27 March 2009

Heklet pute

Midt i snøkaoset trenger man noen vårlige impulser!

Denne uken har jeg heklet oldemorsruter som skal bli til en pute. Nå mangler jeg bare 3 ruter så har jeg de jeg trenger, og kan starte med monteringen. Har tenk å bruke stoff på baksiden av puten.
Jeg hekler rutene i Bomull Sport fra Gjestdal. Liker det garnet veldig godt, mye bedre enn f.eks Mandarin Petit. Hvis man ser på prisen burde det være motsatt, men jeg liker at det blir litt fast, og da er Bomull Sport det beste bomullsgarnet, syns nå jeg!
Bomull Sport får man kjøpt på Bogerud Tekstil, man kan også bestille det på Sparkjøp.
Jeg koser meg veldig når jeg hekler, syns det er utrolig gøy og inspirerende! Før syns jeg hekling var synonymt med "gamle" tanter og bestemødre, men det var før jeg begynt å blogge og så alt det flotte man kan lage med heklekrok og garn.
Spesielt syns jeg det er mange flotte heklede tepper.


Gleder meg til å hekle blomstene, de er både enkle, raske og veldig dekorative!
Puten er en ren kopi av en pute jeg har sett på Attic24 sin blogg. Er kjempeinspirert av alle de flotte tingene hun tryller frem med heklekroken sin.

Har ingen spesielle planer for helgen..., sånn som været er akkurat nå frister det veldig å være inne og hjemme, men med en datter på 5 år så må man vel finne på noe annet også.

Har funnet ut at jeg er en helgeblogger! I ukedagene blir det så lite tid til å ta bilder, laste de opp og skrive innlegg. Men jeg er inne på blogger hver dag, jeg prøver så godt jeg kan å skrive meldinger på de bloggene jeg er innom.

Setter STOR pris på kommentarer og hyggelige meldinger dere legger igjen; TUSEN TAKK!


GOD HELG!

19 comments:

Åshild said...

Åå, så flott pute! Og jeg er ett skritt nærmere det å faktisk kjøpe meg heklenål :) Du inspirerer, skjønner du.

Ha en fin helg!

Klem

Hulda said...

å, SÅ fint! De blomstene er virkelig prikken over i-en. Så søtt. Blir en nydelig pute det der. :)

Solveig said...

Denne blir nydeleg! Perfekt for våren (som må komme skikkeleg snart...) HA ein fin fredagskveld.

Anita said...

Hei vennen! Så fin pute, flink er du! Jeg skjønte mere av heklingen nå, men syns lappene blir så små?? Og er det kun en som hekles helt ferdig, også de andre da hekles fast etterhvert?? Har sendt deg en mail, tror jeg, ang facebook:0) Her snør det fortsatt og har kommet drøye 30cm idag, er det mulig?? Kos dere masse, nå er det Norske talenter!

Linda said...

Hei!Flott pute,ja på Attic 24 er det masse flott,herlige farger.

garnlykke said...

Flotte ruter, gleder meg til å se puta ferdig!
Har hørt andre som også har anbefalt det garnet du bruker. Det er jo mange fine farger også.

Jeg var inne på bloggen til Anita der du forklarte henne sekskantene, og da oppdaget jeg at jeg faktisk har heklet dobbeltstaver i alle rundene forutenom den innerste.... Men det ser jo greit ut, så det får bare være sånn.

Kos deg med heklinga i snøværet:)

Anonymous said...

Så fin pute!!! Hvordan hekler du blomstene? Ha en fin helg!

Angella said...

Jeg vil også lære å lage en slik pute....si fra når du skal ha kurs Olava....Jeg kommer:)

God helg til deg også

Angella

Anita said...

Har sendt mailen på nytt:0) Lurer på hvor jeg kan finne deg inne der, for nå har jeg registret meg også!

[morgrethe] said...

Den puta vil bli fin. Jeg får ikke helt til å hekle jeg. Men neste syklubb skal vi hekle hele gjengen, øvelse gjør mester.

Din Hexagon bli også kjempefin.

Ha ei god helg.

(morgrethe)

STRIKKEMOR(O) said...

Den puta di kjem til å bli nydeleg! Eg er einig i at Bomull sport frå Gjestal er eit supert garn. Her får vi kjøpt det på Nille også, men dei har ikkje hatt så mange fargar å velge mellom. Men garnet er fast og fint og har fin glans. Det som er bra med Mandarin petit, synest eg, er at det ikkje er mercerisert, slik at du kan bruke det til klutar o.l. - Så alt til sin bruk. Fin blogg du linkar til, og no har eg lagt den til blogglista mi. Eg likar også veldig godt å hekle. Det går raskare enn å strikke, og så er det så morosamt! Ha ei riktig god helg!!

h.espe said...

Så flink du er!! Puta blir kjempefin! Jeg holder på med et teppe av oldemorsruter, men det har liksom stoppet litt opp....

Ha en supergod helg!

Klemmer fra Hildegunn

Tove said...

Det ser ut til å bli en kjempefin pute, og så fint med blomstene på:)

God helg!

Nina said...

Dette blir noe av det fineste jeg har sett!!!!! Bestemorrute + blomst = superfint! Dette tror jeg at jeg litt på sikt må være copycat på. Eller kanskje jeg rett og slett skal være litt ufornuftig og dra og kjøpe litt garn i dag? Gikk inn på siden til Attick24 - og WOW!!!! Ble speachless! Det var et fargesprakende sted!

Tino said...

Så herlig! Friske fine vårfarger, og så fint med blomstene oppå. Pute kunne egentlig jeg klart også, jeg synes teppe blir et litt for stort prosjekt.
Ønsker deg en fin helg :)

lise said...

Det kommer til å bli en kjempeflott pute! Er det ikke herlig når vi slumper til å like det rimeligste garnet best?

Veldig mye fint her i bloggen din, jeg skal lime deg inn i google reader med det samme!

Pia said...

Dette kommer til å bli en helt nydelig pute, det er jeg sikker på:)

God helg!

ANNEPÅLANDET said...

Fin pute!
Jeg er helt enig med deg når det gjelder bomullsgarn - Gjestal er best til hekling. Og billigst, og det er jo en fordel. Men noen sier det er for stivt å strikke med - det har jeg aldri prøvd så det vet jeg ikke. Jeg har også fått mange gode ideer fra Attic 24 - og fra mange av linkene hun har på siden sin. Synd det ikke er noe miljø for hekling her til lands, slik det er i England. Men - hmmm - jeg mistenker at de kanskje forherliger det litt, det er fort gjort på en blogg...
Ha en fin uke!

Hilde C. said...

Så vakre farger du har valgt! Da jeg så bildet med blomstene, minnet det meg om et lite tjern med vannliljer jeg så engang :-)