04 January 2011

Ett nytt år…, med nye muligheter… :O)

Ett nytt år, med mange nye muligheter…  :O))
Tid for å gjøre opp status for året som har gått og legge planer for det nye. Aldri ett nytt år uten noen nye mål. Forsetter har jeg sluttet med, da de aldri holder ut januar likvel. Hovedmålet mitt er som vanlig å spise sunnere og trene mer, ett mål jeg nok deler med sånn ca en million andre nordmenn. Kjøpte meg nye ski før jul, de skal brukes…. :O)  Røyker gjør jeg ikke, har aldri gjort, så akkurat det slipper jeg å slutte med hver nyttårsaften.

Hver måned skal jeg sette opp en liste over “ting” jeg skal hekle, strikker eller sy den måneden. Det vil være alt fra å gjøre ferdig gamle UFO’er, strikke og hekle store og små plagg. Men jeg skal selvfølgelig også tilate meg selv å begynne på nye ting…, man kan jo ikke helt kvele den impulsive kreativiteten, selve skapertrangen. Må bare innse at det er ikke alt man begynner på som blir til noe.  Mye havner i “håndarbeidskurven”, hvor det ligger å samler støv til man etter noen månder innser at dette prosjketer er dømt til å mislykkes, så rekker man etterhvert opp garnet igjen.

Et annet mål er å bruke garn fra mitt velfylte garnlager, alså en aldri så liten garnslanking. Men jeg er åpen for å kjøpe nytt garn hvis jeg skal strikke større plagg som krever samme innfarging.

Har også lyst til å jobbe med redesign av gamle strikkeplagg. Morsomt å lage nytt av gammelt, har mange ideer oppi hodet, sånn som å bruke deler av gamle ting og kombinere med ny strikk, hekling og søm.

Mål for Januar:
- strikke ferdig en stripete tunika til Bertine(UFO)
- strikke ferdig en ullbukse i alpakkaull som jeg begynnte på i julen
- Strikke en jakke som matcher ullbuksen(ikke påbegynt)
- strikke ferdig og tove mørkegrå tøfler(mangler en halv tøffel)
- strikke ferdig og tove en hvit lue(nesten ferdig)
- Hello Kitty sitteundelag(såvidt påbegynt)
- flettet sokker i Misti(engelsk oppskrift fra et blad jeg kjøpte på Narvesen)

Januar 2011 002

I julen strikket jeg “Space Invader” fra Arne & Carlos sin luekolleksjon. Den er til meg selv, men bamsen fikk æren av å være fotomodell… :O) Det er en kolleksjon de har designet for Dale garn og alle luene i heftet er strikket i Freestyle.

Tusen takk for alle bursdagshilsningene…, dere er så utrolig snille… :O) Jeg kommer “innom” hver enkelt av dere, må bare en tur på jobb først!

22 comments:

Tonemor said...

Du har jammen satt deg store mål for januar. Du er flink altså.
Den lua er jo så utrolig kuuuul, har sett mange med den på i det siste.
Ønsker deg en super duper tirsdag.
Klem Tone

Hulda said...

Kjempefin lue! Stilig mønster. :)

Fidus said...

Da har jeg også lagd noen strikkemål for januar- men jeg nøyde meg emd tre ting, jeg.

Jeg har strikket spacelua, jeg også- to ganger til og med. Historien kommer i bloggen etterhvert.
Ha en strålende uke!

lise said...

Wow, for noen mål! Mitt mål er i grunnen å komme ordentlig igang igjen med både strikking og hekling, fjoråret var et svakt et i så måte...

Kul lue!

Malin - mine gleder - said...

Du har nok å holde på med framover da ja :D
Kjempe morsom den lua som bamsen står modell for :D

Unknown said...

Du har noen mål for januar her ja! Men som sjefen pleier å si: Jo mer en har å gjøre, jo mer gjør en

Mayen said...

Nyttårsløfter er skumle saker.. men flotte mål du har satt deg. Vi følger med og gleder oss over hvert prosjekt som blir fedig!
Mayen

Pauline said...

