethe said...

Så flott! Herlige farger :)

Tino said...

Så fint det blir! Det danner seg jo et nytt mønster når de blir satt sammen, stilig!
Ha en fin kveld videre :)

Inger said...

Kjempefine farger du har brukt. Skikkelig sukkertøy. Ha en riktig fin uke.

Gry said...

Så vakre fager og så flittig du er!
Her går det mest på baking og rusking i hagen for tiden.
Ha ei flott mai uke!
Klem Gry : )

lise said...

Dette kommer til å bli så tøft! Og det er godt med noen nye friske ideer til oss som er flinke til å herme. :-p

Solveig said...

Artig mønster! Så kreativt å "blande" to ruter.

Rekkehuset said...

kjempefine lapper i flotte farger! Enig i at det var et fint "ekstra-mønster" når lappene ble satt sammen:-) Ha en fin uke, hjertelig hilsen Hanne.

STRIKKEMOR(O) said...

Så artig mønster og glade fargar!

Hulda said...

Virkelig spreke farger. :) Syns mønsteret er flott. Du er flink å få det fint til med heklekroken.

Hannes hage said...

Utrolig stilig!

medina said...

Fine farget du valgte til dine oldemorsruter. Jeg har også startet, men er ikke sikker på om jeg er fornøyd med mine. Har ikke blogget de ennå.

Desirée said...

Det ble jo knallfint med å lage rutene og mønsteret på den måten! Gleder meg til å få garnet mitt og få satt i gang med Babette!

Desirée said...

Forresten, hvilket garn bruker du?

Ania said...

Sånne gla'farger!! Skulle ønske jeg kunne hekle, ja! :D

h.espe said...

Åh, så flott dette blir!! Nydelige farger! Selv "sliter" jeg med bestemorsrutene mine - det går tregt, og jeg lurer på om jeg noensinne blir ferdig...

Ha en fin kveld videre!!!

Goklemf ra Hildegunn

Anonymous said...

Oi. Parabéns por seu excelente blog. Gostaria de lhe convidar para visitar meu blog e conhecer alguma coisa sobre o Brasil. Abração

Monicas said...

åååh....sjekk disse da...kjempefine....ska starte i morra trur æ.....har litt lyst.

Nina said...

Bare hekle en rute om dagen du liksom? Det kan da umulig bare være bare. Om det er dag du ikke får heklet - hekler du to neste dag da :)?

Det blir en annerledes og original "vri" når du setter sammen disse hybridene. Stilig! Fargene er også veldig fine! Gleder meg til å se mer!

cille said...

Så herlige bestemorsruter i nydelige farger du har laget! Disse rutene har du virkelig dreisen på...Ha en flott 17. mai!

strikkedilla said...

Flotte farger. Skikkelig sommerlig. Ha en fin 17. mai

Lena said...

Takk for en veldig hyggelig kommentar på bloggen min:-)Jeg synes rutene dine ble flotte, i herlige, glade farger! Til mandag er det på'n igjen; 7 nye ruter;-) Ha en riktig flott 17 mai, kos deg:-)

Gry said...

Stikker bare innom for å si:
Gratulerer så masse med dagen Synnøve!
Stor 17.mai klem fra Gry : )

Torilh said...

Så fantastisk flott teppet, og fargene var virklig til å bli glad av. Virkelig tålmodighetsarbeid :)

Carla Cremonesi said...

I loved your blog and your work, fantastic!!! Congratulations!!

Have a nice weeek,

hugs

Carla