04 August 2011

Heklet gryteklut – kopi av gammel modell.

Har heklet et gryteklut, en kopi av den gamle som jeg kjøpte på loppemarkedet i helgen.
Min er heklet i Bomull Sport på heklekrok 2,5. Vanligvis bruker jeg heklekrok 3 på Bomull Sport, men den gangen valgte jeg 2,5 for å få heklingen enda fastere.

 August 2011 027

Grytelappen er 21 x 21 cm

Orginalen, som er heklet med betydligere tynnere garn, er 15 x 15 cm. Jeg syns det er godt at gryteklutene er litt store(men ikke for store, da henger de ikke pent)for da bretter jeg de dobbelt når jeg tar noe varmt ut av ovnen. Man trenger ikke å hekle de dobbelt heller… :O)

… og det er bra for jeg syns alltid der er så kjedelig å hekle den som skal være bak… :O)

…. syns også de kan bli klumpete når de er doble og noen ganger forsvinner mønsteret mot ruten man hekler bak…., men…,

…. “smak og behag er som baken, den er todelt”….. :O)

August 2011 024
Dette er den aller første, nesten som en prøvelapp. Skal hekle flere, kanskje med mange farger. Har også planer om å skrive ned oppskriften og publisere den her på bloggen min.

Jeg ser på statistikken at de mest populære innleggene mine er hekleoppskriftene jeg har lagt ut, derfor kommer jeg til å fortsette med det… :O)

Ønsker deg en strålende torsdag!

37 comments:

Misemor said...

Huff, bloggetrøbbel er noe skitt! Gleder meg til å se bildene når de kommer. =)
Nyt kvelden. =)

Tonemor said...

Gleder meg til å se når du er venner med blogger igjen.

Misemor said...

MEN NÅ ER DE HER, BILDENE, HURRA!
Skikkelig lekker ble den. =)

siddisisalou said...

Den ble kjempeflott den grytekluten.
Hadde vœrt kjempefin som en liten brikke også.

Malin - mine gleder - said...

Har du sett så flott!! :D Håper virkelig du deler oppskriften, for den vil jeg veldig gjerne prøve meg på!! :D

Fru Langstrømpe said...

Du imponerer, den var kjempefin....og du inspirerer....jeg er en av de som bruker hekleoppskriftene dine ;)

Anonymous said...

Så fin den ble!
Jeg gleder meg til oppskift :-)
Klem

Quiltefia said...

Hei!! Det var kjapt levert......Det er en fin liten brikke også!! Tallerkendempere?? Tror det er mange som blir glade hvis du lager mønster!! AnneK:-)

Rika said...

Wonderful, love the design!

Kristin Kreativius said...

:) Ja! Fortsett med det:)Den var nydelig den grytekluten! Gleder meg til å se flere!

ANNEPÅLANDET said...

Så flotte! Gleder meg til oppskriften kommer! Ha en fin aften!

Lisbeth, strikkemasker said...

denne grytelappen var utrolig vakker!
Flott arbeid!

Alice Wennerstrøm said...

Du er jammen proff på hekling :-o
Nydelig gryteklut i vakker sart rosa.
Jeg la inn en kommentar på et annet innlegg du har, med den fine strikke-katten, og lurte på om jeg kunne be om strikkeoppskriften? :-)

EllenSand said...

Nydelig gryteklut i fin farge. Her går det i grillvotter. Synes det er aller best.
Ellen :)

EllenSand said...

Nydelig gryteklut i fin farge. Her går det i grillvotter. Synes det er aller best.
Ellen :)

Hanne said...

Kun en ting å si - kjempelekkert :-)

hanne said...

Å så fin!! Prøvelapp du liksom...hihi..Lekkert mønster - synes det er gøy med slike gamle mønstre. Gleder meg dersom du legger ut oppskrift, jeg ;)Ha en fin fredagskveld.... og kose deg med mer fri!
Klem!

Annette Thygesen said...

Så søt og sommerlig gryteklut du har laget.

Monicas said...

den ble jo kjemefin jo

Fru Langstrømpe said...

Håper det er ok at jeg linker til deg i et innlegg om ugler i dag?

Jane said...

Hvor er den flot... og romantisk i stilen. Jeg glæder mig til at opskriften kommer :-)

Ati said...

Nydelig! Fra tynt tråd også fint som krusmatte :-)

Anonymous said...

Kjempefin:) Hekleoppskriftene er grunnen til at jeg kommer tilbake til bloggen din, men jeg liker selvsagt også alt det andre du skriver om. Det er hekleoppskriftene som gjør at din blogg er min favoritt.

Helle said...

Utrolig flott arbeid. Blir så imponert over alle som kan hekle slik. Kan selv knapt hekle kanter. :)

Torunns- fristed said...

utrolig flott gryteklut. Du inspirerer virkelig til å ta frem heklepinnene igjen.

Peggy said...

Beautiful potholder! Your work is really good. I wish my work could be that good some day.

Janne i Fagerlia said...

Såååå nusselig! Rosa farge passet perfekt til mønsteret.

Kjersti M said...

Nydelig gryteklut. Gleder meg til oppskriften :-) Tusen takk for at du legger ut disse!
Følger bloggen din jevnlig og gleder meg over mange flere innlegg enn hekling - så fortsett gjerne med det.

banglamarie said...

Nydelig!!

Anne N. said...

Så nydelig den ble :O)
Trodde jeg hadde maken gryteklut, men det var en brikke i samme mønster jeg hadde som jeg heklet!
Denne ble vakker!
Klem, Anne:)

Riverspitter said...

Beautiful. Really love this and wish I could read the post! Thank you!

Jennie G. said...

Is this the pattern? http://www.freevintagecrochet.com/free-bedspread-patterns/spool166/cockle-shells-bedspread

Lillie and Moss said...

Hello... I am Shari from Louisiana,USA and I wanted to let you know that I am your new follower.. I found this pattern on Pinterest and feel in love with it... beautiful color as well and very nice!!

Vickie Collins said...

Are you sharing the pattern to make this. I am in love with it. If so, please tell me where I can get it. Thank you

Hanne Hansen said...

Hej har du lavet en opskrift på denne smukke lap?? hanne

Hanne Hansen said...

Hej har du lavet en opskrift på denne smukke lap?? hilsen hanne

Neesie said...

Beautiful! :o)
Blessings,
Denise
Raleigh, NC USA