19 October 2006

HeiHei....

Nå har jeg endelig fått nyeste versjonen av Photoshop....*hurra*... men samtidelig er det litt frustrerende fordi jeg er så blank på området. Føler at jeg bruker unødvendig tid, som jeg istedet kunne brukt på scrapping. Angående scrapping så går det litt trått om dagen, har nesten ikke scrappet på 14 dager, og da er det så vanskelig å komme igang igjen...

Nå har vi endelig fått ordnet opp i dataproblemene våre, hadde en dataguru (venn) hjem til oss i går. Nå har vi fått trådløst på begge de bærbare, samt den stasjonære i 2. etasjen, så nå kan vi være på nettet begge to samtidlig... hurra...

Skal brenne alle (nesten) bildene jeg har tatt i år, og få levert de til fremkalling. JapanPhoto har tilbud på 0,79 pr. bilde... Har jobbet hos de tidligere, og syns de har bra kvalitet på bildene.

Har vært i kontakt med et forlag ang. det å få gitt ut en scrappebok. Har lyst til å lage en bok ala' Freestyle (Autumn Leavs) Temaet vil ikke være bare freestyle, men alt som er trendy og hipt i vår scrappeverden. Litt av ideen er at vi skal være en 10-12 scrappere som lager tekst og layouter til boken... Forlaget syns ideen er god og vil veldig gjerne kikke nærmere på ideen, men jeg er i ferd med å undersøke med trykkerier hva de skal ha for å trykke boken( "paperback-cover") Hvis man tar kostnaden med å trykke boken selv, distribuere den osv, så sitter man igjen med mer av fortjenesten, men det er selvfølgelig en større økonomisk risiko også...

Hva syns dere om ideen, og er det noen av dere som kunne tenkt dere å vært med å lage tekst å layouter til en sånn norsk scrappebok??????

Er spent på tilbakemeldinger fra dere dyktige scrappedamer.... :o)

Ha en fortsatt flott og kreativ torsdag....

11 comments:

_Kine said...

Hva skulle man gjort uten bekjente som kan data? Vi hadde en kompis av Sindre her i helga. Et par tastetrykk, så var vi på nett igjen...

Ideen din er VELDIG interessant! Hvilket forlag er det snakk om? Kanskje jeg kan trekke litt i trådene dersom det er en forlagskontakt jeg kjenner til? Du kan jo sende meg en mail om saken: kinesaatvedt@yahoo.com

Ania said...

Åååå så bra!!! Synes ideen er KNALL og jeg håper og tror at det vil være behov for en norsk scrappebok som ikke bare er for det grunnleggende liksom...for helt ærlig.....synes alle de norske bøkene jeg har sett litt i (ikke kjøpt må jeg innrømme) virker utrolig kjedelige og..ja...veldig langt fra det jeg synes gjør scrapping så spennende.... og jeg elsker å skrive så er mer enn gjerne med på noe sånt ;)

Lilo said...

Din idé är verkligen spännande! Att få med någon layout i din bok skulle jag se som en ära!
Hoppas din bok kommer bli verklighet!!!

Vibeche Bergqvist Ellingsen said...

Kjempe flott idè Synnøve, skulle gjerne ha likt at du kom ut med en scrapbok på norsk og litt mer spennende enn noen av de som er på markedet i dag på norsk. Jeg skulle ihverfall ha kjøpt en ;)

Kjenner du ellers til noen scrapbøker på norsk som du kan anbefale :)

Klem

Rita said...

For en super ide. Det er så mange super dyktige scrappedamer her hjemme. Jeg er helt sikker på at det ville blitt en fantastisk bra bok - jeg ville kjøpt den, det er helt sikkert. Nivået her hjemme er vel så høyt som "der ute", og det hadde vært utrolig gøy å se en bok sånn bok. Håper du får det til!! Masse lykke til med prosjektet ditt :)

Lita said...

I want to thank you for your sweet comments and I do have a blog. It should take you right to my space when you hit my name! Come join my littel family!!!

banglamarie said...

ÅÅÅÅÅÅÅ SÅ SPENNENDE MED IDE OM NORSK SCRAPPEBOK.... HAr jo hatt noen beskjedne ideer selv.... hm.... dette vil jeg høre mer om!!!! :)

_Kine said...

Julekortene er like alle sammen ;) Det tar litt kortere tid å lage like, har jeg funnet ut. Jeg kan være en racer når jeg setter i gang med masseproduksjon, hehe.

Kathrine said...

Jeg syns det høres helt knall ide!!! Go for it.

Anonymous said...

En norsk scrappebok med mer enn det basic høres jo supert ut! Jeg ville kjøpt! Lykke til! ;o)

Kirsten said...

Så godt at dataproblemer er fiksa, og scrappetørke er ikke bare bare, neste gang vi har stortreff må du hive deg med, det er jammen inspirerende å tilbringe helgen sammen med likesinnede ;)

Bokprosjekt høres kjempespennende ut, hadde vært SÅ gøy med en norsk kul bok også :D
Kan jeg bestille en med en gang?

Og så håper jeg du får en strålende helg, jeg teller på knapper om jeg skal stikke ned på papertrends en liten tur og skravle litt i kveld, elelr om det er like greit at jeg blir hjemme.. Billigere blir det i alle fall, nå som de har fått inn prism som jeg digger *lol*

Kirsten