Er nok lurt med sånne mål!
Blir en del strikking på deg i januar ser jeg. ;-)

Å bruke strikkeplagg om igjen er du en racer på, gleder meg til å se hva du tryller fram utover året!

Ha en finfin januaruke! :-)

Anonymous said...

Gratulerer med dagen som har vært!
Gleder meg til å følge din kreativitet i året som kommer.
Klem fra Igi

Pernilla said...

Nyttårsløfter har jeg ikke men ønsker med det nye året det har jeg.
Det var litt av en liste du hade for Januar, du starter hart.
Den luen du har strikket er supertøff.

Pernilla

Tanja said...

Godt nytt år, og gratulerer så mye med dagen du har hatt:)
Tror jammen jeg skal lage meg månedslister også, kanskje jeg får gjort noe av alle planene mine da jeg har dem svart på hvitt... Jeg har noen ufoer jeg kunne tenkt meg å blitt ferdig med, samtidig som "to-do"-lista mi er litt lang.. Uansett; en god idè!:)
Kjempefin lue du har strikket deg da.
Tanja.

Snertne sneller og små nøster said...

Ser ut til at jeg har gått glipp av bursdagen din...ikke bra :-/ Uansett - Gratulerer så mye med dagen som har vært - håper den var kjempefin :-D

Høres bedre ut å slanke garnlageret enn å slanke egen kropp ;-) Så lurt å sette opp en gjøreliste for hver måned - mulig jeg kopierer den altså :-)

Ha det godt - klem Siv

Groskro said...

Fin lue - Arne & Carlos sine luer er kule!! :-)

Jeg skal også krympe garnlageret, men det er så kjedelig...:-)

Ha en fin kveld - Gro

Unknown said...

godt nyttår
du er jo så flink og kreativ.
mål som er skrevet ned er lettere å håndtere og gir god samvittighet når de kan krysses ut

hanne said...

Dette var en lang liste for januar...jeg er ikke så modig, tør nesten ikke se i kurven etter UFOer eller på garnlageret...Skulle ha gjort som deg, sortert, satt meg mål (og mannet meg opp) ;)
Istedet har jeg begynt på noe nytt... Ønsker deg alt godt for det nye året! Følger deg videre i 2011!

Herlig lue!!

Anne Lise said...

Godt nytt år!
Du er tøff som med krum nakke går på det prosjektet det er å slanke garnlageret. Det er jo så masse flott å fylle på med når en hylle har blitt tom. ;)

Hello-Kitty-sitteunderlag. Hvordan fikser du det? Vet om ei lita tuppe her som hadde blitt super-glad for noe sånt.

Janne i Fagerlia said...

Gratulere med vel overstått! Ser at det ikke er bare meg som har mange prosjekter på gang, både i hodet og andre steder. Men hva ville vel livet vært uten planer.....

Håper du får fullført det som står på listen din.

banglamarie said...

Godt nytt år. Gleder meg til å følge dine kreative krumspring i 2011 :o)

Cruzidull said...

Oi, dette var en ny blogg for meg, men du og du så mye nydelig du har laget! Og den kjolen du laget av fretexgenseren; kjempelekker og inspirerende! Fikk brått lyst til å sette meg ned med symaskinen selv.
Og så var hun jo nydelig jenta di og da!

Kjersti M said...

Tillykke med vel overstått dag.
Imponert over hva du skal rekke i januar og for en orden du har på hva du skal lage. Her er og blir det innfallsmetoden og stadig noe nytt i strikkekurven...

Anonymous said...

Hei.Kjempe fin lue.Kjekt å ha planene i orden.Lykke til med det du skal gjøre.Du er kjempe flink så det går vell unna regner jeg med.Ønsker deg en riktig fin uke videre i det nye året.Klem fra Bodil.

Elisabeth Arruda said...

Hello! I was delighted with your creations.
Congratulations!
Hugs from Brazil.
Elisabeth Arruda


Olá!
Eu fiquei encantada com as suas criações.
Parabens!!!
Abraços desde Brazil.
Elisabeth Arruda