16 January 2011

Hils på familiens nye medlem – en strikket katt… :O)

Tusen takk for alle “god-bedring-hilsningene” på mitt forrige innlegg. Selv om jeg ikke har kommet så langt at jeg har kommentert hos dere, så er jeg innom og kikker i blogglandia nesten hver dag. Heldigvis har i hvertefall håndarbeidgleden vendt  tilbake…
I begynnelsen av januar satte jeg opp en liste over ting jeg skulle lage ferdig i januar, kanskje en litt for ambisiøs liste…, men jeg har det som mål å bli ferdig med det aller meste. Det rare/dumme er at det er ingen ting av det som står på listen som er helt ferdig…, men mye er NESTEN ferdig. Jeg jobber med alt parallelt på en måte liksommm…

Men selv om jeg har denne ambisiøse listen så hindrer ikke det meg i å starte på noe nytt… ;O)

Januar 2011 020

Denne katten – som ikke står på listen - har sett dagens lys i helgen, til Bertines store begeistring.
Den er strikket etter en oppskrift som har stått i “Alt om Håndarbeide nr. 13 – 2001”. Når jeg lager noe, enten det er strikking, hekling eller søm, dukker det nesten alltid opp nye ideer om hvordan den kunne vært laget på en annen måte, vidreutvikling av mønsteret osv. Så nå har jeg hodet fullt av ideer om strikkede katter! Ettersom jeg har meldt meg på Julegavealongen til Anne i år også, skal jeg lage noen katter i julegaver…, flere små i familien som vil like å få en kosekatt tenker jeg… :O) 

 Januar 2011 024 Januar 2011 021 

Katten er strikket i Tynn Alpakka fra DSA, på pinner 3,5 mm. Den er ca 33 cm høy.
Kanskje den får litt klær også…, etterhvert!

Januar 2011 026

Denne flotte “lysekronen” har jeg fått av min generøse danske bloggvenninne Nina, kvinnen bak bloggen VILMA. Jeg fikk den i bursdagsgave. Tusen, tusen takk Nina!

Vet ikke helt om bloggepausen er over…, men jeg klarer ikke å la det være helt stiller heller!

27 comments:

Groskro said...

Så hyggelig å se et nytt innlegg hos deg Olava :-)

Den strikkete katten er kjempefin, men "lysekronen" fra din bloggvenninne i Danmark var super-fin!!

Ha en fin søndag - Gro :-)

Elisabeth, innerst i veien said...

Åh, så flott et nytt familiemedlem! Godt at håndarbeidslysten er der. ☺

Sylke Feldhusen said...

Det ble en søt katt! Og når du har bloggepause, behøver du jo ikke å være helt borte... ;)

Klem

Hulda said...

Så nusselig kattepus Bertine har fått. Den kan jeg se at hun er veldig glad i. :)

Anita Tørmoen said...

Katten var kjempefin, og jeg tror også dette kan bli populære julegaver til de minste.

Tonemor said...

Så flott den var.
Skjønner godt at Bertine ble fornøyd med den.
Klem Tone

Lindas hobbyhjørne said...

Nei men, så søt den er. Koslig med sånne hjemmelaget kosedyr, har laget en del av sånne jeg også.
Ha en fin kveld, klem.

hanne said...

Fantastisk flott katt! Denne skal jeg definitivt IKKE vise til mine døtre...da vet jeg at jeg får mye mas fremover :-) Nydelig lysekrone, også! Ha en fin kveld ;)
Klem

Ellen* said...

For en superfin og koselig katt! Ser ut som Bertine og katten er gode venner allerede:o)

Bra at du er bedre!:o)

Mayen said...

Mjau, fin katt! Godt at du blogger og inspirerer!

G-Anette said...

Så hyggelig at du ikke klarer å holde deg helt unna bloggen, jeg tror nå at bloggeland er bra for kropp og sjel ;)

Nydelig pusekatt! Tror jeg kjenner den igjen fra ett av mine blader ja :)

Klem

siddisisalou said...

Så godt å se at du er tilbake - har tenkt mye på deg og håper du føler deg mye bedre nå. Den katten var kjempesøt, og kanskje jeg også skulle finne meg et lite dyr å strikke til mitt barnebarn som skal komme til verden i april .... gjett om vi gleder oss !

Henny said...

Hvor er den flot. Og meget livagtig. Den bliver god som dukke.

Henny said...

Hvor er den flot. Og meget livagtig. Den bliver god som dukke.

Thorunn said...

Dette var virkelig en kjempeflott katt!
Imponert over hvor flott du har fått øynene !

STRIKKEMOR(O) said...

Så kjempesøt katt du har strikka!
Bertine har all grunn til å vere fornøgd med den :-) Håper det går betre med deg no. Kjekt å sjå at du får strikka litt!

Anonymous said...

Åh, jeg ble så glad når jeg så at du hadde postet et nytt innlegg :D katten ble kjempefin! Kan du legge ut oppskriften? :) Gleder meg til å se flere katter på bloggen din ;)

- Martine

Snertne sneller og små nøster said...

Det er vel greit å kunne arbeide parallellt med prosjekter ;-) Stilig katt! Nydelig lysekrone - heldig du :-)

Ha det godt - klem Siv

Vilma said...

Hej Synnøve

Dejligt at se et indlæg fra dig igen , katten er mægtig fin.
Glæder mig at du syntes om lysekronen :-)
Jeg skriver lige når tid er til udveksling af 'cifre' :-)

Ha det godt , klem Vilma

ANNEPÅLANDET said...

Hei! Fint å se at du er "på beina". Håper formen er stigende!
Katten ble kjempesøt - jeg har alltid vært svak for strikkede leker, og har mange i køen min.
Ha en fin uke!

Anonymous said...

Hei.Nydelig jente du har.Kjempe fin bamse.Nydelig lampe du har fått.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Bluggi buggi blogg said...

Koselig katt til en søt jente :)
Bra du er på bedringens vei. God bedring videre :)
Trude :)

Berit/Tireb said...

Så flott katt du har laget!

Kjempefin blogg du har, virkelig en blogg til å bli inspirert av. Surfet lenge på bloggen din i går kveld, og må innom en tur i dag også for å fortelle at jeg synes du har så koselig blogg. :)

Tino said...

For en skjønn katt, forstår godt at hun ble begeistret for den.
Ser i forrige innlegg at du ikke er bra, ønsker deg masse god bedring!
Klem T

Anne N. said...

Så trivelig Olava :o)
Katten er skjønn, tjukk og god!!
Veldig fin lyskrone, herlig gave!
Ønsker deg en super helg.
Klem, Anne:)

Inger Anne said...

Tusen takk for oppskriften på hekla grytehjerter. Det er så inspirerende å se alt det flotte du lager.

Alice said...

Kjempefin katt! Er det mulig å be pent om oppskriften??