17 February 2013

Heklet og tovet rose – dekor på lue… :O)

Jeg trengte en blomst til en lue jeg strikket for noen uker siden. Bestemte meg for å hekle DENNE selvkomponerte rosen, forøvrig et av de mest populære oppskriftene jeg har laget…. :O)

Men med en litt annen vri… :O)

Februar 2013 058 

- heklekrok 5 mm

- Finull/PT2/Tove…, eller annet tynt ullgarn som kan toves

Februar 2013 061

- selve blomsten er heklet etter oppskriften, men byttet ut staver med dobbelt staver… :O)

- bladene består av db. staver.

- sydde franske knuter i midten av blomstene, vurderte om jeg skulle sy på perler i stedet, men “to much”…

Februar 2013 079

- festet endene og tovet på 60 grader i en time.

- ble fornøyd med blomsten, bare sånn passe fornøyd med bladene…, hadde håpet at de skulle bli litt kortere.

Februar 2013 074

- selve luen er strikket  etter en Sandnes oppskrift(hefte nr. 1010 barn/voksen), egentlig laget for garnet Kashmir. Men jeg strikket luen i et utgått garn fra Gjestdal, husker desverre ikke navnet. Har strikket en tilsvarende lue i Nepal fra Drops… :O)

Februar 2013 075

Nå gjenstår det å se om luen blir brukt….. :O)

Februar 2013 076

24 comments:

Alise said...

Loooks good as felted!
Just take a look what i did with my husbands old wool jumper
http://alise-jautrieburti.blogspot.com/2013/02/pirmais-filca-meginajums.html

Mitt lille roterom said...

Så artig!!
Lua ble spennende!!

Ha en fin søndagskveld :)

Lisa said...

Beautiful flower.

Lisa

En rosa fugl said...

Utrolig fin den blomsten der! :)

Sidsel Merete said...

Den ble lekker!

Hulda said...

WOW! Du er jo rene designeren. Virkelig lekker lue! :)

Beate said...

Så stilig!!

Ingridstua said...

Blomsten ble sååå utrolig fin når det ble tovet! Fine farger :)

Miranne said...

Så lekker - og morsom - den vart etter tovinga!

Må jo bli brukt, den der :o)

Janne i Fagerlia said...

Wow, nå kan du snart konkurere med Ellinor Flor med kreasjonene dine.

Malys krok said...

Kjempefin ble blomsten! Den lua kunne jeg sannelig like! Så flink du er!
-Margit-

Sissel said...

Nydelg, det er jo rene kunstverket 😃

Sissel

Kjersti said...

Ja den gordet susen på luen, fin ble den :-)

Mette said...

Så utrolig stilig den luen ble! Det var en utrolig vakker detalj med den heklete og tovete blomsten! Du lager fremdeles mye vakkert!!! Det er alltid en fornøyelse å besøke bloggen din!!!
Stor klem fra meg :-)

siddisisalou said...

WOW ! Dette ble jammen flott.

Mette said...

Gøy og nydeleg!

Helle said...

Blomsten ble jo virkelig flott når den ble tovet. Kjempeartig. :)

Tonemor said...

Den ble knall fin.
Rett og slett herlig!!!!
Klem Tone

Gry said...

Fantastisk flott! :)

helena frontini said...

So beautiful, congratulations.

Stubbetufsa said...

Herlig lue også!!

Kimbra Kasch said...

Love the leaves.

Jeg elsker blandene

Anonymous said...

Artig!

Anonymous said...

Love it! Felting is so magic!