29 June 2010

Mine førtste Mittered Mittens…

Jeg har strikket mine aller første Mittered Mittens av Elisabeth Zimmermann.Juni 2010 117

Når man først kom inn i oppskriften var de både enkle, raske og morsomme å strikke. Men oppskriften  til Zimmermann er ikke akkurat veldige detaljerike, så jeg var veldig glad for at jeg kunne kikke litt på de utallige eksemplarene av Mittered Mittens på Ravelry. Jeg har strikket tommelen annerledes en den som står beskrevet i oppskriften, liker denne bedre. Jeg har lagt opp 40 masker i stedet for 48 som beskrevet i oppskriften. 10 masker på hver pinne.

Juni 2010 116

Jeg syns vottene ser litt rare ut, som en ”lang tarm” liksom. Men når man får vottene på kjenner man hvilken god passform de har. De erså tøyelige i bredden og former seg derfor så godt rundt hånden.

Vottene er strikket i Julia fra Gjestdal spinneri. Var litt skeptisk til fargen, men syns vottene ble fine likevel. Jeg liker spesielt at fargesjatteringene har så flotte overganger.
Jeg har allerede lagt opp til et nytt par, men denne gangen i Noro Silk garden.

Mønster: Mittered Mittens av Elisabeth Zimmermann

Pinner: 4,5 mm

Garn: Julia fra Gjestdal Spinneri

julegave-along[1]

Disse vottene er mitt bidrag til julegavealongen for Juni måned. Skal i tilegg strikke et Calometry pannebånd i matchende farge sånn at det blir et sett.

Vet ikke hvem som skal få det ennå… :O)

 

 

God sommer…. :O)

 

20 comments:

Lappeline ♥ said...

Kjempe flotte..... men de ser ikke så enkle ut.
Her hekles det.

Klem Lappeline

Elins Strikkeri said...

Fine votter i skjønne farger!! Har det mønsteret men har ikkje vågd å prøve meg på dei enno, ha ein fin kveld:))

STRIKKEMOR(O) said...

Så fine dei ser ut! Eg synest dette mønsteret er ganske smart, men strikka også tommelen på ein annan måte. Har heile tida tenkt at eg vil strikke fleire par, men veit ikkje kor tid det blir :-)

Anonymous said...

Fine votter i flotte farger.
Klem Igi

Unknown said...

Stilige. Nå har jeg helt glemt at jeg er med på den jule alongen. Får henge meg på igjen.
Jeg har den lille strikkeboken av E.Z, hun er vel en slik patriark innen strikking. Jeg likte fargene veldig godt på vottene dine. :))

Snertne sneller og små nøster said...

Fine votter, og fargen ble fin - du har rett i at fargen skiftet på en bra måte :-) Hadde vært artig å prøve en annen måte å strikke votter på, man blir lett litt fastlåst i måten man vanligvis bruker.

Her i Trondheim har vi faktisk sommer i dag vi også :-D

God sommer til deg også, og klem fra Siv

Rigmor said...

kjempe flotte votter. LIkte fargen :)
ha en flott tirsdags kveld :o)

Tovepia said...

De så virkelig flott ut på hånda!! Det ser ut som de sitter så godt! Morsomt med et litt annerledes mønster, og flotte farger!
Ha en fin kveld og klem fra meg;)

Anonymous said...

Hei - disse var kjempefine! Jeg er ganske ny på Ravelry, men vil gjerne ha deg på vennelista mi. Du finner meg som "strikkeanita65"

Du lager utrolig mye fint. Jeg har også lest litt mønster av Zimmermann. Skal forsøke å forstå Elisabeth Zimmermanns percentage system. Ikke enkelt....

Tonemor said...

De var flotte altså.
Kanskje det må prøves senere utpå høsten.
Klem Tone

G-Anette said...

Har sett på disse vottene ofte, og de ligger på lista over ting jeg skal prøve meg på. Så utrolig lekkert garn du har brukt :)

Ha en fin kveld

Sylke Feldhusen said...

Så fine votter, lange og gode.

Hulda said...

Så fine! Helt nydelige farger, og så skjønt med det mønsteret du har laget. Må være deilig at de er så lange også. Disse må jeg vise til søsteren min som er så glad i å strikke.

Janne i Fagerlia said...

Bare en ting å si - nydelig!

Solveig said...

Ser gode og varme ut. Strikket slike for en stund siden jeg også.

jannes hobbykrok said...

Lekre!Litt sånn "farg deg glad med batikk,og regnbuen" votter!Me like!Du sku vøri med til Borås på Magnolia kan du tru!Neste år!?Vi kunne jo hyra en bloggbuss!Trur du det hadde vært suksess eller!!????
Prækast!Jeg skal dykke ned i den deilige rosa posen min,og bli der en stund!
Klem,Janne

Yvonne said...

Herlige votter! Og så kule farger da! STILIGE!!!

Magnolia ligger i Borås, like utenfor Gøteborg. Kjørte i vinter og votter (ha-ha) for å komme fram, men veldig moro det og når man er bilen full av jenter!
Og det var en veldig flott butikk selv om jeg ikke shoppet all verden. Første gang jeg har blitt deppa av å bruke lite penger...
Men de jeg har igjen skal jeg bruke opp på Bikuben, tenkte jeg! Skjønner at du falt for nye kuben ja, det gjorde jeg og.

Nå skal jeg se om jeg ikke får gjort noe med det jeg kjøpte i går, fikk jo tross alt med meg et par stempler og litt ark.

Og nå som du er tilbake i scrappemodus må det snart bli tur til Bjørkelangen altså!

Ha en strålende dag og en super sommer!

Stor klem

Heidi said...

Så fine de ble! Jeg har strikket flere par, men ikke med tommelen på denne måten. Det må jeg prøve en dag. God sommer!

Turid Holm Flaa said...

Herlighet så lekre og for en fin farge.

Ønsker deg en riktig god sommeruke. Så snakkes vi en gang ;-)

cille said...

Nydelige og spesielle votter du har laget her i flotte farger! Håper du har fått oppskriftene i posten nå, kanskje det blir et par grytekluter snart...