16 September 2010

Nok et hekleprosjekt har sett dagens lys!

Jeg har tenkt at dette skal bli et vognteppe, eller noe i den duren… ;O)

Hekling 2010 325
Jeg har regnet ut at 5 i bredden x 7 i høyden blir et passelig stort teppe. Inspirert av Banglamarie har jeg denne gangen heklet begynnelsen på alle rutene. Jeg har heklet de to første rundene på alle 35 stk. Ettersom jeg syns at den innerste ringen er det aller kjedligste er det jo helt genialt å gjøre seg ferdig med begynnelsen på alle med engang… :O)

Ruten jeg hekler er WILLOW BLOCK. (trykk på på linken så kommer du direkte til Willow block på Ravelry, hvis du er medlem vel og merke. Hvis du ikke er medlem må du først registrere deg. Det er gratis… :O) )Den er publisert i “200 Chrocket blocks” av Jan Eaton. Jeg har ikke boken og ikke oppskriften, jeg har heklet den etter bilder på Ravelry. Syns denne blokken er kjempeflott.

Rutene blir heklet av garn fra mitt garnlager. Babywool fra Stoff og Stil(den hvite) og Royal Alpakka fra Dale garn. Fargene på bilder lyver igjen, den mørke fargen rundt er gammelrosa, IKKE lilla som det ser ut som. Heklekrok nr. 3

Hekling 2010 326

Go’kveld… :O))

30 comments:

Mirdiz said...

Synes rutene ser kjempefine ut! :)
Gleder meg til å se resultatet:)

Tovepia said...

Kjempefint blir dette også! Jeg gjør som deg med rutehekling, tar flere inner-ringer først;) Det letter arbeidet:D
Ha en fin ferd mot helg og klem fra meg;)

hanne said...

Så nydelige! Du tryller jo fram det ene lekrere enn det andre!

maska said...

Så flotte lapper. Jeg lager også innerst først, og hekler videre likt.
Litt garnkontroll.
Gleder meg til resultatet kommer.
Lilla-fargen var jo også fin.

siddisisalou said...

Det kommer til å bli kjempefint ! Nydelige farger.

Pauline said...

Kjempelekkert!
Det frister å prøve, men kanskje jeg skal beherske meg og gjøre ferdig de siste 96 rutene på det teppet jeg holder på med først.. :-D
Jeg hekler også midten på alle først! ;-)
Ha en fin kveld med heklekroken!

Hennes said...

Nydelige lapper, kommer til å bli kjempe fint..

Klem Linda

Tonemor said...

Det så ut til å bli et nydelig teppe, gleder meg til å se resultatet helt ferdig.
Nå skal jeg også finne sofaen og heklenåla.
fortsatt fin kveld.
Klem Tone

Anonymous said...

Ååå så fint teppe dette blir,nydelige farger. :)Klem.

banglamarie said...

Ooiiiii lekkert!!!! Blir et kjempeflott teppe!! Inspirerende vakkert!!

Unknown said...

Så nydelig dette ser ut. :))

Solveig said...

Så flott dette blir! Sikkert lurt å gjøre seg ferdig med bit for bit - kanskje blir du fortere ferdig på denne måten?

Anonymous said...

Kan du være så snill å legge ut oppskriften på hjertegrytekluten din ????????

Anonymous said...

Mente tungekanten på hjertegrytekluten

Kristin Kreativius said...

ÅH! Så nyyydelig:)...Men hva gjør man hvis man synes monteringen er kjedeligst?

Ha en god kveld!

klæm

Unknown said...

Hei anonym.... :O)

Beklager at jeg ikke har lagt ut oppskrift på tungekanten på hjertegryteklutene. Har fullstendig glemt det.

Jeg skal få ordnet det i løpet av helgen. Rekker det desverre ikke i morgen, da er jeg på farten hele dagen.

Ann Tove said...

Dette blir eit flott teppe, fine fargar.
Er nett ferdig med eit kvitt teppe i liknande ruter, berre at eg har ein kant med fastmasker rundt, i staden for stavar.
Flott blogg du har :)

Snertne sneller og små nøster said...

Så utrolig fine farger :-) Skikkelig delikat.... Jeg holder på med bestemorsruter (nok et resteteppe), men prakkes litt når det blir flere omganger i samme farge. Tips?

Ha det godt og klem fra Siv

anneskreative said...

Nydelige farger du har valgt.....
Du er flink med lappetepper,,,,hvor mange har du egentlig laget?
Smiler.
Har et som er ferdig strikket,,,,,men gruer meg til monteringen,,,,tror det blir et vinterprosjekt.....
Ha en fin høsthelg.
Anne

G-Anette said...

Dette blir virkelig flott, og så SMART å hekle de første rundene på alle først. For de er ikke så gøy nei.. Likte denne varianten av ruter veldig godt :)
Klem

Quiltefia said...

Det er de fineste rutene jeg har sett på lenge!! Fristende!! AnneK:-)

Frk.Eplegrøt said...

Så koselige ruter- du imponerer meg stadig!:)
ha en fin fredag!

Lindas hobbyhjørne said...

Hei :)
Det var spesielle fine ruter, har ikke sett maken til dem før.
Ha en fin helg, klem.

Vilma said...

Hej Søde søde Synnøve :-))

1000000 tak for garnet , som er vældig vældig dejligt og så det fine fine kort. Kort står her på mit skrivebord til pynt :-)))
Dejlig weekend til dig og dine :-))

klem Vilma

MirreVirre said...

Kjempefine lapper! Gleder meg til å se det ferdige resultatet! Jeg har planer om å hekle et babyteppe jeg også, er så greit å holde på med!
Ha en fin helg!

Ellen* said...

Helt enig i at det var ei fin rute. Dette blir nok et lekkert lite teppe! Ha ei deilig høsthelg!:o)

LisBethLys... said...

Sikke nogle dejlige former - det bliver bestemt et smukt tæppe! Glæder mig til at se det!
God aften til dig!
-LisBeth.

Findus said...

Herlige farger , gleder meg til å se ferdig resultat :) Ha en fin høstdag !

h.espe said...

Hei på deg!
Tusen takk for koselig visitt hos meg!!

Nydelige ruter du hekler på - dette blir helt klart flott!!!

Vet ikke om det bare er jeg som har problemer, men jeg kommer meg ikke videre via linken til bloggen din - hverken fra kommentarboksen, eller fra linken i e-post meldingen. Får melding om at profilen ikke er tilgjengelig. :-( Heldigvis husket jeg bloggnavnet, og fikk søkt deg opp likevel.. :o)

Ha en finfin helg videre!

Klem fra Hildegunn

STRIKKEMOR(O) said...

Dette var veldig fint!! Eg har denne boka, og no må eg ta meg saman så eg ikkje begynner på enda eit prosjekt!