11 June 2010

Mine første heklede ruter til BESTEMORSWAP’en… :o)

 Juni 2010 047 Juni 2010 048Juni 2010 046
Min bestemorsrute ble til ved en tilfeldighet. Jeg skulle bare hekle en rute “fort og gæli” for å ta bilde av den og bruke den til å lage logo’en/knappen “bestemorSWAP”.

Men jeg likte så godt hvordan den ble seende ut at jeg bestemte meg for å hekle mine ruter akkurat som den. Skikkelig sukkersøtt og fargerikt…, akkurat slik jeg liker det!
Nå har jeg heklet tre ruter. Håper dere syns det er greit at jeg viser dem frem, kanskje det får enda flere til å få lyst til å være med.

Nå er vi 15 deltagere i BestemorSWAP’en, Wenche og Birte, har meldt seg på via e-post. 
Det er fortsatt plass til flere! Trykk HER hvis du vil lese mer om reglene. Legg igjen et “pip” i kommentarfeltet hvis du har lyst til å være med… :O)

 Juni 2010 043
“Duttebassen” koser seg på steinhellene. Han er den siste av kattungene våre og desverre har vi ikke funnet noe nytt hjem til han ennå. Når han blir 5 mnd skal jeg kastrere han og gjøre et nytt forsøk på å gi han bort. Har blitt så utrolig glad i han, han er en elsklig liten pusekatt. Det blir et tomrom i hjertet mitt når han flytter. Skulle veldig gjerne beholdt han, men det er ikke så lett når jeg har to katter fra før.

Ønsker alle en heklende flott helg!

20 comments:

Tovepia said...

Jeg liker dine sukkersøte og fargerike ruter,men denne gang står jeg over pga litt rutefobi for øyeblikket;)

Kos deg i helga og klem fra meg;)

Groskro said...

Veldig fine ruter, og ja de var sukkersøte :-) Jeg var innom Bogerud og kikket på garn i dag, de har Gjestdal bomullsport garn der også. Jeg har ikke slått det helt fra meg enda, må tenke litt til...

:-)

Elins Strikkeri said...

Rutene dine blei superfine, skal bestemme meg i løpet av helga om eg vert med eller ikkje:))

Elisabeth, innerst i veien said...

Dette er ikke et pip om å være med, sånn at jeg ikke by mistake ramler inn i dette. ☺ Supre lapper i flotte farger!

Anonymous said...

Fine farger og ruter.
Jeg er så vidt igang jeg og.Har flere av de fargene du har. De første rutene mine ble bestemors-rose.De er vel heller ikke ukjente for deg =0). Håper det er greit.
Ha ei fin helg !!!!

Hilsen Wenche

Snertne sneller og små nøster said...

Rutene dine ble fine og friske - blir spennende å se hvordan alle kombinasjonene blir :-) Er fortsatt redd for at jeg "dumma" meg litt ut med hvitt i...

Du må sende meg en mail med adressen din, slik at jeg vet hvor jeg kan sende rutene mine :-D

Riktig god helg til prinsessa di og deg :-)


Klem fra Siv

ANNEPÅLANDET said...

Hei hei! Vurderte å melde meg på her, men føler at jeg har tatt på meg litt vel mye nå... Både 10 sjal og 52 par sokker, pluss rundt hundre ruter som mangler på teppet som jeg har holdt på med i noen år nå.... Men jeg følger med fra sidelinja - flotte lapper du har lagd! Ønsker deg god helg!

Tonemor said...

Fargerike og flotte puter du har i benken bak bordet. De var supre.
Jeg synes du har en flott ide med denne swappen, men jeg er redd jeg ikke rekker det. Har så mange prosjekter på gang.
Ønsker deg en flott helg.
Klem Tone

Lise said...

Knallfine farger! Nesten trist å måtte bytte de bort etterpå.

toneab said...

Så fine de blir rutene dine! Har kommet godt i gang med mine. Jeg hekler i Petunia fra PT siden den var det mest passende garnet i min butikk :)

Helena said...

Herlige ruter i friske farver. Må prøve det en dag. Trivelig blogg du har, god sommer.

Linda said...

Takk for hjelp med garnforbruk til Mariusgenser! Har mulighet til å handle i morgen også :-)

Og kjempefine bestemorsruter, og bra tiltak med swap, frykter bare at jeg ikke får til å følge opp, litt for mange baller i luften nå!

mymlen og my said...

Hei Olava, nå er jeg godt i gang med heklerutene til Bestemor Swapen. Har vært på Bogerud og kjøpte godt over 20 nst. Så dette blir morro. Nesten synd man må på jobb i morgen tidlig. Ha en fin hekleuke, hilsen Mymlen og My.

Nanne said...

Kjempe morsom utfordring du har gitt oss med bestemorswap'en. Utrolig mange flotte farger i det garnet du har brukt. Må tenke litt før jeg melder meg på, men i alle fall gleder jeg meg til å se mange flotte lapper i august.

STRIKKEMOR(O) said...

Friske og fine lappar du heklar!

Frk.Badegakk said...

Herlige farger i rutene dine! Skulle gjerne hatt en pusekatt jeg altså, men det passer ikke sånn vi bor nå... Håper du får gitt han vekk etterhvert, han ser skjønn ut! Og jeg er veldig glad du tar ansvar og kastrerer han. Det må jeg bare si!=D

Ha en strålende dag videre!

Hennes said...

Ja, da er jeg igang. :O)
Dette blir gøyt.
Lappene dine er super-duper-fine.

Ha en fin fin helg.

Klem Linda

Hønehuset said...

Så fine ruter. Jeg har vurdert frem og tilbake, men venter til neste anledning. Har ikke tid akkurat nå:-)

Unknown said...

Nydelig og sommerlig. Det bare flott med heklerier i sommerlige farger!
Liker godt å se på alt det fine du hekler.
Ha en fin søndag!

Hilsen Linetoppen

Anonymous said...

Hei.Kjempe fine ruter.Nydelige farger.Kjempe søt kattepus.Ha en riktig fin Søndag.Klem fra Bodil.