06 May 2009

Kjøkkensett i turkis

Har heklet og strikket et turkist kjøkken sett bestående av 2 grytelapper, en oppvaskklut og et tørkehåndkle til å henge på stekeovnshåndtaket.

Oppvaskkluten er strikket med enkel tråd i Bomullsport fra Gjestdal.

Gryteklutene er heklet med dobbelt tråd i Mandarin Petit.
Tørkehåndkleet er strikket i dobbelt tråd fra Mandarin Petit det også.

Det var en gave til niesen min. Ettersom gaven er overlevert legger jeg bildet ut på nettet.



Lille Sofus slapper ofte av..., og gjerne oppe på "mamma's" hekling...


God kveld!

14 comments:

Nina said...

Å hælledussen - den pusekatten er til å spise opp. Åhhhh. Du er så flittig. Er imponert over både mengden og kvaliteten på det som kommer ut av hendene dine. Heldige niese må jeg si.

STRIKKEMOR(O) said...

Eit nydeleg kjøkkensett!

celiabe said...

Biutyful BLOG¡¡¡
CELIA

Elins Strikkeri said...

Åååå det var eit nydelig kjøkkensett, tenker mottakaren vart glad:)

Mosbøjenta said...

Kjempefint kjøkkensett, regner med at den som fikk dette ble glad! :-)

Rekkehuset said...

Kjempefint sett! Heldige mottaker:-) Pusen også er kjempefin! Hjertelig hilsen Hanne.

Laila -Karin said...

For en herlig liten pus

Linda said...

Hmmm... Er det lov å spørre oppskriften på det kjøkkenhåndkledet? Har hatt lyst å lage meg et slikt, og det der var veldig fint!

Altså, du strikker med dobbel mandarin petit? (Jeg har et fint lite lager av det etter et mislykket prosjekt...) Legger opp ca 80 masker eller noe? Og hvor mye feller du sammen? To og to sammen på midten? Hver pinne eller annenhver pinne?Hvilket pinne str?

Linda said...

Tusen takk for forklaring, veldig snilt!! Bør jeg gå ned i pinnestørrelse hvis jeg bruker mandaring petit, og kanskje legge opp flere masker? Hadde vært greit å bruke litt av garnlageret :) Feller du sammen to og to masker på midten?

Tino said...

Så flott kjøkkensett,herlige farger. Tror det må bli noe lignende jeg kommer til å lage utover også (har nesten bare strikket med ull tidligere) Her regner det også i dag, men skal bli bedre til helgen tror jeg.
Ha en fortsatt fin dag!

Beate said...

For en nydelig katt du har fått deg! Den forje katten vi hadde hette også sofus foresten. FInt kjøkkensett du har laga deg!

garnlykke said...

Så heldig niese du har;) Og veldig nusselig kattunge.

Takk for kommentaren. Klart du kan kopiere! Det er jo det som er så herlig med blogg; at man finner ideer og ikke minst at man kan inspirere andre med egne ting. Det gleder:0)

Ha en riktig fin kveld!

lise said...

Skjønne, skjønne Sofus! Hvor gammel er han? Teppet han sitter på ser veldig spennende ut.

Linda Edvardsen said...

Niesen ble veldig glad!!Tørkehåndkledet ble nesten for fint til å tørke seg på, så det henger mest til pynt. Tusen takk, Synnøve. Du er utrolig flink og til stor inspirasjon!!! Klem fra Linda:-)