11 August 2010

EZ Mittered mittens i Noro… :O)

Hekling 2010 159 Mittered Mittens fra Elisabeth Zimmermann. Dette er det andre paret jeg strikker i dette mønsteret, syns de er både flotte, sitter godt på hånden og ikke minst morsomme å strikke.

De er strikket i Noro Silk Garden, på pinner 4,5 mm. (44 m)

Et nydelig garn! MEN…, det er nesten så man skulle tro at de to vottene kommer fra to forskjellige nøster…, ja, det gjør de jo også, men de er i samme fargen.
Men selv om de er litt ulike, så er de jo ett par… :O) Sånn er det jo gjerne i andre parfohold også, ikke sant…?! ;O)) 

Hekling 2010 160

God natt!

18 comments:

Snertne sneller og små nøster said...

Vottene ser veldig gode ut :-) Jeg hadde sikkert nøsta opp slik at jeg hadde kommet likt ut, det gjorde jeg da jeg strikka sokker i FABEL - litt kontrollfrik kanskje? ;-)

Tovepia said...

Artige og flotte!
Nå har du en venstre og en høyrevott:D

Anonymous said...

Så fiiine og originale,strikkevotter er gode og holder best på varmen. Du er utrolig flink med hendene. :)Klem Mette.

Anonymous said...

Vottene ble veldig fine! Vakre farger, gjør ingenting om de er litt ulike. Gjør settet bare mer spennende.
Klem Igi

Tonemor said...

ååå slike votter vil jeg også strikke.
Ønsker deg en fin dag.
Klem Tone

Sissel said...

Nydelige votter, liker at de ikke er helt like, det gjør dem spesielle. er akkurat ferdig med et sjal i dette garnet,kjempegodt å strikke av.
Ps gleder meg til lappene kommer, fantastisk jobb du har gjort så pungen var vel fortjent :-)
ha en fin dag.
--Sissel--

Unknown said...

Superfine farger. Jeg liker de godt. :))

G-Anette said...

Syns de var skikkelig fine! Gjør ingenting om det ikke er "system" :) Har sett og sett på disse vottene rundt omkring, men syns de ser vanskelige ut.. Og oppskriften finnes vel bare på engelsk? Det får bli en gang jeg vil ha en utfordring (dvs ikke tv-strikk) Ha en fin dag :)

Vilma said...

Det gør da ikke så meget at de ikke er nøjagtig ens , det kan osse ha sin charme :-))

EllenSand said...

Nydelige votter. Herlig garn.
Jeg kunne tenke meg å delta på en bestemor-swap seinere :)

Anita said...

Såå flink du har vært! Bra med avsluttning av noen prosjekter! Håper dere har det supert på deres nye sted?! Bertine gleder seg vel til skolestart?? Søte vennen! Her er det full fart med alt mulig annet enn håndarbeid, det ligger på lading ;0) Nå skal jeg snart på min første vakt etter ferien så da håper jeg at jeg får strikket en lapp til mitt hekle/strikke teppe :0)) Bestemorsswappen blir såå bra da, gleder meg til å få se endelige resultater. Neste gang SKAL jeg også være med! Kooos dere de siste dagene før skolen begynner for alvor! Klemmer fra ANita

Vibekes lille ullne said...

Fine votter! Synes ikke det gjør noe at de er litt forskjellige! :)

Anita Tørmoen said...

De er flotte:) Har skaffet meg mønsteret nå, men mangler garnet. De er jo flotte i noro.

STRIKKEMOR(O) said...

Fine vottar! Det gjer ikkje noko om dei er litt ulike.

Anne N. said...

Herlige!
Morsomste vottene jeg har sett, og så vakre :o)
Klem, Anne:)

Anonymous said...

Full bad taste

Anonymous said...

Nice post and this mail helped me alot in my college assignement. Thank you for your information.

toneab said...

Takk for "lappene" som kom i går! Har kost meg med å se på de og planlegge teppet mitt :)