24 May 2011

Sur og grinete – mislykket prosjekt…:O(

Har mange prosjekter på gang, likevel fant jeg i går frem heklekrok og restegarn, hadde i tankene at jeg skulle hekle et skjerf/hals, som skulle toves lett i vaskemaskinen. Så langt, så vel!

Det gikk raskt unna med heklekrok 7 og rester av Finull garn!

Mai 2011 161  

Ble faktisk veldig fornøyd med skjerfet…, syns både lengden, mykheten og fargen var helt perfekt. Var litt i tvil om jeg i hele tatt skulle tove det, eller la det være sånn det var, siden jeg var fornøyd.

Mai 2011 167

Men jeg husket hvor lett og mykt teppet mitt ble etter en omgang i vaskemaskinen, derfor bestemte jeg meg for at jeg skulle tove det lett på 40 grader.

Mai 2011 169

For å spare litt tid tok jeg med skjerfet på jobbben og puttet det i vaskemaskinen der, på 40 grader og med litt grønnsåpe. Noe jeg ALDR skulle ha gjort! Ble så utrolig skuffet, det hadde tovet mye hardere en jeg hadde tenkt og trodd, nesten så jeg syns det var blitt helt ødelagt. Nesten så jeg kunne grine… :O(

Mai 2011 173 

I mine øyne har det nå blitt for smalt, for kort og for hardt!
Nå går det bare to omganger rundt halsen, før tovingen gikk det fint med tre omganger…


Mai 2011 176

For å se det positive oppi det hele så har jeg tross alt bare har brukt en kveld på å hekle det, hadde vært verre om jeg hadde “ødelagt” noe som jeg hadde lagt ned mye tid og arbeid i.

MEN…, jeg skal ALDRI mer tove noe i vaskemaskinen på jobben…

Mai 2011 177

Jeg har vel bestemt meg for å lage ett til, i andre farger. Dette er et resteprosjekt, så jeg skal ikke kjøpe meg noe nytt garn… ;O)

30 comments:

Strikkefanten said...

Æsj da - det er det værste som kan skje med toving. Men som du sier - godt at det ikke var noe du hadde brukt mye tid på:-)

lirosa said...

Æsj og æsj, jeg har gjort det samme engang; hard og nådeløs lærdom og enda det er flere år siden blir jeg like "sur" hver gang jeg tenker på det altfor hardt tovede skjerfet.

Unknown said...

Føler med deg for du ønsket jo bare en liten touch. Utrolig hvor skuffet man kan bli. :))

Hulda said...

Føler med deg. Er så kjedelig når noe man lager blir ødelagt på den måten. Håper du orker å lage deg et til.

lirosa said...

P.S. Klipp det opp og sy det sammen og lag et deilig sitteunderlag:-) -det som kalles å vri det negative til noe positivt..(måtte bare si det, unnskyld?..)!

LeKaQuilt said...

Uff, det var trist at det flotte skjerfet ble ødelagt. Ikke kast det, en dag vil du kanskje lage noe annet av det :o)

Groskro said...

Jeg skjønner hva du mener, det er trist når noe en har heklet eller strikket ikke blir som en håpet etter en runde i vaskemaskinen.

Skjerfet var veldig fint, og det er veldig fint nå også. Men det er jo ikke det samme når det er for lite og hardt tovet.

Men kan du sende meg adressen din på groskro@yahoo.no? Jeg har tenkt å sende bestemor-rutene til deg ganske snart :-)

Ha en fin kveld - Gro :-)

Komadyret said...

Toving kan være risikosport, det har jeg smertelig erfart selv også ;) Man lærer så lenge man lever ;)

Unknown said...

Jeg tover ikke i ny eller annen maskin uten prøvelapp først..
Og det skjefter som var så stilig. Du kan ikke legge det i litt vann med balsam og trekke og dra litt i det..

Tovepia said...

Huff, dette er kjedelig, toving er risikosport, så det gjelder å kjenne maskina litt;)
Håper du kan bruke den, for nydelige farger!

Ellen* said...

Åh - så kjedelig!:o( Skjønner skuffelsen din. Kjempefine farger var det. Men jammen bra det ikke var et digert pledd...

EllenSand said...

Sånt er forferdelig irriterende. Fargene var jo så flotte.
Har forresten opplevd det samme før. Tova i maskina på jobb. Maskiner vasker veldig forskjellig.
Håper du er kommet i bedre humør
Ellen :)

Tonemor said...

Huff så kjedelig.
Det er skummelt med ukjent vaskemaskin.
Klem Tone

Snertne sneller og små nøster said...

Så kjedelig da :-( Men det er jo fint at du klarer å finne noe 'positivt' ved det også :-)

Ha en fin kveld - klem Siv

Silje sin blogg said...

Synd det ikke ble som du hadde tenkt da! Lykke til neste gang;)

hanne said...

Så trasig...Vaskemaskiner tover ulikt, ja....Lekre farger på skjerfet ditt var det i allefall..,men det er vel ingen trøst :(
klem

Anonymous said...

Kjedelig når det ikke blir som planlagt...
Kanskje du kan klippe det opp og sy det sammen i kortendene, blir helt sikkert kult som "trekk" til blomsterpotter.
Klem

Malin - mine gleder - said...

ååh, det var nedtur da!! Men da vet du det til neste gang - en erfaring rikere ;)

HA en fin kveld. Klem fra Malin <3

Mette said...

ÆÆÆSJ, så irriterande kjipt. Kan det brukast til noko anna?

Quiltefia said...

Hei!! Aldri morsomt å mislykkes!! Men som du sa selv, dette var en-kvelds arbeid og ikke mange dager...... Jeg er generelt skaptisk til toving-skummelt:-)) Men prøv igjen!! Lykke til!! Ha en fin dag! AnneK:-)

Rekkehuset said...

Æsj, så innmari ergelig! Men godt at det bare var en kvelds arbeid.. Har du sett at jeg har sendt deg en e-post? Hjertelig hilsen Hanne.

Monicas said...

uff så trist.sååå fine farger..

Hannesol said...

Æsj, toving er skumle greier, spesielt i ukjente maskiner. Men fine farger da :)
Jeg er forøvrig ferdig med lappene til byttet. Når vil du jeg skal sende dem? Og adressen? Du kan maile meg på nutsisland at hotmail.com om du vil. Ha en fin dag videre!

anneskreative said...

Ærgelig,,,,,det er det jeg sier,,,,toving er risikosport.
Lykke til med neste prosjekt,,,og så er det jo en trøst at de fleste prosjektene blir veldig så vellykkede,,,,
Ha en fin uke videre.
Anne

Anita Tørmoen said...

Uffda, dette var noe d...Men du kan kanskje klippe det opp og lage koppevarmere:) Noe må det jo kunne brukes til!

Vilma said...

Æv , Synnøve :-(

Lad mig endelig vide hvis du skulle komme til København , jeg bor 10 minutt væk derfra , så vi SKAL mødes !!


Klem Vilma

Sylke Feldhusen said...

Kanskje du kan bruke det til noe annet - klippe opp og bruke det som pynt på noe? Fargene var veldig fine!

Klem :)

Polka said...

Det var trist.
Du er så flink !

Ally M said...

Jeg synes skjerfet var kjempelekkert og skal definitivt låne idèen din! Men synd at det ble "hardt", det er det verste.. Hva er egentlig tips når det gjelder toving i maskin?

Tamara Hallock said...

Could you make it into a belt? Or sew into strips and use as a pillow front? It's still pretty.