03 November 2009

WIP – Work in progress…

Bare et lite innlegg om hva jeg holder på med akkurat nå!

Bilde nr. 1:
Jeg syr pepperkakemenn. Har ikke nok vatt til å få fylt kroppene, så de ligger litt på vent. Mønster og inspirasjon er fra boken “Julegleder”

Bilde nr. 2:
Et koselig kattemotiv som jeg har stichet i en blå/turkis farge. Jeg elsker katter og liker godt sånne små sticherier med katter på. Jeg samler også på stoffer med kattemotiver.
Dette skal bli en pute…, tror jeg har fått litt dilla på å lage puter… :O)

IMG_5990 IMG_5987 IMG_5997 IMG_5995

Bilde nr. 3:
Halvferdige grytekluter, de mangler kun kanting. De er også etter mønster i boken “Julegleder”. En bok jeg anbefaler på det aller varmeste.

Bilde nr. 4:
Dette skal bli en blomsterkrans bestående av ull, silkebånd, sølvtråder, primaflowers, heklede blomster og perler. Fortsatt på eksprimentnivået. Hvis denne bli sånn som jeg ser for meg, så er det mulig jeg lager flere og gir bort i julegave… Her har jeg hentet ispirasjon hos “Fin i formen”

Er litt i julegavemodus om dagen…
Har noen familiemedlemmer som kikker innom her en gang i blandt, så jeg må være litt selektiv på hva jeg skal vise frem. HO-HO….

12 comments:

Janne i Fagerlia said...

Å du store, du blir ikke arbeidsledig med det første. Og så mye fint......
Lurer på denne kransen - er det Margrete i "Fin i formen" som er inspriasjonskilden? Mener jeg la merke til en lignende krans hos henne.
Det blir spennende å se de ferdige prosjektene.

Tovepia said...

Her gjelder det å følge med, for sannelig var det mye flott på gang!
Så flink mange er til julegaveforberedelser! Jeg må skjerpe meg;)
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Elins Strikkeri said...

Masse fint atter ein gang her hos deg,forstår at det er mykje fint i den boka!! Kansje det hadde vore noko å hatt, men eg har no vel rikelig med arbeid. Ha ein flott kveld:))

Anonymous said...

Hei.Så mye fint du hålder på med.Du er kjempe flink.Skal bli kjet å se.Kan jo vise fram ta bilde så får vi se efter att de har fått det.Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil...

Unknown said...

Mye fint. Jeg synes stichery tar så lang tid har en del jeg skal ha sydd. -det er veldig fint. :-)

Hennes said...

Kjempe masse fint du har på gang.
Dette blir kjekt å følge med på.

Ha en fin uke.

Hilsen Linda.

Solveig said...

Så flink du er som har begynt å tenke på julegavene. Det er gjerne sånn at man har mange prosjekter gående på en gang. Må nok finne fram juleheftene og bøkene jeg også, og se hva jeg kan finne på.

Kort og Søm said...

Nydelig sticheri, og det er jammen lurt å begynne på julgavene nå!!
Ha en fin dag,
Fredrikke :o)

Hannes hage said...

Ai ,ai, du er virkelig i lagemodus for tiden. Også så mange lekre prosjekter. Jeg har også veldig lyst til å sy pepperkakemenn, og har samme boken som deg, der er mange gode ideer!
Kransen din virker veldig spennende, og jeg kjenner jeg fikk lyst til å prøve med en slikt prosjekt jeg også. Det må jo bare bli vakkert, slik du beskriver det. Er spent på å se resultatet. Ha en fin dag.

LeKaQuilt said...

Her var det mye lekkert! Du er så utrolig produktiv og flink. Pepperkakemannen ser veldig fin ut, og kattebilde er nydelig.

Polka said...

Din blogg er kjempe fin :)
Ikke kald i det hele tatt.
Den er en av de aller første jeg har begynt å lese og har fulgt den helt til nå, halvannet nå.
Den er en av mine store favoritter :)
Du er kjempe flink, dyktig dame.
Jeg synes at mann må være forsiktig med hva mann legger ut.
Det er mange nifse mennesker der ute..
Du må ha lykke til med hussalget !
Puttene dine er nydelige :)
Varme hilsen

Bolettes hus said...

For en fantastisk blogg du har!!!! Det er sent og senga kaller absolutt nå, men jeg må bare få lagt meg som følger hos deg slik at jeg lett finner vegen tilbake igjen! :-)

Klem fra Kari i Bolettes hus