19 February 2010

Fargerike tøffler…

Endelig har også jeg noe å vise frem. Faktisk det første jeg er ferdig med i 2010…
For noen år siden fikk Bertine sånne tøffler av en gammel dame som som eks-svigermor var besøksvenn hos. Da de ble for små la jeg de tilside med tanke på at jeg skulle bruke de som modell for å strikke noen større. De har vært “borte glemt” helt til jeg fant de igjen i forbindelse med flyttingen.

Her er min utgave av tøfflene…, strikket i dobbelt tråd.

Garn: Smart og PT5 (brukte noe jeg hadde)
Pinner: 3,5 mm
Mønster: brukte en gammel tøffel som modell, vet ikke om det finnes mønster på modellen


strikking 013

strikking 003
Bertine poserer sammen med de nye tøfflene sine… :O)

GO’HELG… :o)

31 comments:

Rosemary and thyme said...

Flotte fargerike tøfler, og en herlig skjønn jente!
Ha en fin fredagskveld
(ps.giveaway hos meg)
Klem Tove

Janne i Fagerlia said...

Knallsøte og sikkert topp for kalde føtter.

Tino said...

Så fine tøfler til en søt jente!
Så fint du har fått det på kjøkkenet også.

God helg til deg!
Klem T

LeKaQuilt said...

Hærlige tøffler! Så søt hun er :o
Kjøkkenet ditt er også flott, hadde makant for en del år tilbake - i etterkant savnet jeg å kunne lage mat og jobbe på kjøkken med alt i umiddelbar nærhet :o))

Beate said...

Herlige fargerike tøffler. Å Bertine er bare så utrolig søt!

De siste dagene har jeg tenkt på at jeg ønsker meg et isoporhode å vise fram luene med, så da er det kjekt med tilbakemelding om at dere syns det er kjekt med bilder av meg. Mannen nekter nemmelig å gå med luer, så da må luebildene bli av meg..

Turid said...

Herlige strikkatøfler du har laga! Kjekt å se aktivitet i bloggen din igjen. Ønsker deg en god helg!
Hilsen Turid Olava :)

Anonymous said...

Hei.Kjempe fine tøfler og ei kjempe nydelig jente.Riktig fine farger i dem.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil..

Yvonne said...

Flotte tøffler! Sånne kunne virkelig jeg tenkt meg og, så kaldt som det har vært til tider denne vinteren. Men så var det det med å strikke noe annet enn firkanter da...
Ha en super helg!
Klem fra Bjørkelangen

Groskro said...

Så kule tøfler - de ser varme ut! Knallfine :-)

Ha en fin OL-kveld! :-)

Unknown said...

Bertine ser nå veldig glad ut for de fine tøflene. Ha en fin kveld begge to. :))

Vibekes lille ullne said...

Morsomme tøfler og skjønn jente! Håper du har kommet i orden sånn noenlunde nå. Ønsker deg en fin helg! :)

Tovepia said...

Veldig søt jente med søte sokker!!

Ha ei koselig hel og klem fra meg;)

Hennes said...

Heisann..

De var riktig søte, og kule på en gang..
Tipper lille frøkna er fornøyd :O)

God helg til dere begge to..

Klem Linda

STRIKKEMOR(O) said...

Fine og fargerike tøfler! Har ikkje sett akkurat denne varianten før. Håper du får ei flott helg!

Maren said...

Knallstilige tøfler! Og for en flott jente da :D

Jorun said...

Det var morsomme og fargerike tøfler!

Sylke Feldhusen said...

Så morsomme tøfler i gla'farger - og fin jente selvfølgelig! Hun virker fornøyd med resultatet :)

Ha en god helg, klem :)

Turid Holm Flaa said...

Søte tøfler og ikke minst dattera di da! Så lurt med en kant i toppen av tøflene, blir litt mer praktiske og varme. Det ser jo ikke ut som denne vinteren skal gå over med det første. Ønsker deg en riktig god helg. Turid

Monicas said...

heisann.......ka flotte og koselige tøfla da.....hm...fargerike te e flott jente...go helg du unge dame

Elin said...

Enda noko fint frå deg, kjempekoseleg. Eg er også svak for denne jenta, har hatt to sjølv som liknar litt...og no barnebarn!

Britaiskogen said...

Fargerike gladtøfler dette! Og gladjente.. Ha ei fin helg!

siddisisalou said...

Vet ikke hva jeg likte best - prinsessen eller tøflene! Tror det må bli prinsessa ....... ;-)

Bluggi buggi blogg said...

Så søte de var med herlige farger.
Å for en flott jente. Så søt der hun sitter og smiler for fotografen :)
Ha en fin helg.
Trude :)

h.espe said...

Nydelige tøfler og nydelig jente!!!

Ønsker deg en strålende flott helg!

Klemmer fra Hildegunn

h.espe said...
This comment has been removed by the author.
banglamarie said...

Tøffe og fargerike tøfler.

Bestemor Drillo said...

Tøfler med farger som i en palett!

Man blir glad når man ser dem!
God søndag ! Klem!

jannes hobbykrok said...

Så herlige tøfler,og herlig Bertine!!!Så du har fått tre små hårete barnebarn ja?Det fikk jeg i sommer(6),og beholdt to av dem,derfor vi har tre nå!Gleder meg til pusene dine er bloggbare,for de vil jeg se!!!
Klem,Janne

hanne said...

Så flotte tøfler! Denne typen tror jeg aldri har sett før! Fargerike og freshe.

Ha en fin søndag!

ChatrinesLiving said...

Supersøte tøffler!

Jeg syns det nye kjøkkenet ditt var utrulig koselig!

Finfin ny uke til deg!
Klem fra Chatrine:)

Anonymous said...

Så fine de var.