01 January 2012

Heklet “kjøkken-tørkle-holder”… :O)

Årets første innlegg fra meg… :O)
Tusen hjertelig takk for alle de koselige nyttårshilsnigene på mitt forrige innlegg… :O)
Ett av mine nyttårsforsett er at jeg skal bli flinkere til å kommentere…, så jeg lover å “komme innom” dere alle i løpet av de nærmeste dagene… :O)

Fant tutorial på denne søte “kjøkken-tørkle-holderen” HER…,  måtte hekle min egen versjon, som du ser har jeg pyntet mine to litt mer en det som er i tutorialen.

Desember 2011 973

Den hvite –
… bomull Sport fra Gjestdal ASA
… heklekrok 3 mm
… 50 fm rundt ringen
… taggekant
… hjerteknapp i tre

Den blå -
… Bomull Sport fra Gjestdal ASA
… heklekrok 3 mm
… 50 fm rundt ringen
… tett taggekant
… heklet ROSE, TUTORIAL HER og OPPSKRIFT HER
… blader , OPPSKRIFT HER

Desember 2011 971

De er både praktiske og veldig dekorative… :O)……. og ikke minst er de kjappe å hekle… :O)

Desember 2011 959-tile

Hvem liker du best?
Den enkel hvite, eller den blå med oransje rose på?

32 comments:

STRIKKEMOR(O) said...

Så stilig! Eg synest dei er fine på kvar sin måte, men kanskje eg likte aller best den kvite?
Ønsker deg eit riktig godt nytt år!

Mona said...

Så kule de var!!
Jeg likte nok den hvite enkle best!!
Takk for masse inspirasjon!

Gleder meg til å følge deg i 2012!!
Klem fra Mona :-)

Sissel said...

Må si du starter året med glans, disse var jo så fine, og ikke minst smarte :-)

Klem Sissel

Heidi said...

Smarte disse! Jeg likte kanskje best det hvite med hjerteknappen.
Riktig godt nytt år, blir koselig å følge deg i 2012 også :)

Simo said...

...sono bellissimi! Complimenti per il tuo meraviglioso blog, e le tue bellissime creazioni!
Tanti auguri per un nuovo anno sereno e felice

Unknown said...

Så kule.
Jeg likte den hvite best, hvorfor, jo den passer på mitt kjøkken .-)

Tonemor said...

Så nydelige og smarte begge to.
Klem Tone

Jorun said...

Ojojojoj. Supersøte. Hvit. :-))

Tovepia said...

Kjempefine! Tror jeg likte den enkle hvte best..men flotte begge to;)

Giraffens kaos said...

Den hvite likte jeg best, den hadde passet inn hær hos meg :)

Tilonino said...

Hei og godt nyttår :)
Fine på hver sin måte.
Du lager så mye fint.
Klem fra Tine

Janne i Fagerlia said...

Dette blir et trivelig innslag på kjøkkenet. Fin pynt på begge to.

hanne said...

Godt nyttår til deg! Så koselig at du allerede har lagt ut årets første blogginnlegg! Har visst feriert en stund uten bloggen min, men nå er hverdagen her igjen..

Disse kjøkkenhåndkleholderne var bare superflotte! Det spørs om jeg ikke må prøve selv... lenge siden jeg har heklet noe nå!
Jeg likte den hvite med hjerteknappen best. Takker for et år med masse inspirasjon fra deg og gleder meg til å følge deg videre i 2012!
Klem!

Judith said...

Ønsker deg et godt nytt kreativt år. Takk for inspirasjon i 2011.
Hilsen Judith

maska said...

Godt nytt år med strikkepinner og heklekrok.
Disse holderene var flotte.
Kanskje disse må prøves.
Ha en fin uke.

Quiltefia said...

