10 October 2012

MUG RUG i ROSA restestoff… :O)

Jeg har børstet støv av sysmaskinen… :O)…, på tide, den har ikke vært i bruk på leeeenge…. :O)

Sydde sammen diverse stoffrester…, under tvil  falt valget falt på rosa, var litt i tvil da jeg egentlig hadde tenkt å sy i sort. Men ettersom jeg hadde kjøpt meg noen nye grå krus på Søstrene Grene(til 10.- koppen) syns jeg det ble fineste med de rosa valørene… :O)

Oktober 2012 230

Det ble et gankse stort stoffstykke. Fikk plass til 4 store sirkler, som skal bli til spisebrikker. Av det resterende stoffet klipte jeg ut runde MUG RUGs. Brukte en liten frokosttallerken som mal.

Oktober 2012 235

Passet på at det var minst 2 forskjellige stoffer på hver brikke.

Oktober 2012 236

Det ble tilsammen 12 små runde brikker(mug rug)

Oktober 2012 237

Vatt og bakgrunn klipte jeg litt større en selve brikken.

Oktober 2012 239

Quiltet med rette sømmer…. :O)

Oktober 2012 240

0,7 cm mellom de rette quiltesømmene.

Oktober 2012 241

Renklipte helt inntil brikken.

Oktober 2012 244

Var litt i tvil om jeg skulle kante eller kun sy en tett sikksakk søm rundt hele. Litt redd for at en eventuell sydd kant ville bli litt tykk i forhold til selve brikken.

Oktober 2012 245

Testet ut sikksakk og ble veldig fornøyd med det…. :O)
Kanten bulket seg litt etter sikksakk sømmen, men da jeg fikk presset litt på de ble de bra!

Oktober 2012 248

Tid for en liten te-pause… I love Chai tee latte…. :O)
Passer fint til de grå koppene…, ikke sant?!

Oktober 2012 249

Nå er det kun 11 små mug rug’s og 4 store spisebrikker igjen…. :O)

16 comments:

Marit said...

Så flott den ble, og de resterende blir nok like bra :)
Dette var jo litt inspirasjon for meg til hva jeg kan bruke div stoffrester til :)

Ha en fin kveld :)

Snertne sneller og små nøster said...

De passet perfekt til de grå krusene :-) Stilig med runde mugrugs! Ble så inspirert av dem du sydde i fjor - kanskje jeg syr noen runde i år? ;-)

Ha det godt - klem Siv

Unknown said...

Så flotte. Lekkert til det grå. D

Hulda said...

Dette så veldig artig ut! Så fine de små brikkene ble. Smart å sikksakke rundt, så slipper man lage lukkekant på de runde brikkene.

Unknown said...

Så flotte de ble. ;-)

MarJE said...

Dei vart virkelig fine. Effektfullt å sy saman fleire stoffrestar og Quilte på den måten....lekkert!!!
Ha det fint.

Lunamon said...

Ah, lekkert! Takk for tipset, og den sikksakken sparer jo den værste jobben med lukke kanten.
*lurt* Kos deg med chai latten din, skal lage meg en jeg også.
Ha en flott kveld videre.

bentetove said...

Så smart! Veldig grei måte å gjøre det på, de ble skikkelig søte og koppen passet jo perfekt til:)

Unknown said...

Stilige! Har litt dårlig tålmodighet med sånt som må klippes fra hverandre, sys sammen igjen og så klippes og sys, men lover meg selv hver gang jeg ser sånne fine prosjekter at jeg skal finne fram lappeteppet jeg begynte på i fjor...

Berit said...

Så flotte. Har mye stoff liggende jeg også. kanskje jeg kunne gjøre noe lignende.

Quiltefia said...

Hei!! Så fine de ble!! Kreativt tenkt og gjort!! AnneK:-)

Berit said...

Super løsning- og supert resultat!
Takk for tipset ;o)

Bente Simone said...

Så lurt. Også så flotte som de ble!

Takk for tipset.

Bente said...

Oi, de ble utrolig fine, og en virkelig smart måte å få brukt opp restestoff på:) her fikk jeg virkelig en ide:)

Bente

Alise said...

thanks for the idea! i like it!

Vanda C Cardoso said...

Kjære venn vet at vi er av forskjellige land, men lidenskapen er den samme, jeg elsker håndverk av alle slag, men min største lidenskap er heklet, får jeg vite bloggen din og elsket arbeidet sitt så mye diversifisert, er det enda lidenskap for håndverket gjør jeg en samtale og bli kjent med min jobb er som du er fri til å bli med min blogg, fordi jeg deltar på grunn av din kjære alt jeg så her, jeg ønsker deg mye suksess, klemmer kjæresten og ha en flott uke.

http://crochesartesanatosvanda.blogspot.com.br/