02 September 2009

Heklet vintage kremmerhus…

Fikk en ide jeg måtte prøve ut…

IMG_5640 IMG_5641
I utgangspunktet skulle det bli et julekremmerhus, men underveis skiftet jeg retning.
Jeg har heklet etter eget hode, rundt og rundt i fm og staver. Jeg har økt 2 til 3 masker på nesten hver eneste runde. Lengden og fasongen har blitt til underveis. Den er ca 22 cm lang.

IMG_5643 IMG_5644

Vintage bildet er egentlig et gammelt prospektkort som jeg har scannet inn, forminsket og overført til stoff via transferark. Blomstene er primablomster, som blir mye brukt i scrapbooking og kortlaging. Vet ikke helt om blomstene skal få være der eller om de blir byttet ut med metallknapper i stedet. Jeg har tenkt at kremmerhuset skal få tykk ståltråd som oppheng, nå henger den midlertidlig i tynn metalltråd.
Kremmerhuset er heklet i Nagano fra Gjesdal, med heklkrok 3.5 mm

IMG_5647

13 comments:

Josefine said...

Det ble et flott kremmerhus! Og så herlig at det er rødt...kjekt med litt farge:) Det frisket godt opp i gangen, klem

Anonymous said...

Hei.Å så søt og fint kremmerhus.Så flink du er.Fint med rødt.Ha en riktig fin kveld vidre.Bodil

Janne i Fagerlia said...

Det er noen som kan det! Virkelig lekkert. Synes blomstene passet velgig godt til fargene på kremmerhuset.

Turid Holm Flaa said...

Så kreativ du er, syns det er så spennende med slike ting en kommer på selv. Dette må jo være en ypperlig gaveide. Om vi ikke ses på strikkekafe til onsdag, så kanskje neste gang. Mvh Turid

Mia said...

Hvilken flott idé og så gott den passer inn blant de andre på knaggene. Disse tror jeg jeg skal prøve lage, flotte " strumper" til advent :)

Quiltefia said...

Hei!! Søte kremmerhus!! Du lager fine ting!! Tips: Søk på YouTube på Moebius!! Der finner du flere videoer som forklarer greit!! Jeg ble også nyskjerrig og måtte finne ut av det. Slettes ikke så vanskelig når du ser hvordan det blir gjort....Hilsen AnneK

Monicas said...

åh..du e bærre helt rå altså!! korr i alle dager henta du ideea fra?...æ e like facinert hver gang du har laga nytt innlegg...godt at du e tell....ha en flott torsdag

Tovepia said...

Virkelig lekre! Å du har gjort det så dekorativt!
Ha en flottt dag videre;)

Tino said...

Herlighet så fint det var! Nydelig farge, og den passet så fint inn på knaggrekken.
Ha en fin dag!

Jorun said...

Kremmerhuset ble fint!! Og puten i innlegget under var helt herlig!
Ha en fortreffelig torsdag!

Anita said...

Så utrolig fint! Du er veldig kreativ og flink. Skulle ønske det var meg... *sukk*

Solveig said...

For en kreativitet. Imponert!

banglamarie said...

knallekkert kremmerhus!! ♥

sender deg en melding på fjesboka :)