17 March 2010

WIP – Work in progress – Heklet putetrekk.

Jeg kan ikke helt slippe taket i boumullsgarnet, selv om jeg som tidligere sagt har flere andre ting jeg skulle ha gjort ferdig først. Frister ikke like mye å strikke vanter, luer og skjerf lengere. Nå lengter jeg etter våren… og det er andre prosjekter som frister mer… :O) Har begynt å hekle på et putetrekk, etter ide og oppskrift laget av Turid, Sefta Holm Design. Tanken er at puten etterhvert skal pryde en av kurvstolene på verandaen. Jeg hekler i fargene rødt, rosa, hvitt, grått, brunt og grøndt.
Mars 2010 005 Mars 2010 006

Garn: Gjestdal Bomullsport, Drops Muscat og Austermann Algarve Grande
Heklekrok: 3
Oppskrift: Sefta Holm Design

Bertine er ikke alltid like lett å vekke om morgenen, men når jeg legger en god og varm kattunge inntil kinnet hennes våkner hun mye raskere og med et smil om munnen… :O)
Såret på kinnet er fra en velt på akebrettet!Mars 2010 009

37 comments:

Linda said...

Det blir nok en nydelig pute! Og for en herlig måte å bli vekt på!

Tovepia said...

Har sett på denne oppskriften selv og dette blir lekkert;) Fin måte å bli kvitt restegarn på også;)

Klart man våkner lettere av en myk liten kattunge;)
Ha en god kveld og klem fra meg;)

Sylke Feldhusen said...

Det var noen flotte farger, trekket blir kjempefint!

G-Anette said...

Så utrolig nydelig farger! Dette må nok bli ett fremtidig prosjekt her også :)

Groskro said...

Du er så flink til å sette sammen farger, det blir et fint putetrekk :-)

Så fin en måte å bli vekt på, den kattepusen var jo nydelig!

Ha en fin kveld! :-)

Beate said...

Så fint det blir!! Spennede og lekre farger. Pus gjør alltid morgenen bedre :)

Yvonne said...

For noen aldeles herlige farger på puta! Skikkelig gla'farger!
Så stor pusen var blitt! Nydelig. Skjønner godt at hun våkner lettere da.
Vi prates nærmere om tidspunkt og adresse. Du kan jo sende meg en mail: yvonnchr@online.no
Klem

Hulda said...

Du er bare så dyktig med hekling! Du har valgt virkelig vakre farger, faller alltid for sammensetningene dine. Nydelig! Bertine og pusen er søte sammen.:)

hanne said...

Her var det mye pent å se på! Nydelig pute du hekler på, jeg er sikker på at det blir veldig flott til kurvstolen!
Og de to skjønningene under der da! Jeg har også merket at jentene er merkbart mye lettere å få opp etter at Diva kom til oss...
Ha en fin uke!

Elins Strikkeri said...

Det vert ein flott pute i friske fine farger!!Du er jo så flink med hekling og har laga så mange fine puter:))

jannes hobbykrok said...

Jeg er bare så misunnelig på disse hekleverkene dine!!!Nydelig morgenbilde av Bertine og pusen!
klem,Janne

Anonymous said...

Det kommer tilå bli kjempe fint! Fargene er fantastiske.
Klem Igi

Vibekes lille ullne said...

Puta ser ut til å bli veldig fargerik og fin! Herlig bilde nederst, klart det er lettere å våkne når en får en sånn nydelig liten pus på besøk! :)

Pernilla said...

Det blir en nydelig pute med vårlige friske farger. Det var en god idè til å bruke opp litt bomullsgarn, har noe liggendes.

Ha en fortsatt fin kveld!

Pernilla

siddisisalou said...

For et nydelig foto av en herlig unge sammen med en ikke mindre herlig kattunge ...... Så heldig du er !!!

h.espe said...

Så flott pute du hekler, og nydelig bilde av Bertine og pusekatten :o)

Ha en fin uke videre!

Klem fra Hildegunn

Turid Holm Flaa said...

