07 June 2010

Påmelding og regler for "BESTEMOR-SWAP"... :O)

Det er utrolig koselig at det er så mange som har lyst til å være med på en “Bestemor-SWAP. Jeg har lest gjennom kommentarene fra dere mange ganger og kommet frem til at alle vil at vi skal hekle i bomullsgarn, og med mange farger. Noen ønsker ikke å hekle så mange ruter, mens andre er helt klare for å hekle maaange. Noen igjen vil at man hekler så mange man har lyst til. Akkurat det siste tror jeg kan bli litt vanskelig. Men for å prøve å møte alle sine ønsker så kan man jo ta utgangpunkt i 15 bestemorsruter. Alle som deltar må hekle 15 like ruter. Hvis man ønsker å hekel flere så kan man jo lage 15 stk til i et annet mønster/fargekombinasjon. Ønsker man å hekle enda fler kan man hekle 15 til osv. Jeg tenker at vi må ha litt god tid på dette, det er tross alt sommer og snart sommerferie.

Utfra deres ønsker har jeg "snekret" sammen disse reglene:
1. Alle må delta med minimum 15 bestemorsruter, ønsker man å delta med flere må det være 15, 30, 45 osv.

2. Vi hekler i bomullsgarn som passer til heklekrok 3. Jeg vil anbefale BomullSport fra Gjestdal, da det er et nydelig garn både i farger og kvalitet. Kan kjøpes via nettet HER.

3. Mange og sterke farger.

4. Hver rute skal bestå av 9 omganger med staver(eller det som tilsvarer 9 omganger med staver) 18 cm i bredde og høyde.

5. Det er opptil deg hvordan din bestemorsrute skal se ut, men 15 og 15 må være like

6. Du kan melde deg på når du vil, bare du rekker å hekle minst 15 stk før 1. august.

7. Alle sender sine ruter til meg, slik at jeg har de før 5. august. Sammen med rutene legger man ved en ubrukt konvolutt med sin adresse på, samt porto til retur av bestemorsrutene. Jeg bytter så fort jeg har fått alle rutene tilsendt og sender 15 ulike ruter tilbake til deg.

De som ønsker å delta på denne SWAPen sier ifra i kommentarfeltet på dette innlegget. Hvis du ikke har blogg, men ønsker å delta, så send meg gjerne en mail.

Jeg legger en liste på sidefeltet med direkte link til de som ønsker å delta.

Jeg har laget en “knapp” som du kan legge til på bloggen din.

Skal vi vise frem det vi hekler på bloggen vår, eller skal det være en overraskelse hvordan hver enkelt lager sine bestemorsruter? Hva mener du om det?

Hvis det er noe som er uklart er det bare å spørre i kommentarfeltet!

Håper mange, mange har lyst til å delta!

25 comments:

Anita said...

Det så spennende ut, må tenke på det bittelitt, for tiden strekket så dårlig til om dagen ;) Men skal i hvertfall følge med! Kos dere fortsatt vennen!

Anonymous said...

Dette kommer til å bli moro =0)
Jeg vil være med , legger andre prosjekt på "is" enn så lenge. 15 skal jeg nok klare uansett, men håper å klare flere. Hadde jeg hatt garn hadde jeg begynt nå -O)
Syns reglene du har satt opp virka veldig greie.
Syns det blir/er ekstra spennende å ikke se de andre rutene før jeg har de i posten.
Hilsen Wenche

Groskro said...

Dette har jeg lyst til å være med på, men så er jeg litt redd for at jeg ikke skal rekke det. Jeg kommer også til å følge med. Det er en veldig god idé i hvertfall :-)

Elins Strikkeri said...

Hm dette hørest fortsatt kjekt ut, men vil tenke litt til.... Så lurte eg på kor store sånn ca skal dei vere?
( I cm altså) Og er det nokon bestemt fargeskala?

Sissel said...

Heihei...
Jeg er med :-) dette blir moro..
Det med å blogge rutene eller ikke er litt vanskelig å si, for blir jo litt nysjerrig og :-) men det går jo å blogge uten at hele rutene vises.
Tusen takkk for at du setter igang dette.
Klem fra Sissel

Siren said...

