19 January 2012

Sydd og heklet pute – fra ide til ferdig produkt, del 1.

Veldig mye av det jeg lager starter med at jeg får en ide, som jeg så drodler ned på papir. Noen ideer “blir satt ut i livet”, andre forblir kun en ide. Noe av det jeg lager blir mislykket, andre ting igjen blir jeg fornøyd med. Og selv om noe blir mislykket, så får man nye ideer som kan videreutvikle det mislykkende…. som igjen blir til noe bra… :O) ikke alltid, men noen ganger…

Ideen til denne puten fikk jeg da jeg laget tutorialen til Hvordan hekle rundt og rundt”… :O)
En fargerike pute sydd av grønne, blå og turkise stoffer med heklede sirkler eller hjerter på.

Januar 2012 177

Ideen ble drodlet ned i en vanlig skrivebok…, det var det jeg hadde for hånden akkurat da…. :O)

Januar 2012 178

Tror det kan bli fint med både heklede hjerter og heklede sirkler…, kanskje kan det bli en pute av hver etterhvert.

Januar 2012 155

Bestemte meg for å starte med å hekle sirklene først… O:)…, i fargene  gult, orange, rosa og rødt… O:)

Januar 2012 157 
Garnet jeg har brukt er selvfølgelig Bomull Sport fra Gjestdal…, mitt favoritt bomullsgarn… :O)
(skulle nesten tro jeg var sponset av Gjestdal, men det er jeg alså ikke, skulle gjerne vært det….. :O))

Januar 2012 163

Fant fram blå, turkise og grønne stoffer fra “lageret”, sydde de sammen til en stor kvadrat…, slik at det blir passe til en pute på 50 x 50 cm…. :O)

Januar 2012 179

Fortsettelse følger i morgen…. :O)

Viser du frem dine mislykkede prosjekter på bloggen?
Sånn ca hvor mange mislykkede prosjekter har du i løpet av ett år, og hva gjør du med de?

10 comments:

Sissel said...

Gleder meg til å se fortsettelsen.. Fargene var bare helt herlige. De runde heklede brikkene var jo som sukkertøy :)
Mislykkede forsøk gjemmer jeg vekk og finner dem igjen en stund etterpå. Har vel ikke blogget noen av de forsøkene tror jeg... Som regel blogger jeg bare ferdige prosjekter, trengs en endring der kanskje... Ofte gøy å se endringene i prosjektene.
Ha en god helg :)

Mona said...

Gleder meg til å se hva du har fått til!! Blir en herlig og fargerik pute!!
Bomull sport er min favoritt også!!

De mislykkede forsøkene mine blir liggende i en eske, og ingen ser dem som regel igjen...Hvis jeg ikke plutselig finner noe lurt og bruke det til!! Blogger da bare det ferdige stykket, og har vel fortrengt hva det engang var...

God natt!!
Klem Mona :-)

Janne i Fagerlia said...

Dette blir spennende å følge med på. Lykke til videre!

Siri said...

Noe så lekkert; bildene, drodletegningene og "heklerundingen" med nydelige farger! Jeg viser vel ikke frem det mest mislykkete, men terper stadig på hvor bra det er at man gjør feil for da må man bruke de små grå, og vips, har man kanskje funnet på noe helt nytt! Hilsen Siri:-)

bentetove said...

Så spennende å se hvordan hekle/syprosjektet blir! Herlige farger.
Såkalte ufo`er har jeg i en korg for seg selv, har faktisk sydd noen ferdig, men de aller fleste er veldig umoderne nå så de ligger godt.
Og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg og at du vil følge meg videre:)
Bloggen din er jo et oppkomme av ideer, må innom her med jevne mellomrom.

Elisabeth, innerst i veien said...

Spennende! Nå går det mest i søm hos meg for tida og jeg har vel ikke vist fram alt jeg har trylla fram med symaskina. :-)

ANNEPÅLANDET said...

Lekkert! Du er så flink med farger.

Joda, det hender det kommer noe mislykket på bloggen. Men siden jeg strikker og hekler, ikke syr (for tiden), rekker jeg stort sett opp det som ikke går etter planen.

Ha en riktig fin helg! Blir spennende å se puta ferdig!

Vibekes lille ullne said...

Det ser lovende ut! Herlige, vårlige farger.

Jeg blogger mislykte prosjekter hvis de blir så godt som ferdige. En del blir rekket opp tidlig og det blir ikke blogget.

God helg! :)

EllenSand said...

Nydelige sirkler. Nydelige farger. Spennende med kombinasjon søm og hekling. Gleder meg til å se resultatet.
Tja, mislykka ting. Jo, jeg laga en kjole i fjor som jeg så underveis kom til å bli totalt mislykka. Men jeg forandra mønsteret underveis slik at det funka til slutt. Og den sjalsboleroen synes jeg blei heilt mislykka. den har jeg ikke brukt enda. Kommer nok til å bli redesigna. Og ja, jeg viser frem slike ting og eventuelt hvordan jeg fikser på dem.
Ellen :)

Tilonino said...

Denne var fargerik og fin :)