15 April 2009

Lue + votter + votter = HELT ferdig

Jeg er bare så utrolig treig....

Disse stripete vottene strikket jeg nesten ferdig på slutten av 2008. De manglet bare tomler og festing av tråder.
Luen har jeg akkurat strikket. Fant ut at vottene og luen passet godt sammen, selv om de ikke var tenkt sånn og også strikket i forskjellige garn.

Jeg meldte meg på både vottealongen og skjerfalongen, og dette var januarvottene. De ble strikket ferdig i tide, men manglet festing av tråder....., nå kan jeg skryte av at de er helt ferdig..., endelig!

De er strikket i Nagano fra Gjestdal




Nå har våren kommet til oss også!
Bertine plukket årets første løvetann i dag!

14 comments:

Torill said...

Knallfine!!!!

Hilde said...

Takk for kommentar Synnøve!!

Å komme inn hit til din blogg er himmelrike... du er flink til all hobby du!
strikke, sy,scrappe.. you name it!!!

Håper alt er bra med deg!!

Klem

Hulda said...

Ja, noen ganger kan ting ta tid. Men, det ble iallefall et godt resultat. :) Her har vi sett hestehov i dag. :)

oheidia said...

Hei igjen, Synnøve! Koselig ¨treffe deg på Bikuben i dag. Den scrappegruppa på facebook har 35 medlemmer så langt og du finner dem ved å søke på :Scrappetreff på Fjellhamar (dette er en gruppe).

jeanette.rh@online er damen man kan melde seg på ved bruk av e-post. JEg tror jeg skriver til henne at jeg ikke kan komme men at du Synnøve sender henne en mail hvis du vil ha plassen min. OK?

Klem Heidi

STRIKKEMOR(O) said...

Så fint!! Eg likte godt begge vottepara og hua! Greit med litt svart, kvitt og grått også, det blir ein liksom aldri lei. Kjenner meg igjen i det med å gjere ting nesten ferdig. Men når ein har blogg får ein kanskje ein ekstra dytt til å fullføre ting, slik at ein får blogga dei. På den andre sida får ein også ein ekstra dytt til å begynne på nye ting, for å seie det mildt! Vel, du får ha ei fortsatt fin veke!

garnlykke said...

Ja er det ikke deilig å få gjort ferdig ting som ligger der og plager deg med sin uferdighet?;)

Nydelig bilde av Bertine!

Blåbærtua said...

Den lua er jo bare så stilig, og nå har du votter som passer til. Gleder meg til å se fargevalget ditt på AAS. Kos deg med englene!

Monicas said...

se der ja....flotte votter..ha en fin dag:)

Anita said...

Sååå bra at du er ferdig med de da, også så fine som de ble, alle sammen! Men du?? er det ikke hesthov hun plukker?? Ikke for å være vanskelig altså;0) Idag skal jeg ha med meg en eske med kort på jobben, håper på å få solgt litt:0) KOs dere, til vi snakkes igjen! Håper forresten Bertine er bedre i pusten sin!

Josefine said...

Halloen....så kjekt å høre at våren er kommet til dere også!

Herlige votter og luer du har laget...flinking!!

Ønsker deg en flott kveld, klem

Tino said...

Det er så koselig å se de første vårtegnene. Flotte votter og lue, det ble et kjempefint sett.

Timotei said...

Flotte votter og lue! Ting tar tid ja, kjenner til det og så er det noe så innmari kjedelig å feste tråder!

Hannes hage said...

lekre votter. Likte veldig godt de grå.
Det er så deilig med vår, håper du får mye sol i helgen.

Maria said...

Snyggt med svart-vitt randigt!