Jeg er med! Så artig! Gleder meg:)

Snertne sneller og små nøster said...

Jeg melder meg med glede :-) (Fant ikke helt hvor jeg kunne melde meg på i sidefeltet, så jeg håper du ser det her). Jeg må kjøpe meg garn i morgen ;-) Gleder meg!

Ha det godt og klem fra Siv

Grylla said...

Jeg har lyst til å være med, men sparkjøpt sender ikke til utlandet og jeg kommer ikke til norge før slutten av mnd.Sså jeg må tenke litt på det.
Når du sier at alle må være like, er det bare mønstret som må være likt eller må de ha samme farger også?

Quiltefia said...

Jeg er med!! AnneKari

Tilonino said...

Jeg er med jeg også :)

Janne i Fagerlia said...

Hm, må tenke litt tror jeg. Er ikke sikker på om jeg rekker 15 ruter i tillegg til alt det andre jeg skal gjøre.

HegeT said...

Jeg er med.
Syntes ikke vi skal vise frem det vi lager... blir mere spennende da....

tirsdagsklem
HegeT

Mirdiz said...

Du har en flott blogg, og bestemorswap høres veldig spennende ut! Vet ikke helt om jeg har tid ennå.. men jeg kunne godt tenkt meg å være med! :)

Lappeline ♥ said...

Ja jeg er med.spennende syntes jeg

Ha en fin ettermiddag

Klem

maska said...

Jeg blir med.
Har fått tak i garn.
Spennende.

Veronica said...

Var skråsikker på at jeg hadde svart her, men der tok jeg feil gitt! Jeg er med! Dette blir artig!:)

strikkedilla said...

Et flott prosjekt. Jeg blir nok ikke med på det for har nok av andre prosjekt og mer enn nok med oldemorteppe jeg har begitt meg ut på. Men ønsker dere lykke til, og ville bare si at du har en veldig koselig blogg med masse flott strikk

LisBethLys... said...

Hej Olava!
Jeg bliver nødt til at springe over i denne omgang... Det bliver vist for mange og for store bedstemorruter til mig. Jeg havde håbet på at kunne deltage med f.eks. 10 stk. à 10 x10 cm. Jeg har i forvejen et stort projekt med et barnevognstæppe, som jeg skal få fra hånden hen over sommeren. Men dit projekt er sjovt, og jeg følger med her på sidelinjen! Jeg lægger lige en reklame for "Bedstemor-swap" på min blog hurtigst muligt. God fornøjelse!
Vh. LisBethLys.

mymlen og my said...

Hei Olava, ja jeg vil gjerne være med på dette, kjempekoselig at du vil dra dette i gang. Derfor melder jeg meg på til å hekle 30 ruter. Det burde gå, nå som det snart er ferie. Er det Gjestal Bomull Sport? Jeg har noen garn nøster som det står Mercerisert på, kan kjøpes bl.a. på Bogerud.
Bertine er kjempesøt i den nye vesten. Ha en fin helg. Hilsen Mymlen og My.

Elins Strikkeri said...

Hei. No har eg bestemt meg , vil gjerne vere med viss det fortsatt er mulig? Men trur nok at eg må nøye meg med 15 ruter i første omgang:)

Heidi said...

Hei

Jeg er ofte innom bloggen din. Jeg vil gjerne være med .jeg er en fersk hekler men skal prøve det beste jeg kan

Hilsen Heidi

Monika said...

jo hooo ... er det enda til til å melde seg på

smil fra monika

ditta said...

Heia;)) Om det enda er mulig å melde seg på, så ønsker jeg å være med. Artig påfunn;))

toneab said...

Jeg har heklet ferdig mine ruter, og sitter og finleser reglene......blant mine ruter så er ingen 100 % like. Dvs. de er alle nøyaktig like store og har like mange omganger, men er altså i forskjellige farger alle. Da kan jeg kanskje ikke bli med likevel? Har forøvrig heklet mine i Petunia.

maska said...

Hei
Jeg har meldt meg på denne swapen.
Har også sendtdeg mail, men ikke hørt noe fra deg. Fristen er jo 5 august.
Håper på svar.