TAkk for innlegg og at du linker til meg :-) Du har valgt noen kjempefine farger, og syns også det er pent å hekle i bomullsgarn. Er så glad i å hekle, så tror det blir mer av det.

Nå har jeg strikket litt, men det faller ikke like lett å strikke uten mønster. Nå har jeg ei pute i vaskemaskinen, får vel vise den uansett å skjeiv den har blitt.

Har dere kattunger, så koselig det ser ut. Klem fra Turid

Anonymous said...

Imponert over alt det fine du lager Synnøve! Det er en glede å følge bloggen din. Du må ha et varmt hjerte!
Sååå nudelige små kattunger og søte lille Bertine:-)
Hun har det nok godt hos deg!
Tenk å kunne lære å hekle da *drømme-drømme*....
Ha en fin fin dag:-)
Klem fra Maria:-)

Solveig said...

Blir så glad av å se alle de flotte fargene på bloggen din. Det blir nok ei kjempefin pute. Nydelig bilde av datteren din og kattungen - tenk å våkne slik.

Anette {foreldremanualen} said...

Så fint det blir - nydelig fargekombinasjoner!

Bluggi buggi blogg said...

Ja det der er et greit mønster å hekle ting i. Jeg har brukt det til tepper i restegarn.
Så søt kattunge. Ikke rart hun våkner med et smil :)
Ha en fin dag.
Trude :)

Janne i Fagerlia said...

Dette blir sommerlig og lekkert. Vil nok passe utmerket i utestolen.

Janne i Fagerlia said...
This comment has been removed by the author.
Turid said...

Herlige freshe farger i strikking og hekling i bloggen din! Får vårstemning selv om regnet bøtter ned utenfor...!
Takk for titten igjen ;)

Hilsen Turid O.

Anne (Moseplassen) said...

ååå, smelt. for en skjønn kattunge!
Og den puta ser jo virkelig lovende ut, friske fine farger :D

Käranån said...

Så härliga färger, den blir jättefin! Gulligt kort på din dotter och kattungen!

Anonymous said...

Hei.Kjempe fin blir puta.Skal bli kjekt å se den ferdig.Nydelig bilde av jenta de.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

Anonymous said...

Hei

KAn du sende meg adressa di på mail til meg?
igisverden@gmail.com

En liten overraskelse vil da komme i posten til deg.
Klem Igi

Tino said...

Det blir kjempefint!
Nydelig bilde av Bertine og pusen <3
God helg!
Klem T

Hennes said...

Heien..
Så flott den puten blir da..
Nydelig.. Må lage en sånn jeg også, elsker hekleputer..
Jeg også vil våkne med en kattunge i sengen, fnis.. :O)

Ha en fin Lørdag.
Klem Linda..

Gry said...

Vakre farger på puten, den blir fin!
Bertine og pusen er så søte!
Ha en god lørdagskveld.
Klem : )

Lise said...

For en fargefrisk pute dette blir! Lekkert! Nydelig pusekatt og skjønn lita jente!

Mia said...

Oi oi, for et herlig putetrekk du holder på å hekle! Virkelig sukkertøy i mine øyne... og nå fikk jeg akutt behov å stikke bort til nærmeste garnbutikk for slike deilige farger. Gleder meg til å se putetrekket ferdig her hos deg.

Hannes hage said...

Skjønner godt at du vil hekle i bommulsgarn og skikkelig flotte gla`farger. Denne blir super.
Det er fantastisk å bli vekket av en liten søt kattunge om morgenen. Mine to barn blir vekket av voksne katter, hver eneste morgen. De sitter på hodeputen deres og maler, og venter på å få kos.

banglamarie said...

lekkert putetrekk :o)

nå har jeg notert meg adressen og slettet kommentaren. Skal se om jeg får den avgårde i posten i morgen.

Jorun said...

For en fargerik og fin pute!

Hegemor said...

Så fin den puta ser ut til å bli! Kjenner igjen det med å la seg friste til å begynne på nye strikkeprosjekter, selv om de gamle ikke er ferdige.
Har liggende litt dårlig samvittighet her og der jeg også :-)

Jeg koser meg med bloggen din. Besøk meg gjerne på min blogg :-)

God påske!