Hei!! Innmari søte begge to, men rosen er supersøt!! Jeg så du skulle strikke Mystery sock!! Det var ikke så vanskelig!! Dvs jeg måtte lage en egen start omg, med bare r og vr masker, før jeg begynte på mønsteret. Jeg brukte p 2, det er for tynt for meg, så jeg går opp til 2,5. Nå skal ikke jeg forvirre deg!! Det er morsomt at det er flere som gjør det samme!! ha en fin dag! Nå er det arbeidsdag igjen.......Like greit egentlig. AnneKari:-)

jannes hobbykrok said...

Vet du, hver gang jeg er innom deg så finner jeg ting jeg bare MÅ ha, men som jeg absolutt ikke viste at jeg trengte...takk for det! Vi har samme nyttårsforsett, jeg skal bli mye bedre på kommentering jeg og! Ønsker deg et riktig godt nytt år! Jeg gleder meg til å inspireres av deg, i 2012 også!
klem,Janne

EllenSand said...

Så smart. Sånne må jeg sette på Ting jeg har lyst å lage-lista mi. Takk for tips.
Ellen :)

Snertne sneller og små nøster said...

Så søte de var, og så lurt :-) Likte spesielt godt den offwhite :-)) Jeg har dessverre ikke slikt håndtak på komfyren :-/

Jeg prøver også å være flink til å kommentere, men det er ikke alltid jeg rekker over så mange som jeg vil - det tar ganske lang tid...

Ha det godt - klem Siv

Rosehagen said...

Hei og Godt Nyttår!
De var jo kjempefine begge to;)
Skulle jeg ha laget en i dag ville det ha blitt den..........blå! Nei den-...hvite eller den blå. Tror det!!!!!
Nydelig ting du lager;)

Klem fra Ann-M.

Anonymous said...

Flotte å se på og kjekke i bruk . ingenting er bedre enn det!
Godt nytt kreativt år ønskes deg.
Klem

Elise Marie Myrvang Eikeland said...

Jeg digger bloggen din, du gir meg så mye inspirasjon til ting å lage, jeg vil lage alt på en gang hehe. Sjekk ut www.heklede-produkter-fra-nordfjord.blogspot.com så vil du se bloggen til meg og min mor. Vi startet den opp 31. Des 2011, så vi er ganske nye på dette ;) Legger til bloggen din som en av våre favorittblogger i en liste på nettsiden vår.

Anita Tørmoen said...

Så flotte de er. Og takk for linken til oppskrift. Godt nytt år!

jannes hobbykrok said...

Hei på deg...igjen;) Så gøy at du vil bli med på kalenderen. Har egentlig ikke tenkt så masse på pris jeg, annet enn at det ikke skal koste mye. I mitt hode er det liksom veldig greit med 24 små pakker, litt charms, noen blomster o.l. Spennende å se om flere vil melde seg på!
Klem,Janne

Kos med papir og saks said...

så herlig disse var. nydelige begge to.

Nå må jeg bare finne ut hvor jeg kan få tak i slike ringer.

ha en flott uke

Godt Isolert ♥ Victoria said...

Jeg likte den hvite, men nå er jo jeg veldig glad i hvitt da :)

ANNEPÅLANDET said...

Syns de var like fine, begge to!
Smart ide. Vi har dessverre ikke noen bøyle på stekovnen, eller andre steder, som vi kan henge opp noe på, ellers skulle jeg laget en. Sannelig er du produktiv!

AlottesVerden said...

For noen smarte kjøkkenhåndkle holdere:)

Ha en fin helg
Ann-Charlotte

Anonymous said...

I very like this!!!!
bye
Moni

Gloria said...

Du har vel ikkje oppskriften på disse?
Heimesiden du linker til er nemlig lagt ned, og eg har såååå lust å laga slik, spesielt den kvite... har leitet internettet opp ned, uten held :(

Anonymous said...

where to buy xanax online no prescription xanax side effects long term - xanax no prescription cheap

Anonymous said...

order xanax online how to buy xanax - generic xanax rating